Uvidenhed eller bare dum?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3. juni 2013

B&J

Jeg er lige så rystet ´som det jeg så i morges, 2 kvinder på forsædet og 3 børn bag i bilen også om der ikke sider en på 2-4år på forsædet på den ene af kvinderne

syntes det er rystende folk slet ikke tænker hvad nu hvis?

for om det er 5meter jamen der kan noget at ske rigtig meget på bare 5meter

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. juni 2013

CaWi

Den autostol vi har (stol nr 2) kan sagtens spændes fast, uden man kan se om den reelt set er sat fast med selen.

Da vi kørte med den første stol, stod den altid på forsædet når jeg var ude at køre, da det er meget mere praktisk. Og airbaggen var selvfølgelig slået fra.

En gang da jeg skulle køre hjem fra min familie, havde jeg så "travlt" med at sige farvel, at jeg ikke fik spændt stolen fast.
Jeg nåede at køre ca 200 meter. Hold op hvor blev jeg forskrækket.

Jeg tror bare hun har glemt det. Og hvis du blev så foragret over det, hvorfor spurgte du hende så ikke bare om stolen var spændt fast?
Det koster ikke noget at spørge

Anmeld

3. juni 2013

effie

alle jer der dømmer hende,

laver i aldrig fejl. er i aldrig uopmærksomme et øjeblik..

slipper barnevognen et øjeblik,

ikke lige får set at barnet kravler op og falder ned.

taber barnet,

knalder barnets hovde ind i en karm ved et uheld

og i efterlader aldrig kaffekopper med varm kaffe i.

i glemmer i  chokolade på bordet ( så hunden kan æde det)

i lukker altid havelågen.

i glemmer aldrig cykel hjelm 

find selv på flere farlige sitioner der sker ved et uheld

dobbelt tjækker og tribbelt tjækker i ALT og er i perfekte

Anmeld

3. juni 2013

SjeBets

tænker da det enten er en isofix/base eller glemsomhed,  det kan ske for de fleste, nok ikke alle kan jeg se, men mange. 

Og jeg fortrækker at have de små foran, man kan bare slå airbaggen fra, eller få sit værksted til at gøre det. 

Anmeld

3. juni 2013

kesuh

Inden i går helt i koma over det, så husk på der også findes autostole der ikke skal spændes fast med isofix og lignende og de er godkendt til det.

http://www.kiddy.de/da/autostole/autostol-9-maaneder-4-aar/kiddy-infinity-pro.html 

Nu ved jeg selvfølgelig ikke hvilken autostol det  var du så, men der er jo mange modeller.

Men hvis det  var en rømer eller lignende, så tjah, så havde hun lavet en bommert

Anmeld

3. juni 2013

DreamChild

Hun kan jo godt have haft autostolen i en isofix selebase, for så sætter man jo bare autostolen ind og klikker den fast. Og så køre man.

Det er jo ikke noget du kan se udefra

Vi har selv isofix og det er sku nemt bare at klikke autostolen fast, så slipper man for at bøvle med at få den skide sele på hver gang

Anmeld

3. juni 2013

Laulund87

Tanja. skriver:

Øhm måske hun glemte det? Det er en fejl der kan koste liv, men så længe jeg ikke 100 % vedom hun gjorder det med vilje vil jeg ikke kalde hende dum eller udvidende for ingen er perfekte

Jeg blev også helt dårlig engang hvor vi opdagende at stolen ikke havde været spændt fast på en tur (Vi havde bare sat den ind aftenen før og glemt alt om at den ikke var spændt fast)

Tja man er vel bare mennesker

Anmeld

3. juni 2013

VIPpigen

Jeg oplevede en dag jeg skulle hente Lilje fra gæste dp, at en far satte sig ind på forsædet med sin 1 årig dreng. Dp kunne intet gøre, for med det samme barnet er hentet er det ude af hendes hænder.

Lilje sidder nogen gange på forsædet, i autostol, både Lilje og sutostol er spændt fast. Så at sætte hende på forsædet gør mig intet.

Anmeld

3. juni 2013

TNBC

B&J skriver:

DeDeJeg er lige så rystet ´som det jeg så i morges, 2 kvinder på forsædet og 3 børn bag i bilen også om der ikke sider en på 2-4år på forsædet på den ene af kvinderne

syntes det er rystende folk slet ikke tænker hvad nu hvis?

for om det er 5meter jamen der kan noget at ske rigtig meget på bare 5meter

Men de gjorde det jo også bevidst. Det ved vi jo ik om denne kvinde gjorde. Vi har kun hvad ts har set.
Jeg synes tit man dømmer hurtigt.. Uden at kende factene.vi er mennesker, vi er ikke perfekte.
Alle jer det dømmer hende, har i aldrig glemt noget? Lavet en fejl?

Anmeld

3. juni 2013

B&J

Yurie skriver:

Men de gjorde det jo også bevidst. Det ved vi jo ik om denne kvinde gjorde. Vi har kun hvad ts har set.
Jeg synes tit man dømmer hurtigt.. Uden at kende factene.vi er mennesker, vi er ikke perfekte.
Alle jer det dømmer hende, har i aldrig glemt noget? Lavet en fejl?

jo men nu går jeg ud af det var bevidst også det med det andet jo jeg laver også fejl uden tvivl, men går meget op i min drengs sikker hed selv om vi ingen bil har, har vi da en autostol....

nej ingen er perfekte men bliver stadig skræmt, ang et barn i bilen der ikke er spændt fast

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.