Falder jeres barn i søvn selv?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3. juni 2013

foto på lærred

LuLy skriver:

Eller skal I blive inde ved dem indtil de sover? Det skal jeg nemlig, min datter på 2 år bliver stik hysterisk hvis jeg går ud af værelset før hun sover, det er så frustrerende, især når man også har en lille baby. Jeg er nødt til at blive derinde til hun sover og det kan nogen gange tage en time! Hvordan lærer jeg hende at falde i søvn selv? Kan slet ikke bære at hun græder så hysterisk når jeg går

Uden selvfølgelig at vide det 100 procent, så tror jeg at mange ting med børn er en vane. Vi har helt fra starten altid lade vores piger sove selv uden at være der når de faldt i søvn (fordi jeg i mange baby blade inden de blev født, læste en masse "skrækhistorier" om at man kunne komme til at sidde time efter time ved siden af tremmesengen ) så vores piger har aldrig kendt andet. Så jeg tror desværre, at der skal en ny "periode" til hvor I får vendt barnet til den nye rutine. Jeg tror nemlig, at børn er så fokuseret på at få det som de plejer, at de ofte slet ikke vil acceptere noget andet (kun hvis det er pandekager til aftensmad i stedet for grøntsager ) Min datter på 5 år havde i en periode marridt og til sidst sagde jeg til min mand, at hun kunne komme lidt ind og sove hos os (det har hun aldrig gjort) Min mand var ikke meget for det, fordi han var bange for, at det ville blive en vane. Men for det meste ender det jo med, at det alligevel bliver som mor mener er rigtig og pigen kom ind. Må desværre indrømme, at babyfaren havde ret, nu er det blevet en vane og vi kan ikke få hende ud igen Så jeg tror, at vi begge to må forholde os på en periode hvor vi må tage det sure med det søde og holde fast (selv om det er drøn hårdt) Her udskyder jeg lidt endnu...

Camilla

www.foto-paa-laerred.dk

invitationer til dåb, wallstickers og foto collager.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. juni 2013

Clisolka

Isabella på 2,7 falder selv i søvn - det har hun altid gjort  Dog skal vi lige ind til hende et par gange inden hun falder hen, så skal hun lige have vand, så driller dynen, så skal hun have en bog osv., men ca. 15-30 min efter er hun væk 

Anmeld

3. juni 2013

lycly

foto på lærred skriver:

Uden selvfølgelig at vide det 100 procent, så tror jeg at mange ting med børn er en vane. Vi har helt fra starten altid lade vores piger sove selv uden at være der når de faldt i søvn (fordi jeg i mange baby blade inden de blev født, læste en masse "skrækhistorier" om at man kunne komme til at sidde time efter time ved siden af tremmesengen ) så vores piger har aldrig kendt andet. Så jeg tror desværre, at der skal en ny "periode" til hvor I får vendt barnet til den nye rutine. Jeg tror nemlig, at børn er så fokuseret på at få det som de plejer, at de ofte slet ikke vil acceptere noget andet (kun hvis det er pandekager til aftensmad i stedet for grøntsager ) Min datter på 5 år havde i en periode marridt og til sidst sagde jeg til min mand, at hun kunne komme lidt ind og sove hos os (det har hun aldrig gjort) Min mand var ikke meget for det, fordi han var bange for, at det ville blive en vane. Men for det meste ender det jo med, at det alligevel bliver som mor mener er rigtig og pigen kom ind. Må desværre indrømme, at babyfaren havde ret, nu er det blevet en vane og vi kan ikke få hende ud igen Så jeg tror, at vi begge to må forholde os på en periode hvor vi må tage det sure med det søde og holde fast (selv om det er drøn hårdt) Her udskyder jeg lidt endnu...

Camilla

www.foto-paa-laerred.dk

invitationer til dåb, wallstickers og foto collager.

Jeg har også altid ladet hende falde i søvn selv, netop for ikke at vænne hende til andet. Og har kunne putte hende og gå ud igen indtil for et par måneder siden, så var det hun begyndte at skrige når jeg gik ud OG hun begyndte at vågne om natten og komme ind til os. Sidstnævnte er en kamp jeg slet ikke har overskud til at tage nu, har rigeligt at give mig til om natten lige pt

Tror du har helt ret i det med vaner - de er bare så skide svære at få brudt

Anmeld

3. juni 2013

Chevro

LuLy skriver:

Eller skal I blive inde ved dem indtil de sover? Det skal jeg nemlig, min datter på 2 år bliver stik hysterisk hvis jeg går ud af værelset før hun sover, det er så frustrerende, især når man også har en lille baby. Jeg er nødt til at blive derinde til hun sover og det kan nogen gange tage en time! Hvordan lærer jeg hende at falde i søvn selv? Kan slet ikke bære at hun græder så hysterisk når jeg går

Min søn er et år om nogle dage - men han har lige haft en periode med det! SÅ irriterende! Men de første dage gjorde jeg det samme. Men så fik han 5-10 min af gangen at græde i, monster hysterisk. Hvor jeg så gik op og gav ham lidt vand og sutten. Uden at snakke, og gik så igen.

Efter at have været deroppe et par gange, med længere tid imellem - hvor han stadig græder når jeg går - fandt han ud af at det hjalp ikke. Så nu, efter 10 dage - er han overhovedet ikke sådan længere :-)

Det er for at prøve en af (: Det er jo meget hyggeligere når man bare er der. Men sådan er det ikke her!

Anmeld

3. juni 2013

Rikkemor89

LuLy skriver:

Jeg har en dreng på 3 år som altid er faldet i søvn, for kendte en som osse skulle sidde inde ved sin søn imens han faldt i søvn og det  gad jeg ikke hver aften, der har da vært hvis han var syg eller lige efter han var ved og blive kvalt i sin barnevogn, der havde han svært ved at sove selv, men ellers altid selv faldet i søvn..

Anmeld

3. juni 2013

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.

Min dreng er 18 måneder og falder i søvn selv når far/farmor/farfar ligger ham ind. Er det mig, så må jeg ikke grå ud før han sover og det tager alt fra 30min til en time. 

Jeg tror han reagerer anderledes når det er mig, fordi han ved han kan 

Anmeld

4. juni 2013

lycly

mor:) skriver:

Min dreng er 18 måneder og falder i søvn selv når far/farmor/farfar ligger ham ind. Er det mig, så må jeg ikke grå ud før han sover og det tager alt fra 30min til en time. 

Jeg tror han reagerer anderledes når det er mig, fordi han ved han kan 

Ja det er det samme her, i dagplejen falder hun også bare i søvn selv, men herhjemme vil hun ikke - og det er jo nol fordi hun ved at hun kan få mig til at blive

Anmeld

4. juni 2013

Mama1304

Følger lige med 

Anmeld

4. juni 2013

effie

ja vi putter vores børn og er ved dem til de sover.

det er et bevist valg vi har taget... og længre er den entlig ikke.

vi kan se at børne trives med det, vi nyder de 10 tæt samvær, det er der roen falder over ungerne og vi får vendt dagen...

det er godt rigtigt og berigende for os.

jeg er imod at mine børn skla græde sig i søvn og lige nu fungere puntningen på den måde rigtigt godt for os

Anmeld

4. juni 2013

HeidiØ

William er snart 21 mdr, her kommer det i perioder. Lige pt falder han i søvn selv, efter en lang periode hvor vi måtte sidde derinde mellem 15 og 45 min indtil han sover. Men lige NU falder han selv i søvn.. det er skønt! 7-9-13. Men igen - PERIODER!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.