Anonym skriver:
jeg har de seneste dage virkelig overvejet om det er det her jeg vil, vi har to skønne børn sammen, venter nr 3, har hus, bil, job og er gift, har været sammen i godt 8 år
Men det er som om jeg har fået en øjenåbner de seneste stykke tid, min mand er aldrig hjemme og når han er, går han udenfor sammen med kammeraterne og laver brænde, drikker lidt øl eller noget helt 3.
Jeg talte sammen, jeg har siddet alene i sofaen om aften, i hvert fald i de sidste 19 aftner, det er altid mig der putter ungerne, for den store på tre bliver tosset hvis far skal gøre det, han har aldrig prøvet at bade dem til trods for de er i bad hver dag, og når vi når fredag aften, siger han:
"Nå, hvad har I af planer i weekenden"
Han har aldrig været med på udflugter selvom ungerne og jeg har være land og rige rundt, han har aldrig prøvet at aflevere eller hente ungerne i institutioner, aldrig stået op om natten (og det skal tilføjes den store IKKE sover igennem endnu), ej står op med dem i weekenderne)
Han vil gerne have dem, når jeg feks. skal ud og handle (da det jo er nemmere uden to små banditter), men det er ligesom at jeg skal "booke" ham lang tid i forvejen
Men det har jo altid været sådan, fordi jeg har været total håbløst forelsket i ham, kan det ændres?
Den store på 3 er begyndt at sige, når jeg snakker om at vi f.eks. skal i Djurs Sommerland, siger: "Far skal ikke med", hvortil jeg jo må give barnet ret og jeg tror ungerne savner ham, ligeså meget som jeg gør
Undskyld, det blev lidt lang
PS: jeg hader konflikter, hvordan håndterer jeg li denne??
Har på fornemmelsen at min mand er fuldt ud tilfreds med hans tilværelse og kan overhovedet ikke se hvor det er et problem..
Det lyder overhovedet ikke sjovt. Begynder det ikke at blive et faresignal, så selv børnene bemærker, at far ikke er en del af familien?
Hvis han ikke deltager i jeres dagligdag, deltager i børnenes hverdag OG weekend, hvilken rolle har han så i det hele taget?
Jeg siger ikke, at du skal smide ham på porten, men der er godt nok brug for, at der bliver snakket om, hvilken far og mand han gerne vil være. Fordi nu er han hverken af delene......og hvorfor skulle han så overhovedet være der?
Han skal være klar over, hvilken rolle han har i sine børns liv. Hvad fortæller det dem, at far ikke gider være med i noget der har med dem at gøre? Hvad fortæller det dem, at mor altid er alene og rejser med dem uden far.
Der er nok ingen tvivl om, at du er en enestående mor der gør alt for sine børn, men far bliver nødt til at komme på banen. Er der måske en aktivitet han kunne tage den store med til (gymnastik, svømmehal, fordbold), hvor de kunne hygge alene? Hvis ikke børnene i fremtiden skal huske far som ham der ikke var der, så skal der ske noget.
Jeg håber godt nok I finder ud af det. Fædre er en større rollemodel og en større indflydelse end de tror, også når de vælger ikke at være deltagende. Han skal til at tænke over, hvilket signal han sender sine børn. Og dig