Wik skriver:
Hej 
Min mand er meget distret og elsker sit eget liv og sine ting, men også mig og børnene. Jeg er ret dominerende men også konfliktssky og får meget sjældent noget ud af den helt store terapi og snakke aften med kæresten, hvor vi rigtig skal til bunds i nogle ting.
Jeg har derimod tit held med, at gøre tingene konkret. Fx jeg trænger til at komme ud med veninderne så du må tage børnene, eller mens jeg er væk, må du få styr på hytten også går jeg
Det lyder underligt men jeg har på den måde over flere år fået en mand, der i langt højere grad ser hvor hårdt det er at være alene med børnene og ser at også jeg har behov. Før føltes det som om jeg druknede i alle hans ting og behov, der er stadig perioder hvor ahn er for meget væk, men det er blevet bedre.
Jeg tror at din mand mangler noget realitetssans, og indtil nu har han ikke set din verden og den energi du ligger i jeres liv, fra din side. Han aner ikke hvad det er han dels går glib af dels ikke hjælper med. Tror du vil få en gladere og mere nærværende mand ved at inddrage ham, for ligenu kører han sit helt eget liv. Gad vide om han er klar over at du kan klare det hele selv, uden ham hvis du ville 
Ja, jeg kunne nemt være alene, for det er jeg jo allerede
Jeg har prøvet at smide "hints" til ham, så som; kan du ikke godt tage den store i nat, jeg har ikke sovet i tre år"; hvor han svare; Jeg skal have mine 7-8 timers søvn ellers kan jeg ikke fungere,
så det åbenbart ligemeget at jeg heller ikke kan, og tar ofte mig selv i af sidde og småsove til forelæsningerne på universitetet...
Han gør ikke det store ud af at ha unger, for det da nemt nok, når man heller ikke følger nogen struktur
jag har altid holdt på at der er faste spisetider og faste sengetider, men når han har dem er det en stor pærevælling og ungerne bestemmer