modermærkekræft!!!! ringede til lægen idag!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

28. maj 2013

VIPpigen

Maja84 skriver:

Ja det er jo det. Ved min læge ringer man selv ind og bestiller tid ved sekretærerne da lægen kun tager sig af det lægeligt, så er det ikke akut ifølge lægen, hvor man får en af de akutte tider samme dag, ringer man selv når telefontiden direkte ind til lægerne er slut og beder om en tid ved den læge man ønsker måske det er forskelligt men synes det er fint lægen har patient tiden og ikke skal snakke kalendertider og hvad der passer bedst ind, som sekretærerne jo sagtens kan klare, og hive den førstkommende tid der er ledig

Jeg har altid haft begge muligheder, kan ringe i den åbne tid, mellem 8-9 og snakke med lægen, og har lægen fundet det "ikke akut" så har hun givet mig en tid som passede til det der nu skulle laves. Da jeg feks skulle have fjernet 2 modersmærker, var det egen læge jeg snakkede med, fordi der skulle sættes tid af til at fjerne dem, men det var ikke muligt samme dag, hvilket også er iorden. 

Har også op til flere gange kunne ringe efter lægetid, og snakket med sekretæren og få en tid samme dag. Det er klart forskelligt fra læge, til læge

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. maj 2013

Kløver

VIPpigen skriver:

Jeg har altid haft begge muligheder, kan ringe i den åbne tid, mellem 8-9 og snakke med lægen, og har lægen fundet det "ikke akut" så har hun givet mig en tid som passede til det der nu skulle laves. Da jeg feks skulle have fjernet 2 modersmærker, var det egen læge jeg snakkede med, fordi der skulle sættes tid af til at fjerne dem, men det var ikke muligt samme dag, hvilket også er iorden. 

Har også op til flere gange kunne ringe efter lægetid, og snakket med sekretæren og få en tid samme dag. Det er klart forskelligt fra læge, til læge

Okay, vidste jeg ikke, måske derfor jeg ikke så det som noget dårligt at lægen ikke gav tid med det samme, for jeg gik ud fra de så bare selv skulle en tid

Anmeld

28. maj 2013

Anonym trådstarter

Nemesis skriver:

Sådan noget sludder!

insister på at i vil have det fjernet og sendt det til patologerne!

Måske i skal overveje at skifte læge til en i en anden by..en der også er fulgt med ind i dette århundrede.

ja tænker vi også på, altså at skifte læge.. 

Anmeld

28. maj 2013

Anonym trådstarter

Anonym23 skriver:

Som en anden skrev har feberen ikke noget at gøre med modermærkekræften at gøre, der er fordi de kun ser akutte patienter der faktisk ER akutte. Det skal reageres hurtigt når det gælder mistanke om kræft, men der er lavet helt klare regler som skal følges så snart der er mistanke. Så det skal nok gå hurtigt hvis lægen er enig. En dag eller to gør nok ingen forskel!

her er nogle tegn på om modermærker er onde (fra en bog)

1 asymetri, både med omrids og farver

2 uskarp afgrænsning til omgivelserne

3 farvevariation, ofte 3 eller flere farver der ka være sort, mørkebrun, lysebrun, rød, hvid, gråblå

4 diameter over 6 mm

5 vækst i størrelse

håber den ikke opfylder kravene. Du kan godt have et godartet midersmærke, der opfylder dem eller et ondt der ikke gør. Men de passer på mange

Hvis han opfylder nogle af kravene, kan han nævne dem næste gang han snakker med lægen, så lægen får de vigtigste informationer 

Hans modermærke er asymetrisk, det har to farver Sort og mørkebrunt. Det er 1 cm i diameter, og buler meget ud nogle steder. Håber ikke der er noget, men er bekymret!

Lægen vil slet ikke se det, fordi han ikke har feber, derfor vi bliver nød til at komme i akut tiden. Ikke fordi vi ønsker tage tiden fra nogle der har noget akut, men fordi det er vores eneste mulighed for at få det tjekket. 

Anmeld

28. maj 2013

Tulipan

Anonym skriver:

Hans modermærke er asymetrisk, det har to farver Sort og mørkebrunt. Det er 1 cm i diameter, og buler meget ud nogle steder. Håber ikke der er noget, men er bekymret!

Lægen vil slet ikke se det, fordi han ikke har feber, derfor vi bliver nød til at komme i akut tiden. Ikke fordi vi ønsker tage tiden fra nogle der har noget akut, men fordi det er vores eneste mulighed for at få det tjekket. 

I kan ikke få en tid senere på ugen? 

Anmeld

28. maj 2013

VIPpigen

Anonym skriver:

Syntes simpelthen det er for dårligt han overhovedet ikke tilbyder jer en tid... Hvis han fejer jer af i morgen når i kommer, så lov mig i finder en anden læge. Den skal fjernes. Hvertfald for en sikkerhedsskyld

Anmeld

28. maj 2013

Anonym trådstarter

Anonym23 skriver:

I kan ikke få en tid senere på ugen? 

nej vi har ringet 2 gange idag. og så længe han ikke har feber vil han ikke se det. 

Anmeld

28. maj 2013

Anonym trådstarter

VIPpigen skriver:

Syntes simpelthen det er for dårligt han overhovedet ikke tilbyder jer en tid... Hvis han fejer jer af i morgen når i kommer, så lov mig i finder en anden læge. Den skal fjernes. Hvertfald for en sikkerhedsskyld

ja har jeg bare sådan på fornemmelsen at han gøre

Anmeld

28. maj 2013

Tulipan

nej vi har ringet 2 gange idag. og så længe han ikke har feber vil han ikke se det. 

Det er sgu da for dårligt! Så må han ha fat i en anden læge. Magen til dårlig service! 

Ring i morgen og bed om en tid snarest muligt. Det skal bare være indenfor nogle dage læger har altid ledige akuttider, så der er også plads til jer. Men det er ikke noget der hører til ved lægevagten. Håber I bare har misforstået hinanden 

held og lykke med det!

Anmeld

28. maj 2013

Kløver

Anonym skriver:

Kan i have misforstået hinanden, at han bare ikke vil se det akut.
I har jo ret til at bestille en tid hvor i får det kigget på. Selvfølgelig skal det kigges på, og reageres hvis der er noget, men det er jo ikke et akut tilfælde, som der ikke kan vente til man kan få en tid. Kan i evt ikke få en tid ved en af de andre læger hvis det et lægehus, eller bede om en afbudstid når det er så vigtigt for jer at komme afsted

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.