Uvidenhed eller bare dum?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3. juni 2013

Janni.

ano14316 skriver:

Det er en base, man klikker stolen fast i. Den monteres i nogen beslag som er i nyere biler. Men det er kun de mindste stole der kan tages nemt ind og ud af basen. 

Isofix er normalt kun på bagsædet så vidt jeg er orienteret

Kommer an på bil model, i vores er der isofix to steder på bagsædet og i det ene forsæde.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. juni 2013

TNBC

B&J skriver:

jo men nu går jeg ud af det var bevidst også det med det andet jo jeg laver også fejl uden tvivl, men går meget op i min drengs sikker hed selv om vi ingen bil har, har vi da en autostol....

nej ingen er perfekte men bliver stadig skræmt, ang et barn i bilen der ikke er spændt fast

Jeg er helt enig. Jeg bliver da også forarget over at se en mor stå en biddende kold december dag med barn mellem 6-9måneder, hvor buksebenet er hevet helt op.
Men ligefrem at kalde hende dum, fordi hun måske har glemt, det synes jeg er lidt voldsomt.
Så skal vi kalde folk der er faldet med deres børn dumme?

Der er nogle folk der ikke tænker, og man kalde dem dumme, hvis man er sikker i sin sag

Anmeld

3. juni 2013

B&J

Yurie skriver:

Jeg er helt enig. Jeg bliver da også forarget over at se en mor stå en biddende kold december dag med barn mellem 6-9måneder, hvor buksebenet er hevet helt op.
Men ligefrem at kalde hende dum, fordi hun måske har glemt, det synes jeg er lidt voldsomt.
Så skal vi kalde folk der er faldet med deres børn dumme?

Der er nogle folk der ikke tænker, og man kalde dem dumme, hvis man er sikker i sin sag

har aldrig skrevet de er dumme, vil ønske de ville tænke sig mere om og selvfølge kan fejl ske, sådan er det....

men nogle ting ved vi jo ikke er fejl og der burde man have tænk sig mere om lige som det jeg havde set

Anmeld

3. juni 2013

Anonym trådstarter

Jeg fik måske formuleret mig forkert fra starten af ved at bruge ordet dum. Jeg er godt klar over at ingen er perfekte - og det er menneskeligt at fejle. Det eneste jeg sagde, var bare at jeg blev virkelig chokeret over at nogen kan finde på ikke at spænde deres barn fast... Muligheden for isofix foreligger selvfølgelig, det skal jeg ikke gøre mig klog på, håber da at det var tilfældet, for så er situationen jo ikke så slem.

Jeg beklager hvis jeg har stødt nogen, min intention var ikke at dømme, men set i bakspejlet kan jeg godt se at mit valg af ord var uheldigt. Ja... Beklager... 

God aften til alle 

Anmeld

3. juni 2013

Tvebakken

Jeg bliver ærlig talt næsten mere forarget over alle jer, de dømmer hårdt og kontant uden at ane en dyt om situationen (og samtidig benytter lejligheden til at pudse egen glorie).

Ja, børn skal altid spændes fast, men jeg tror simpelthen ikke på, at en kvinde som giver sig tid og omsorg til at få spændt barnet fast i autostol, bevidst ville undlade at spænde stolen fast - altså forudsat, at den ikke var spændt fast - for det ved jo faktisk slet ikke, om den var.
Og ja, der er biler med isofix på forsædet - vores den ene har det som standard - ligesom der er 3 isofix sæder bagi.

Om man ville lade børnene sidde på forsædet (med deaktiveret airbag forstås), det må være en smagssag, men jeg mener ikke, det kan klassificeres som uansvarlighed.

Så spænder i vel også alle jeres børn fast i bagudvendteautostole til de når skolealderen?

Ej, beklager mit sure svar, men jeg synes simpelthen vi kvinder er SÅ gode til at lade os forarge over mere eller mindre tænkte situationer - og samtidig fremhæve vores egne handlinger, der jo selvfølgelig er helt perfekte.

Hvis man ser en mor, der giver sig tid til at spænde barnet, og hvor man tror stolen ikke er spændt fast - så åbn da munden, og spørg på en pæn måde! Det kan jo faktisk være, den pågældende mor (eller far for den sags skyld), vil blive dybt taknemmelig, fordi hun/han ikke var klar over, den ikke var spændt fast - elle måske blot kan informere, at stolen faktisk ER fastspændt.

Anmeld

3. juni 2013

Faith

Tvebakken skriver:

Jeg bliver ærlig talt næsten mere forarget over alle jer, de dømmer hårdt og kontant uden at ane en dyt om situationen (og samtidig benytter lejligheden til at pudse egen glorie).

Ja, børn skal altid spændes fast, men jeg tror simpelthen ikke på, at en kvinde som giver sig tid og omsorg til at få spændt barnet fast i autostol, bevidst ville undlade at spænde stolen fast - altså forudsat, at den ikke var spændt fast - for det ved jo faktisk slet ikke, om den var.
Og ja, der er biler med isofix på forsædet - vores den ene har det som standard - ligesom der er 3 isofix sæder bagi.

Om man ville lade børnene sidde på forsædet (med deaktiveret airbag forstås), det må være en smagssag, men jeg mener ikke, det kan klassificeres som uansvarlighed.

Så spænder i vel også alle jeres børn fast i bagudvendteautostole til de når skolealderen?

Ej, beklager mit sure svar, men jeg synes simpelthen vi kvinder er SÅ gode til at lade os forarge over mere eller mindre tænkte situationer - og samtidig fremhæve vores egne handlinger, der jo selvfølgelig er helt perfekte.

Hvis man ser en mor, der giver sig tid til anspænde barnet, og hvor man tror stolen ikke er spændt fast - så åbn da munden, og spørg på en pæn måde! Det kan jo faktisk være, den pågældende mor (eller far for den sags skyld), vil blive dybt taknemmelig, fordi hun/han ikke var klar over, den ikke var spændt fast - elle måske blot kan informere, at stolen faktisk ER fastspændt.

Anmeld

3. juni 2013

StudPsyk

I morges på vej til skole så jeg en mor sætte sit barn på (jeg vil gætte på) omkring 1 år i en autostol på forsædet i passagersiden, fastspændt i autostolen, men autostolen var ikke spændt fast  Og afsted kørte hun...... Kunne I nogensinde finde på det? Altså, helt ærligt, om jeg så skulle køre 5 meter kunne jeg ALDRIG i mit liv finde på at gøre noget så dumt! 

Ville ikke noget med denne tråd, udover at udtrykke min forargelse og frygt for at barnet kommer til skade. Hvis jeg ser hende igen tror jeg faktisk godt jeg kunne finde på at spørge hende, om hun er klar over at man skal spænde autostolen fast også... 

Jeg tror nu det er glemsomhed - formentlig ammehjerne det er ikke ok, nej, men selv den bedste kan fejle, og hun har sikkert hamret sig selv oven i hovedet, da hun glemte det!

Nej, hvis du vil høre om ren og skær dumhed skal du høre, hvad jeg så forleden. Desværre var de så hurtigt væk, at jeg ikke fangede nummerpladen, ellers havde jeg informeret politiet!

Min mor og jeg kommer kørende på en dobbeltsporet vej, og kommer op på siden af en anden bil. Kan se en pige sidde fastspændt i midten bagi, som læner sig lidt forover og taler med sin mor, som kører bilen. De hyggersnakker bare og kører stille og roligt. Ligner bestemt ikke nogen der skal nå noget, så vi taler altså ikke en paniksituation!

Da vi så kommer lidt længere frem kan jeg gudhjælpe mig se, at moderen har et barn på SKØDET! Og moderen sidder altså og kører bil! Vi snakker med 70 km/t på en ringvej! Barnet har nok været en 2-3 år gammel, og sidder mave mod mave med moderen, og moderen har en hånd på hendes hoved og prøver at skjule hende, imens hun kører bil med den anden!

Ej, jeg bliver simpelthen så gal når jeg tænker tilbage på det, og er så MEGA ærgerlig over jeg ikke fik den nummerplade!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.