besøg familie

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3. juni 2013

dorthemus

Anonym skriver:

Når du ikke kender mig, skal du bestem ikke dømme mig!
Og når folk skriver herinde, skal med svare pænt. Plus med skal svare folk, som man selv vil have andre skal svare en.

Jeg er er en person som har lært hjemmefra at man svare med et smil, og med respekt til andre mennesker!

Så vær sød at stoppe med at kommetare, hvis du ikke kan det

Ja det kan være svært ikke at få ret...ha en god aften

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. juni 2013

Elgaard73

Hej... På mig lyder hun som om at hun er en lidt ensom dame, der ikke har så meget indhold i hendes liv og jo derfor heller ikke har så meget nyt at fortælle. Jeg tænker, at du måske skal prøve at være lidt mere overbærende og sætte dig ud over det. Altså herregud...hun gør jo ikke nogen fortræd.

Min far er efterhånden ved at være en smule dement og kan fortælle den samme ting RIGTIG mange gange.... Nogle gange lader jeg som om at jeg aldrig har hørt det før, fordi at jeg kan se at det giver ham en glæde ved at fortælle en "god" historie. Andre gange, siger jeg bare med et smil :" Ja, det sagde du jo"... eller noget i den stil...Og ja, det er trættende at høre på, men hvis man lader være med fokusere på hvor trættende det er, så bliver det altså nemmere. 

Det er jo bare snak og det er der altså ikke nogen der er døde af endnu.

Anmeld

3. juni 2013

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
Anonym skriver:

Når du ikke kender mig, skal du bestem ikke dømme mig!
Og når folk skriver herinde, skal med svare pænt. Plus med skal svare folk, som man selv vil have andre skal svare en.

Jeg er er en person som har lært hjemmefra at man svare med et smil, og med respekt til andre mennesker!

Så vær sød at stoppe med at kommetare, hvis du ikke kan det

Svarer du din svigermor med et smil og respekt for hende? Det lyder nemlig slet ikke sådan i dine indlæg. 

Anmeld

3. juni 2013

hesøth

Anonym skriver:

Det er din mening , og min mening er noget.

Jeg er den tybe, som ikke har lyst til at høre på det sammen hele tiden. Men elsker at høre om nye ting

Og nye ting kommer hun ikke med, derfor bliver jeg træt i mit hoved når vi høre på de sammen ting. Desværre er jeg sån, og jeg laver mig ikke om, og det gør manden heller ikke.
Vi er begge to trætte af hendes snak, om facebook!

Dvs hun skal lave sig om så hun bliver interessant for dig, og du nægter at ændre noget som helst ved dig selv??

Mon ikke bare du skulle blive hjemme så?

Anmeld

3. juni 2013

LinLin

Anonym skriver:

Vi har prøvet at snakket om noget andet - men vi kommer hele tiden tilbage på hunde eller face. Hendes anden søn . Vi har hørt det hele før.

Så lad være med at gå på facebook en uges tid inden du skal besøge hende - så vil alt hun fortæller derfra være nyt og spændende

Anmeld

3. juni 2013

Trekløver(:

Anonym skriver:

Det er din mening , og min mening er noget.

Jeg er den tybe, som ikke har lyst til at høre på det sammen hele tiden. Men elsker at høre om nye ting

Og nye ting kommer hun ikke med, derfor bliver jeg træt i mit hoved når vi høre på de sammen ting. Desværre er jeg sån, og jeg laver mig ikke om, og det gør manden heller ikke.
Vi er begge to trætte af hendes snak, om facebook!

Mit råd ville da så være, at du lader hver med at komme der, hvis du syntes hun er så belastende.

Kan dog stadig ikke se ud fra det du skriver, at der er noget galt med din svigermor. Hun lyder bare som en kvinde, der er glad for at snakke meget, som syntes det er hyggeligt når i besøger hende. 

Prøv at trække på smilebåndet i stedet 

Anmeld

4. juni 2013

mor88

Anonym skriver:

Jeg  er så træt af svigermor, at jeg slet ikke har lyst til at besøge hende. Bare det vi sidder hos hende, kigger jeg hele tiden på uret, og tænker på "skal vi ikke snart hjem igen"!. Når der andre på besøg fra familiene, så er det helt fint at være der, for så kan jeg snakke med dem, men elleres ikke.

Hver gang vi kommer derhjem, skal vi hører på det sammen hele tiden, selvom det var noget vi hørte på sidste gang vi var der. Og jeg bliver så sur, for det sker hver gang vi er der.

Så skal vi hører på hvad andre skriver på face, om vi har set/læst det. Jeg er pænt ligeglad, da vi er venner med dem dem alle, som hun snakker om. Hun vil da bare gerne lige høre vores mening.
Hun har 2 hunde, og de er rigtig søde - men vi skal hele tiden høre på, hvad de laver, og hvor hun går tur henne, og alle de andre hunde hun møder, når hun er ude og gå. Vi kender dem ikke, da vi  selv bor i byen, derfor kan vi ikke se nogen grund til hvorfor vi skal høre om det. Det sammen møg hører vi på hver gang.

Manden kan ikke lide at sige noget til hans mor, da han ikke vil såre hende, og det har jeg fuld forståelse for.
Har I nogle gode råd til hvordan jeg kan få lysten tilbage!? Og til hvordan vi kan sige tingene på en pæn måde, så hun ikke bliver ked af det!?

Ej altså, tal nu ordentligt om din kærestes mor! Hvad så, om hun fortæller det samme? Det er den eneste svigermor, du har! Hvad med at gå en tur med hundene sammen med hende? Så i kan opleve noget sammen. jeg forstår slet ikke, at du tillader dig at tænke på at snakke med hende om, hvor meget hun keder dig, når du selv aldrig kunne finde på at ændre dig! Få dig en hund! Så har i en fælles interesse, og du kan fortælle din svigermor om alle de hunde, din hund har mødt.

Det kan godt være, at du har lært hjemmefra, at man skal tale pænt til folk, men du har åbenbart ikke lært, at man skal have respekt for folks væremåde. 

alt dette er skrevet, mens jeg havde et stort smil på læben 

Anmeld

4. juni 2013

jydeinden

hvis det største problem du har er at din svigermor er ensom og gerne vil snakke med jer, undskyld mig, men så synes jeg godt nok du går i små sko.

Anmeld

4. juni 2013

Moma

Jeg synes faktisk, at det er rigtigt synd for din svigermor. Det lyder som om, hun enten er meget usikker på sig selv og har brug for bekræftelse eller simpelthen ikke har andet at gå op i. Eller måske ikke kan finde ud af at tale om andet.

Jeg VED, det kan være belastende at høre på. Tro mig - min svigermor kan også være lidt øv at høre på. Hvis jeg siger noget, så falder det også tit tilbage på det, hun gerne vil tale om.

Jeg smiler til hende - prøver at spørge ind til det, ellers lader jeg hende tale og kommentere, der hvor det er brug for en kommentar. Og så er det bare sådan det er.

Hvis du virkeligt HAR prøvet at dreje samtalen hen på noget andet, så indse hun nok ikke er let "at lave om", og så er det bare sådan det er.

Anmeld

4. juni 2013

Anonym trådstarter

Nu prøver jeg at svare allle på engang.

Det er både manden og mig, som er trætte af, at besøge hende. Hendes anden søn ovs. Så det er ikke kun os! Så kan ikke se det er er mig, som der er noget galt med.

Selv vores søn på 4år, synes det er kedeligt at besøge sin farrmor. Min svigermor laver ikke noget derfor sker der ikke noget i hendes liv, ud over hunde og facebook. Derfor er det det sammen vi hører vi på når vi besøger hende.
Når vores søn ikke synes det er sjov at besøge farmor når hun brokker sig over familien, fordi hun har læst noget på facebook, imens han hører på det. Det er ikke okay, for han bliver ked af det! Og så skal vi som forældre sidde i bilen og høre på, at han bliver ked af det!

Derfor er det et problem at besøge!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.