besøg familie

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.915 visninger
34 svar
82 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
3. juni 2013

Anonym trådstarter

Jeg  er så træt af svigermor, at jeg slet ikke har lyst til at besøge hende. Bare det vi sidder hos hende, kigger jeg hele tiden på uret, og tænker på "skal vi ikke snart hjem igen"!. Når der andre på besøg fra familiene, så er det helt fint at være der, for så kan jeg snakke med dem, men elleres ikke.

Hver gang vi kommer derhjem, skal vi hører på det sammen hele tiden, selvom det var noget vi hørte på sidste gang vi var der. Og jeg bliver så sur, for det sker hver gang vi er der.

Så skal vi hører på hvad andre skriver på face, om vi har set/læst det. Jeg er pænt ligeglad, da vi er venner med dem dem alle, som hun snakker om. Hun vil da bare gerne lige høre vores mening.
Hun har 2 hunde, og de er rigtig søde - men vi skal hele tiden høre på, hvad de laver, og hvor hun går tur henne, og alle de andre hunde hun møder, når hun er ude og gå. Vi kender dem ikke, da vi  selv bor i byen, derfor kan vi ikke se nogen grund til hvorfor vi skal høre om det. Det sammen møg hører vi på hver gang.

Manden kan ikke lide at sige noget til hans mor, da han ikke vil såre hende, og det har jeg fuld forståelse for.
Har I nogle gode råd til hvordan jeg kan få lysten tilbage!? Og til hvordan vi kan sige tingene på en pæn måde, så hun ikke bliver ked af det!?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. juni 2013

B&J

altså hunde er jo hendes liv, og en stor del af det klart hun snakker om dem fordi hun er stolt og de møder andre hunde også... det kan jeg ikke se noget forkert i

har du selv kommet frem til en samtale eller flere???

og hun er åben baret en kvinde der savner selskab siden hun går så meget op i andre og hun vil høre jeres mening på sagen osv...

måske næste gang så lav noget sammen stedet for at side der hjemme...

Anmeld

3. juni 2013

AlberteSophie

Hun lyder som en (gammel?) ensom dame, der rigtig gerne vil have nogle at tale med, evt nogle at opleve noget med, så hverdagen ikke bare er det samme hver dag?

Anmeld

3. juni 2013

gonefishing

Anonym skriver:

Jeg  er så træt af svigermor, at jeg slet ikke har lyst til at besøge hende. Bare det vi sidder hos hende, kigger jeg hele tiden på uret, og tænker på "skal vi ikke snart hjem igen"!. Når der andre på besøg fra familiene, så er det helt fint at være der, for så kan jeg snakke med dem, men elleres ikke.

Hver gang vi kommer derhjem, skal vi hører på det sammen hele tiden, selvom det var noget vi hørte på sidste gang vi var der. Og jeg bliver så sur, for det sker hver gang vi er der.

Så skal vi hører på hvad andre skriver på face, om vi har set/læst det. Jeg er pænt ligeglad, da vi er venner med dem dem alle, som hun snakker om. Hun vil da bare gerne lige høre vores mening.
Hun har 2 hunde, og de er rigtig søde - men vi skal hele tiden høre på, hvad de laver, og hvor hun går tur henne, og alle de andre hunde hun møder, når hun er ude og gå. Vi kender dem ikke, da vi  selv bor i byen, derfor kan vi ikke se nogen grund til hvorfor vi skal høre om det. Det sammen møg hører vi på hver gang.

Manden kan ikke lide at sige noget til hans mor, da han ikke vil såre hende, og det har jeg fuld forståelse for.
Har I nogle gode råd til hvordan jeg kan få lysten tilbage!? Og til hvordan vi kan sige tingene på en pæn måde, så hun ikke bliver ked af det!?

griner.... det lyder da som min mor! (prøve lige at tænk på hvordan det er). altså ud over at hun ikke har nogle hunde

Anmeld

3. juni 2013

Anonym trådstarter

AlberteSophie skriver:

Hun lyder som en (gammel?) ensom dame, der rigtig gerne vil have nogle at tale med, evt nogle at opleve noget med, så hverdagen ikke bare er det samme hver dag?

Hun er ikke gamle . Hun har kun hendes hunde, derfor snakker hun en del af dem. Desværre er det , det sammen hun snakker om - for det er de sammen hunde hun møder.

Man bliver træt i hoved når man høre på det sammen hele tiden.

Anmeld

3. juni 2013

Anonym trådstarter

Flodkilling skriver:

griner.... det lyder da som min mor! (prøve lige at tænk på hvordan det er). altså ud over at hun ikke har nogle hunde

Haha, hvor sjov
Hvordan tager du det, når du besøger din mor? Bliver du ikke træt af, at høre på det sammen hver gang du kommer?

Anmeld

3. juni 2013

LinLin

Hvad med selv at starte en samtale?!?

Anmeld

3. juni 2013

dorthemus

Anonym skriver:

Ja jeg har et rigtig godt råd til dig: TAG DIG SAMMEN!
hundene er hendes liv og hun lyder som en ensom dame. Håber ikke hun mærker din modvilje. Får helt ondt af hende og af din mand du har placeret lige i midten

Anmeld

3. juni 2013

Anonym trådstarter

B&J skriver:

altså hunde er jo hendes liv, og en stor del af det klart hun snakker om dem fordi hun er stolt og de møder andre hunde også... det kan jeg ikke se noget forkert i

har du selv kommet frem til en samtale eller flere???

og hun er åben baret en kvinde der savner selskab siden hun går så meget op i andre og hun vil høre jeres mening på sagen osv...

måske næste gang så lav noget sammen stedet for at side der hjemme...

Ja det har du ret i, at hendes hunde er hendes liv . Derfor er der stadig ikke nogen grund til at fortælle det sammen, hver gang.

Vi har prøvet at snakke om andet. Men der går 10min så kommer hun tilbage til det sammen.

Derfor bliver jeg mugge når jeg er derhjemme.

Anmeld

3. juni 2013

gonefishing

Anonym skriver:

Haha, hvor sjov
Hvordan tager du det, når du besøger din mor? Bliver du ikke træt af, at høre på det sammen hver gang du kommer?

Jo jeg bliver total gråhåret. F.eks. hvis jeg har været til lægen med noget semi alvorligt, så når jeg at sige: "jo jeg var jo til lægen og hun sagde...." så bliver jeg afbrudt med at hun sjovt nok også har været til lægen, ellers hende kæreste har været til lægen for dårlig mave fordi han sked i bukserne...(!! tak mor).

Eller også kan hun ringe, og hvis jeg ikke tager telefonen, så kimer hun min mand ned, indtil jeg ringer fordi jeg tror det er vigtigt og at én eller anden er faldet om, men næææ hun ville bare sige at hun havde været i Kvickly og de havde tilbud på fisk.

Så kan hun ringe 8 gange på én dag for at sige det samme.
Eller også skal jeg hører på hvordan hendes kollega er dum, sådan i 4 timer... "jo tak mor jeg har det godt tak".

Og nu er hun lige blevet ledig..... AHHHHHHH wish me luck!!!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.