LuLy skriver:
Eller skal I blive inde ved dem indtil de sover? Det skal jeg nemlig, min datter på 2 år bliver stik hysterisk hvis jeg går ud af værelset før hun sover, det er så frustrerende, især når man også har en lille baby. Jeg er nødt til at blive derinde til hun sover og det kan nogen gange tage en time! Hvordan lærer jeg hende at falde i søvn selv? Kan slet ikke bære at hun græder så hysterisk når jeg går 
Uden selvfølgelig at vide det 100 procent, så tror jeg at mange ting med børn er en vane. Vi har helt fra starten altid lade vores piger sove selv uden at være der når de faldt i søvn (fordi jeg i mange baby blade inden de blev født, læste en masse "skrækhistorier" om at man kunne komme til at sidde time efter time ved siden af tremmesengen
) så vores piger har aldrig kendt andet. Så jeg tror desværre, at der skal en ny "periode" til hvor I får vendt barnet til den nye rutine. Jeg tror nemlig, at børn er så fokuseret på at få det som de plejer, at de ofte slet ikke vil acceptere noget andet (kun hvis det er pandekager til aftensmad i stedet for grøntsager
) Min datter på 5 år havde i en periode marridt og til sidst sagde jeg til min mand, at hun kunne komme lidt ind og sove hos os (det har hun aldrig gjort) Min mand var ikke meget for det, fordi han var bange for, at det ville blive en vane. Men for det meste ender det jo med, at det alligevel bliver som mor mener er rigtig og pigen kom ind. Må desværre indrømme, at babyfaren havde ret, nu er det blevet en vane og vi kan ikke få hende ud igen
Så jeg tror, at vi begge to må forholde os på en periode hvor vi må tage det sure med det søde og holde fast (selv om det er drøn hårdt) Her udskyder jeg lidt endnu...

Camilla
www.foto-paa-laerred.dk
invitationer til dåb, wallstickers og foto collager.
Anmeld