Falder jeres barn i søvn selv?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3. juni 2013

anynom

LuLy skriver:

Eller skal I blive inde ved dem indtil de sover? Det skal jeg nemlig, min datter på 2 år bliver stik hysterisk hvis jeg går ud af værelset før hun sover, det er så frustrerende, især når man også har en lille baby. Jeg er nødt til at blive derinde til hun sover og det kan nogen gange tage en time! Hvordan lærer jeg hende at falde i søvn selv? Kan slet ikke bære at hun græder så hysterisk når jeg går

Puha, vi kæmper også en kamp herhjemme. Isabel er 18 måneder gammel og vi har ALDRIG kunnet lægge hende og så gå. Min mand er den tålmodige af os, så han sidder troligt ved siden af hendes seng (som står i vores soveværelse) indtil hun er faldet helt i søvn. Det kan tage alt i mellem 20 min og 2 timer(!). Vi har været inde i en periode på fjorten dages tid nu hvor det tager meget lang tid for hende at falde i søvn. Og hun bliver panisk hvis han går før hun sover.. SUK!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. juni 2013

lycly

Tulle28 skriver:

Sådan var det også med min store datter og jeg var TOP frustreret, for jeg var gravid og kunne slet ikke overskue at skulle sidde derinde til hun sov, samtidig med at jeg også havde en baby at tage mig af. Men det gik over af sig selv, da hun var 2 år og nogle måneder kunne jeg pludselig en dag sige "nu går jeg lige ud i køkkenet og rydder op, så kommer jeg igen om lidt og ser til dig" og det accepterede hun. Lige så stille kunne jeg være væk længere tid og pludselig faldt hun bare i søvn uden vrøvl. Der har ikke været noget siden og hun er 3 år og 2 mdr. nu. Vi havde ellers prøvet diverse gode råd i bøgerne - gå til og fra, "stryge-tøj metoden" (fra Netsundhedsplejerske.dk, som jeg synes har nogle rigtig gode råd). Jeg synes der har været rigtig mange tråde om børn i 2 års alderen med søvn/putteproblemer, så der må næsten ligge et udviklingsspring der?

Åh jeg håber også sådan at det går over af sig selv. Har prøvet det der med at sige at jeg lige går ud og kommer tilbage om lidt, men hun rejser sig bare op med det samme og giver sig til at hyle.

Anmeld

3. juni 2013

lycly

JulieWH skriver:

Puha, vi kæmper også en kamp herhjemme. Isabel er 18 måneder gammel og vi har ALDRIG kunnet lægge hende og så gå. Min mand er den tålmodige af os, så han sidder troligt ved siden af hendes seng (som står i vores soveværelse) indtil hun er faldet helt i søvn. Det kan tage alt i mellem 20 min og 2 timer(!). Vi har været inde i en periode på fjorten dages tid nu hvor det tager meget lang tid for hende at falde i søvn. Og hun bliver panisk hvis han går før hun sover.. SUK!

Okay er lidt lettet over at høre at jeg ikke er alene om det og heller ikke er alene om at være frustreret!

Anmeld

3. juni 2013

anynom

LuLy skriver:

Okay er lidt lettet over at høre at jeg ikke er alene om det og heller ikke er alene om at være frustreret!

Det var derfor jeg skrev selvom jeg ikke har noget godt råd Det er altid rart at vide, at man ikke er alene..

Anmeld

3. juni 2013

lycly

Ditte_Marie skriver:

Vores datter er 17 måneder og falder ikke i søvn selv.

Vi putter med hende hver aften, men vi har heller aldrig prøvet på andet Dog kan det også godt tage op til et par timer (især hvis man falder i søvn).. Og vi har jo også en baby på vej, så jeg har tænkt tanken om hvordan det kommer til at gå.

Jeg har ikke lyst til at hun skal tvinges til at lære at falde i søvn selv - det kan mit hjerte ikke bære.

Så jeg følger lige lidt med

Nej mit hjerte kan nemlig heller ikke bære at hun bliver så ked af det, så jeg ender altid med at overgive mig og sidde hos hende alligevel

Anmeld

3. juni 2013

AlberteSophie

Flodkilling skriver:

Vores datter på 2.5år falder selv i søvn.
Efter vi har læst bog og sunget, så kommer hun i seng. Hun har en lille kommode med pixi bøger, lige ved sengen som hun selv kan nå.
Hun elsker så at sidde og læse pixi bøger for de bamser hun har i sengen, og siger tit til os: "hej hej", for så vil hun gerne selv læse eller synge.

Så høre vi tit at hun sidder og læser og synger for bamserne, så går der max 1 time og så sover hun.

Årh hvor kært! 

Anmeld

3. juni 2013

Rødhætte

LuLy skriver:

Eller skal I blive inde ved dem indtil de sover? Det skal jeg nemlig, min datter på 2 år bliver stik hysterisk hvis jeg går ud af værelset før hun sover, det er så frustrerende, især når man også har en lille baby. Jeg er nødt til at blive derinde til hun sover og det kan nogen gange tage en time! Hvordan lærer jeg hende at falde i søvn selv? Kan slet ikke bære at hun græder så hysterisk når jeg går

Vi har haft en fast ritual siden William var 5 mdr og kan altid bare sige godnat og gå. Han har dog dage hvor han kan blive lidt sur, men han ved godt at når han er blevet lagt skal han sove. Det kan godt lyde hårdt, men synes oftest selv forældre er med til at give børn dårlige vaner mht til søvn. Jeg ville personlig give barnet en "kold tyrker" og vente et par dage og se om det ikke bliver bedre.. 

Anmeld

3. juni 2013

Malene76

LuLy skriver:

Felix er 16 måneder og han falder i søvn selv. Vi synger en sang, samme sang hver aften, mens han sidder på skødet af os og så putter vi ham og går ud. Langt de fleste aftener, så putter han sig og falder hurtigt i søvn. Vi var fra starten enige om at vi ikke ville blive hos ham eller ligge sammen med ham mens han faldt i søvn. Det koster sommetider en aften hvor vi går ind og ud, tager ham op og krammer og nusser og putter igen, fordi han nu ikke lige kan huske hvordan man gør. Det går så fint her. Vi vil IKKE have han skal skrige sig i søvn, men vi vil heller ikke køres rundt i manegen. Når det er sagt, så er børn og forældre forskellige og vi vægter alle forskelligt. Gør hvad du mener er bedst for jer, det er det vigtigste.

KH Malene

Anmeld

3. juni 2013

Masig

Vores dreng på 10 mdr falder selv i søvn. Nogle gange skal vi lige ind og give sutten, men ellers falder han i søvn, for det meste i løbet af et kvarters tid... Men vi har også perioder hvor han er lidt hys og ikke vil, men vi sidder aldrig hos ham, så går vi ind og giver sut og putter og ud igen indtil han sover.... En sjælden gang imellem skal han lige op og trøstes lidt, men det er sjældent...

Anmeld

3. juni 2013

Misser1989

Malthe på 3 år og 2 mdr. Falder selv i søvn hver aften og har stort set altid gjort det. Der har da været perioder hvor vi ikke måtte gå og han ikke ville sove. Men der har vi været "hårde" og ladet ham skrige, og så gået der op på skift og lagt ham ned igen. Det har max. Stået på 3 dage, og kun nogle få gange han har haft det sådan. Han kan da stadig have en aften hvor han ikke gider ligge i sengen og står op, men han kommer altid i sin seng med det samme igen, dog må han have bøger, legetøj osv. Med i sengen. Når han skal i seng, læser vi en bog mens han sidder i sengen, så får han en tår vand, ligger ned og så synger vi 3 sange som han vælger.. Og så går vi ud og alt efter hvor træt han er, falder han ret hurtigt i søvn. Lillebror der er 5 mdr. Gammel, falder også selv i søvn, hver aften. Han får sin flaske i stuen og bliver puttet bagefter. Så synger jeg en sang og går ud. Så hører vi ikke mere til ham, medmindre han ligger sig på tværs af sengen ;-)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.