besøg familie

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4. juni 2013

mth1987

Anonym skriver:

Jeg  er så træt af svigermor, at jeg slet ikke har lyst til at besøge hende. Bare det vi sidder hos hende, kigger jeg hele tiden på uret, og tænker på "skal vi ikke snart hjem igen"!. Når der andre på besøg fra familiene, så er det helt fint at være der, for så kan jeg snakke med dem, men elleres ikke.

Hver gang vi kommer derhjem, skal vi hører på det sammen hele tiden, selvom det var noget vi hørte på sidste gang vi var der. Og jeg bliver så sur, for det sker hver gang vi er der.

Så skal vi hører på hvad andre skriver på face, om vi har set/læst det. Jeg er pænt ligeglad, da vi er venner med dem dem alle, som hun snakker om. Hun vil da bare gerne lige høre vores mening.
Hun har 2 hunde, og de er rigtig søde - men vi skal hele tiden høre på, hvad de laver, og hvor hun går tur henne, og alle de andre hunde hun møder, når hun er ude og gå. Vi kender dem ikke, da vi  selv bor i byen, derfor kan vi ikke se nogen grund til hvorfor vi skal høre om det. Det sammen møg hører vi på hver gang.

Manden kan ikke lide at sige noget til hans mor, da han ikke vil såre hende, og det har jeg fuld forståelse for.
Har I nogle gode råd til hvordan jeg kan få lysten tilbage!? Og til hvordan vi kan sige tingene på en pæn måde, så hun ikke bliver ked af det!?

Er da rigtig ærgerligt at du har det sådan. Men helt ærligt kan jeg ikke lige helt se problemet med hende ud fra det du skriver. Hun vil vel bare godt snakke med nogen om de ting hun oplever osv. er der overhovedet noget hun må sige eller ska hun bare helt holde mund? Hendes hunde fylder sikkert en del i hendes liv og så er det da klart hvis hun godt vil fortælle om det. Måske der ikk sker så meget i hendes hverdag. 

og ellers må i da komme på banen med nogle samtale emner

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. juni 2013

Hyacinth

Anonym skriver:

Nu prøver jeg at svare allle på engang.

Det er både manden og mig, som er trætte af, at besøge hende. Hendes anden søn ovs. Så det er ikke kun os! Så kan ikke se det er er mig, som der er noget galt med.

Selv vores søn på 4år, synes det er kedeligt at besøge sin farrmor. Min svigermor laver ikke noget derfor sker der ikke noget i hendes liv, ud over hunde og facebook. Derfor er det det sammen vi hører vi på når vi besøger hende.
Når vores søn ikke synes det er sjov at besøge farmor når hun brokker sig over familien, fordi hun har læst noget på facebook, imens han hører på det. Det er ikke okay, for han bliver ked af det! Og så skal vi som forældre sidde i bilen og høre på, at han bliver ked af det!

Derfor er det et problem at besøge!

OBS! Dette er skrevet med et smil over hele femøren

Af alle de problemer der kan være med svigerfamilie, synes jeg godt nok det er småting, du brokker dig over.

Hvis der ikke sker så meget, er der naturligvis ikke meget at fortælle. Hvad med, om I tog nogle oplevelser med hende(for dem må hun vel godt tale om efterfølgende, ik?) og giver hende noget livsindhold, så du/I undgår at sidde på div. fora og klage over det?

Og hvorfor skal HUN ændre sig, men ikke du? Hvis der er problemer i en relation til en anden, skal man altd starte med at se på, hvordan man kan ændre sin måde at omgås den anden på.

Jeg synes ærligt talt, din/jeres holdning er smålig, overfladisk og virkelig tarvelig. Tænk på, hvis hun eller en anden sad og gabte på forhånd, inden de skulle se dig. Måske er du selv et støvet menneske, som keder andre - måske med indlæg på fora? 

- selvfølgelig sagt i god tone og med et smil på læben

Anmeld

4. juni 2013

TNBC

Anonym skriver:

Nu prøver jeg at svare allle på engang.

Det er både manden og mig, som er trætte af, at besøge hende. Hendes anden søn ovs. Så det er ikke kun os! Så kan ikke se det er er mig, som der er noget galt med.

Selv vores søn på 4år, synes det er kedeligt at besøge sin farrmor. Min svigermor laver ikke noget derfor sker der ikke noget i hendes liv, ud over hunde og facebook. Derfor er det det sammen vi hører vi på når vi besøger hende.
Når vores søn ikke synes det er sjov at besøge farmor når hun brokker sig over familien, fordi hun har læst noget på facebook, imens han hører på det. Det er ikke okay, for han bliver ked af det! Og så skal vi som forældre sidde i bilen og høre på, at han bliver ked af det!

Derfor er det et problem at besøge!

Så LAV noget. Tag på ture, oplev noget med hende, så hun ikke sidder på face hele tiden. Så kan i snakke om det. Jeres søn kan også mærke jet, hvis i ikke vil være der og så vil han heller ik. Det nytter jo at forvente at hun skal forandre sig, hvis i ikke gider.
Det må gå begge veje, og hvis i er negative før i kommer derop, er besøget jo allerede ødelagt.

Anmeld

4. juni 2013

Mom

Profilbillede for Mom

Hej,

Hvis jeres søn, din mand og du alle sammen enten bliver kede, i dårligt humør eller andet negativt over at besøge hende, så lad være?

Så kan I jo invitere hende hjem til Jer engang imellem, på den måde har I hende på jeres banehalvdel, og kan måske derfor sætte dagsordenen?

Anmeld

4. juni 2013

DitteFisk

Anonym skriver:

Jeg  er så træt af svigermor, at jeg slet ikke har lyst til at besøge hende. Bare det vi sidder hos hende, kigger jeg hele tiden på uret, og tænker på "skal vi ikke snart hjem igen"!. Når der andre på besøg fra familiene, så er det helt fint at være der, for så kan jeg snakke med dem, men elleres ikke.

Hver gang vi kommer derhjem, skal vi hører på det sammen hele tiden, selvom det var noget vi hørte på sidste gang vi var der. Og jeg bliver så sur, for det sker hver gang vi er der.

Så skal vi hører på hvad andre skriver på face, om vi har set/læst det. Jeg er pænt ligeglad, da vi er venner med dem dem alle, som hun snakker om. Hun vil da bare gerne lige høre vores mening.
Hun har 2 hunde, og de er rigtig søde - men vi skal hele tiden høre på, hvad de laver, og hvor hun går tur henne, og alle de andre hunde hun møder, når hun er ude og gå. Vi kender dem ikke, da vi  selv bor i byen, derfor kan vi ikke se nogen grund til hvorfor vi skal høre om det. Det sammen møg hører vi på hver gang.

Manden kan ikke lide at sige noget til hans mor, da han ikke vil såre hende, og det har jeg fuld forståelse for.
Har I nogle gode råd til hvordan jeg kan få lysten tilbage!? Og til hvordan vi kan sige tingene på en pæn måde, så hun ikke bliver ked af det!?

Det lyder, for mig, blot som om du har set dig irriteret på din svigermor og derfor ikke giver dig lov at nyde hendes selskab. At dét der interessere hende ikke interessere dig kan da umuligt være så frygteligt. Tænk hvis svigermødre kun skulle tale om de tng der interesserer deres svigerdøtre. Nah. 

Og hvad skulle din kæreste lige sige til hende? "Ved du hvad, min kæreste keder sig gevaldigt når vi er her, kan du ikke lade være med at sige noget?" Nah.. vel? 

Prøv du nu at tage det positive fjæs på, det hjælper faktisk ofte

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.