Uvidenhed eller bare dum?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.137 visninger
36 svar
72 synes godt om
3. juni 2013

Anonym trådstarter

I morges på vej til skole så jeg en mor sætte sit barn på (jeg vil gætte på) omkring 1 år i en autostol på forsædet i passagersiden, fastspændt i autostolen, men autostolen var ikke spændt fast  Og afsted kørte hun...... Kunne I nogensinde finde på det? Altså, helt ærligt, om jeg så skulle køre 5 meter kunne jeg ALDRIG i mit liv finde på at gøre noget så dumt! 

Ville ikke noget med denne tråd, udover at udtrykke min forargelse og frygt for at barnet kommer til skade. Hvis jeg ser hende igen tror jeg faktisk godt jeg kunne finde på at spørge hende, om hun er klar over at man skal spænde autostolen fast også... 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. juni 2013

emsaroto

Altså .. for det første ville jeg ikke kører uden den var fast spændt, og for det andet ville jeg slet ikke have stolen på forsædet!? 

Er ligeså meget i chok som du! 

Håber hun ikke kører galt 

Anmeld

3. juni 2013

Anonym trådstarter

emsaroto skriver:

Altså .. for det første ville jeg ikke kører uden den var fast spændt, og for det andet ville jeg slet ikke have stolen på forsædet!? 

Nej vel?  Men det er jo GARANTERET fordi hun bare skulle køre en kort tur, men for pokker da - det er jo ingen garanti for at man ikke kører galt.. Jeg tænkte som dig:  for at de ikke kører galt! 

Anmeld

3. juni 2013

Koen.

Øhm måske hun glemte det? Det er en fejl der kan koste liv, men så længe jeg ikke 100 % vedom hun gjorder det med vilje vil jeg ikke kalde hende dum eller udvidende for ingen er perfekte

Anmeld

3. juni 2013

mth1987

Så ka det da være lige gyldig at spænde barnet hvis ikk stolen også er spændt... Puha håber virkelig det var den eneste gang det er sket. Her bliver barnet spændt uanset hvor langt vi skal. Det er jo det dyrebareste man som forældre har og jeg ville da slet ikk ku tilgive mig selv hvis der skete noget 

Anmeld

3. juni 2013

Bassemor<3

I morges på vej til skole så jeg en mor sætte sit barn på (jeg vil gætte på) omkring 1 år i en autostol på forsædet i passagersiden, fastspændt i autostolen, men autostolen var ikke spændt fast  Og afsted kørte hun...... Kunne I nogensinde finde på det? Altså, helt ærligt, om jeg så skulle køre 5 meter kunne jeg ALDRIG i mit liv finde på at gøre noget så dumt! 

Ville ikke noget med denne tråd, udover at udtrykke min forargelse og frygt for at barnet kommer til skade. Hvis jeg ser hende igen tror jeg faktisk godt jeg kunne finde på at spørge hende, om hun er klar over at man skal spænde autostolen fast også... 

kunne ALDRIG finde på at have barnet i en stol der ikke er spændt fast!! MEN der sker altså ikke noget ved at have stolen på forsædet, så længe der ikke er nogen aktiveret airbag !

Anmeld

3. juni 2013

Bshizzle

Hvordan kunne du se om hun ikke havde base/isofix til stolen?

Men Nej.. jeg ville ikke køre med min baby foran

Anmeld

3. juni 2013

Bassemor<3

emsaroto skriver:

Der sker altså intet ved at have barnet på forsædet, så længe der ikke er nogen aktiv airbag !

Anmeld

3. juni 2013

emsaroto

Bassemor<3 skriver:

Der sker altså intet ved at have barnet på forsædet, så længe der ikke er nogen aktiv airbag !

det har jeg heller ikke sagt.

Jeg ville bare ikke personligt have det godt med at min lille skulle sidde på forsædet. Jeg føler mig mere sikker hvis min lille sidder bagerst. 

Anmeld

3. juni 2013

DianaRJS

emmagirl skriver:

Altså jeg har også en barnestol på forsædet, da min bil er ret så lille så for vi alle kan være der er det sådan det er nødt tila t være. men når det så er sagt har jeg også betalt for at få slået airbaggen (staves) fra så han godt må side der, OG han er 5 til august, så er self, under andre forhold....

men et barn på 1 høre til på bagsædet fastspændt i både stol og i sæde på bilen, færdig slut! BUM!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.