Falder jeres barn i søvn selv?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5.957 visninger
31 svar
10 synes godt om
3. juni 2013

lycly

Eller skal I blive inde ved dem indtil de sover? Det skal jeg nemlig, min datter på 2 år bliver stik hysterisk hvis jeg går ud af værelset før hun sover, det er så frustrerende, især når man også har en lille baby. Jeg er nødt til at blive derinde til hun sover og det kan nogen gange tage en time! Hvordan lærer jeg hende at falde i søvn selv? Kan slet ikke bære at hun græder så hysterisk når jeg går

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. juni 2013

gonefishing

LuLy skriver:

Eller skal I blive inde ved dem indtil de sover? Det skal jeg nemlig, min datter på 2 år bliver stik hysterisk hvis jeg går ud af værelset før hun sover, det er så frustrerende, især når man også har en lille baby. Jeg er nødt til at blive derinde til hun sover og det kan nogen gange tage en time! Hvordan lærer jeg hende at falde i søvn selv? Kan slet ikke bære at hun græder så hysterisk når jeg går

Vores datter på 2.5år falder selv i søvn.
Efter vi har læst bog og sunget, så kommer hun i seng. Hun har en lille kommode med pixi bøger, lige ved sengen som hun selv kan nå.
Hun elsker så at sidde og læse pixi bøger for de bamser hun har i sengen, og siger tit til os: "hej hej", for så vil hun gerne selv læse eller synge.

Så høre vi tit at hun sidder og læser og synger for bamserne, så går der max 1 time og så sover hun.

Anmeld

3. juni 2013

lilledittemor

LuLy skriver:

Vores datter er 17 måneder og falder ikke i søvn selv.

Vi putter med hende hver aften, men vi har heller aldrig prøvet på andet Dog kan det også godt tage op til et par timer (især hvis man falder i søvn).. Og vi har jo også en baby på vej, så jeg har tænkt tanken om hvordan det kommer til at gå.

Jeg har ikke lyst til at hun skal tvinges til at lære at falde i søvn selv - det kan mit hjerte ikke bære.

Så jeg følger lige lidt med

Anmeld

3. juni 2013

Babydreams

Min søn på 15 mdr falder selv i søvn, vi havde skrig og skrål i 3 dage, også havde han vænnet sig til at det skulle være sådan..

Jeg var absolut heller ikke særlig vild med at skulle gøre det, men syntes det var nødvendigt, også for hans skyld..

Vi ligger ham nu bare ind, også sover han efter maks et kvarter, og han græder slet ikke mere!

Syntes faktisk det gik bedre end forventet

Anmeld

3. juni 2013

Tulle28

Sådan var det også med min store datter og jeg var TOP frustreret, for jeg var gravid og kunne slet ikke overskue at skulle sidde derinde til hun sov, samtidig med at jeg også havde en baby at tage mig af. Men det gik over af sig selv, da hun var 2 år og nogle måneder kunne jeg pludselig en dag sige "nu går jeg lige ud i køkkenet og rydder op, så kommer jeg igen om lidt og ser til dig" og det accepterede hun. Lige så stille kunne jeg være væk længere tid og pludselig faldt hun bare i søvn uden vrøvl. Der har ikke været noget siden og hun er 3 år og 2 mdr. nu. Vi havde ellers prøvet diverse gode råd i bøgerne - gå til og fra, "stryge-tøj metoden" (fra Netsundhedsplejerske.dk, som jeg synes har nogle rigtig gode råd). Jeg synes der har været rigtig mange tråde om børn i 2 års alderen med søvn/putteproblemer, så der må næsten ligge et udviklingsspring der?

Anmeld

3. juni 2013

modesty

Min dreng har faldet i søvn selv siden han var et lille år, måske 10 mdr. Det gik stille og roligt, med at gå ud af rummet, han begyndte at brokke sig, efter lidt tid (måske max et minut) gik jeg ind og lagde ham igen, og sådan blev jeg ved i måske 15 minutter hver aften i en uges tid. Og siden dengang har han lukket øjnene det sekund hans hoved rammer madrassen.

Anmeld

3. juni 2013

DianaRJS

LuLy skriver:

Andreas (4,10år) var kolikbarn + for tidligt født, så han har ALTID været svær at ligge til at sove, så vi har faktisk altid skulle sidde inde ved ham indtil han sov....

Men lillebror 3,4 år, bliver læst/sunget for, bliver puttet godt underdynen, sagt godnat elsker dig sov godt ses i morgen osv, og så går vi faktisk ud, og så ligger han sig selv til at sove

Anmeld

3. juni 2013

LinLin

Den store på 6 1/2 år er faldet i søvn selv siden han var helt helt lille (dog ikke om dagen i barnevogn )
Den mindste har haft perioder hvor han har villet have vi skulle blive længere, men det er nok et år siden vi havde sidste periode; han er 2 1/2 år.

Vi har fast rutine og har haft det med begge drenge siden de var et år: læse bog, skifte ble/gå på toilet, nattøj på, børste tænder, sang, "god nat" - og exit forældre

Anmeld

3. juni 2013

MyLove E

LuLy skriver:

Vi havde samme problem efter min indlæggelse. Vi gjorde det at vi startede med at sidde på hans værelse henne ved døren og langsomt kunne vi sætte os ud på gangen. Nu siger vi god nat og så ligger han oglæser for abe og farfar (hans bamser).
Det har taget ca 1.5 mdr at nå her til..

Anmeld

3. juni 2013

Happiness

Lukas falder i søvn selv. Vi har haft forskellige godnat rutiner, og han har egentligt selv styret dem. I en lang periode sad vi og sang nogle sange, og så lagde han sig op i sengen og vi sagde godnat og gik ud.

Nu hører han "godnatsangen" på disney junior som kommer lidt i 19.00. Den sidder han og hører mens vi putter, og derefter løber han ind på sit værelse og går op i sengen og lægger sig. Og vi kysser ham godnat og går ud og lukker døren.

Vi tog kampen da han var lidt under et år. Tog 2 dage. Vi lagde ham og gik ud. Han skreg nok i 45min den første dag. Hvor min mand gik ind til ham hvert 2. minut og lagde ham ned og sagde godnat og gik ud igen. 2. dag tog det 2 minutter. Og siden har han lagt sig til at sove med det samme. (dog ikke når han er syg). Han kan nogle gange ligge og snakke lidt eller smide sutterne ud over sengekanten, men efter han fik juniorseng, kan han selv samle dem op igen. Tror maks der går 15 minutter før han sover.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.