Jeg bliver ærlig talt næsten mere forarget over alle jer, de dømmer hårdt og kontant uden at ane en dyt om situationen (og samtidig benytter lejligheden til at pudse egen glorie).
Ja, børn skal altid spændes fast, men jeg tror simpelthen ikke på, at en kvinde som giver sig tid og omsorg til at få spændt barnet fast i autostol, bevidst ville undlade at spænde stolen fast - altså forudsat, at den ikke var spændt fast - for det ved jo faktisk slet ikke, om den var.
Og ja, der er biler med isofix på forsædet - vores den ene har det som standard - ligesom der er 3 isofix sæder bagi.
Om man ville lade børnene sidde på forsædet (med deaktiveret airbag forstås), det må være en smagssag, men jeg mener ikke, det kan klassificeres som uansvarlighed.
Så spænder i vel også alle jeres børn fast i bagudvendteautostole til de når skolealderen?
Ej, beklager mit sure svar, men jeg synes simpelthen vi kvinder er SÅ gode til at lade os forarge over mere eller mindre tænkte situationer - og samtidig fremhæve vores egne handlinger, der jo selvfølgelig er helt perfekte.
Hvis man ser en mor, der giver sig tid til at spænde barnet, og hvor man tror stolen ikke er spændt fast - så åbn da munden, og spørg på en pæn måde! Det kan jo faktisk være, den pågældende mor (eller far for den sags skyld), vil blive dybt taknemmelig, fordi hun/han ikke var klar over, den ikke var spændt fast - elle måske blot kan informere, at stolen faktisk ER fastspændt.
Anmeld