Uvidenhed eller bare dum?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3. juni 2013

DianaRJS

Bshizzle skriver:

Hvordan kunne du se om hun ikke havde base/isofix til stolen?

Men Nej.. jeg ville ikke køre med min baby foran

isofix er normalt kun på bagsædet af bilen. self kan det instalerres, men selvom jeg har det i min har de altså også stadig den normale sele på til at holde stolen, for man kan sku aldrig være for sikker når det er ens kæreste eje!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. juni 2013

Anonym trådstarter

Bshizzle skriver:

Hvordan kunne du se om hun ikke havde base/isofix til stolen?

Men Nej.. jeg ville ikke køre med min baby foran

Base/isofix - hvad er det?

Anmeld

3. juni 2013

ano14316

I morges på vej til skole så jeg en mor sætte sit barn på (jeg vil gætte på) omkring 1 år i en autostol på forsædet i passagersiden, fastspændt i autostolen, men autostolen var ikke spændt fast  Og afsted kørte hun...... Kunne I nogensinde finde på det? Altså, helt ærligt, om jeg så skulle køre 5 meter kunne jeg ALDRIG i mit liv finde på at gøre noget så dumt! 

Ville ikke noget med denne tråd, udover at udtrykke min forargelse og frygt for at barnet kommer til skade. Hvis jeg ser hende igen tror jeg faktisk godt jeg kunne finde på at spørge hende, om hun er klar over at man skal spænde autostolen fast også... 

Håber ikke at nogen dømmer mig.

Men i lørdags var vi til ridning og vi flyttet autostolen til min mors bil. Og da vi kommer hjem har vi lidt travlt og jeg smider autostolen ind i vores bil og vil spænde den fast senere. 

Vi skal så ikke ud at kører før i går, og jeg opdager først at autostolen ikke er spændt fast efter vi har handlet ind.. og på vej hjem må vi bremse hårdt op da der er en der kører ud foran os Blev meget forskrækket over at det kunne jo være sket på vej ind. 

normalt sætter vi altid stolen sidelæns hvis den ikke er spændt fast så man ikke er i tvivl, men som sagt gik det for hurtigt... 

Jeg mener bare at alle kan jo lave fejl og måske hun har gjort noget lign.

Anmeld

3. juni 2013

ano14316

Base/isofix - hvad er det?

Det er en base, man klikker stolen fast i. Den monteres i nogen beslag som er i nyere biler. Men det er kun de mindste stole der kan tages nemt ind og ud af basen. 

Isofix er normalt kun på bagsædet så vidt jeg er orienteret

Anmeld

3. juni 2013

RGN

Profilbillede for RGN

Nu spørger jeg muligvis dumt, (Jeg dækker mig ind under ikke at have bil - hehe...) men hvad er fordelen ved at sætte barnet på bagsædet frem for forsædet, hvis barnet er i autostol?

Synes man hører om mange trafikdræbte der sad på bagsædet, så hvad er det som gør bagsædet mere sikkert?

Anmeld

3. juni 2013

Faith

Uvidenhed tror jeg næppe det er, for der er forhåbentlig ingen der er så uvidende at de ikke ved at autostolen skal være spændt fast til sædet

En forglemmelse tror jeg nærmere. En rigtig dum en af slagsen som kan koste liv. Men vi er alle kun mennesker.

Anmeld

3. juni 2013

LinLin

Jeg har altså prøvet at komme hjem, tage min søn ud af bilen og opdage at stolen ikke var spændt fast!
den stod fast i vores fælles bil(vi delte den efter vi gik fra hinanden, så den der havde David havde bilen) og så har hans far åbenbart haft den ude uden at sætte den fast igen!

Så jeg tror hverken det er dumhed eller uvidenhed (og synes i øvrigt det er lidt groft at sige om en man ikke kender, men bare lige møder på sin vej ) men derimod forglemmelse/uopmærksomhed!

Anmeld

3. juni 2013

Troldemommi

Jeg tror hverken det er uvidenhed eller dumhed, jeg tror det er glemsomhed.

Monica

Anmeld

3. juni 2013

gonefishing

I morges på vej til skole så jeg en mor sætte sit barn på (jeg vil gætte på) omkring 1 år i en autostol på forsædet i passagersiden, fastspændt i autostolen, men autostolen var ikke spændt fast  Og afsted kørte hun...... Kunne I nogensinde finde på det? Altså, helt ærligt, om jeg så skulle køre 5 meter kunne jeg ALDRIG i mit liv finde på at gøre noget så dumt! 

Ville ikke noget med denne tråd, udover at udtrykke min forargelse og frygt for at barnet kommer til skade. Hvis jeg ser hende igen tror jeg faktisk godt jeg kunne finde på at spørge hende, om hun er klar over at man skal spænde autostolen fast også... 

Kan ikke se et problem med at den er på forsædet, så længe airbags er slået fra og den er vendt rigtigt. - jeg kender flere enlige som har måtte gøre det på denne måde.
Men at den ikke er spændt fast!!! det er jo dybt ulovligt!!! og tror sku godt jeg kunne finde på at sige noget og måske nævne politiet. Tænk lige på hvis hun køre galt... for pokker da, det er bare dumt og ikke uvidenhed, da man får kastet en ekstrem vejledning i hovedet ned til mindste detajle, om hvordan man skal gøre og hvad man ikke må!

Anmeld

3. juni 2013

Xolia

Man må da håbe at det er en iso-fix stol.... den vi har købt kan basen spændes fast med både iso-fix beslag eller selen - og så sidder den bare der... så er det bare at klikke stolen i - eller lade den sidde også og så spænde barnet fast....

Håber virkelig at det er det som er tilfældet :-)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.