Anonym skriver:
Det er jo også lidt jeg tænker, men hvor længe skal man give det? Det har nok stået på i godt 2 år og ser ikke rigtig nogen bedring udover han nu er startet til psykolog
Jeg tænker også meget på min søn har ikke lyst til han skal se sine forældre på den måde, men samtidig ville jeg jo gerne hvis vi kunne blive en kernefamilie
Nu går han til psykolog, så ville jeg nok give det f.eks. 6 måneder. For man ændre jo ikke adfærd over natten.
Min mand havde lidt det samme, han kunne hurtigt ryge op i det røde felt. Første var jeg sikker på at det kun var ham den var galt med, altså hvad kunne jeg dog havde gjort galt ved ikke at vaske 4 glas op?
Men jeg må ærligt indrømme at da vi gik til terapi sammen, så kunne jeg hurtigt se at skylden aldrig ligger 100/0.
Altså jo, han havde et par problemer, som han startede. Men jeg var ligeså god til at tale til ham, så han blev mere sur og kom endnu højere op.
Vi lærte at det derefter var et sammenspil, altså kom han helt op og kører, skulle jeg f.eks. sige pænt til ham: "skat, jeg kan godt forstå du er sur over at jeg ikke lige fik vasket de 4 glas op, er det noget du har lyst til at hjælpe mig med?"... Altså ærligt lidt som man lære at tale til små børn... Og det er svært!! det er MEGA svært den første tid, for man raser jo selv indeni og har lyst til at sige: "slap dog af, hva fan er dit problem"... men det nytter bare ikke noget.
Min mand kan da godt blive sur, ligesom alle andre, men han opdager hurtigt hvor fjollet det er, eller også så går han ud og ryger en smøg (selvom han droppede det for 3 år siden), og så kommer han ind 20 min efter og siger undskyld. Men det er ligeså meget fordi jeg ikke mere gejler ham op!
Anmeld