modermærkekræft!!!! ringede til lægen idag!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

28. maj 2013

Anonym trådstarter

Vial skriver:

Mon ilkke I har talt forbi hinanden.

I dag er det kun meget meget akuttilfælde, der kan komme til lægen pga fagligt møde på Fyn for alle praktiserende læger.

Derfor har lægen nok ment, at så længe der ikke var feber (læs: infektion med risiko for blodforgiftning), så kan det vente til onsdag.

Ring igen i morgen og bed om en tid. Det skal I selvfølgelig have.

Min mor har haft det. Da lægen må det - en fredag kl 14 - så ringede hun straks rundt til huslæger og fik en tid til min mor med det samme.

Nogle dage senere lå der indkaldelse til operation på hospitalet. Det havde prøven fra hudlægen vist kræft.

Hun er helbredt i dag.

ja, men vi tager derop i morgen til akutten.. glad for din mors forløb håber stadig ikke der er noget, men nu må vi se.. vi tager en dag af gangen. man kan hurtig gejle sig selv op kan jeg mærke.. puuha

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. maj 2013

Kløver

Et modermærke er ikke akut, især ikke i dag hvor lægerne har stormøde og kun har begrænsede midler. Jeg ville selv uanset, bare ha fået en tid, så snart det kunne lade sig gøre, og lade lægen vurdere om det var noget der skulle sendes videre med

Anmeld

28. maj 2013

Astoria

Profilbillede for Astoria

Som mange andre har nævnt, så er det nok fordi det ikke kan betragtes som værende akut. Ofte ville i jo kunne få en tid indenfor et par dage. 

Men krydser fingre for der ikke er noget!

Anmeld

28. maj 2013

lollandpigen

Har ikke læst alle andres svar men ville lige skrive lidt....

Kan udemærket følge dig i at man gerne vil have vished omkring modermærke kræft osv ved sådan et stort pludselig kommende modermærke.... når det er sagt så er det også vigtigt at huske at læger har nok at se til og især idag hvor der kun er Akut behandling pga stormødet i Odense.....

Mener at lægen burde finde en tid i løbet af denne uge til at få kigget på det og skrive en henvisning til en hudlæge så han kan komme videre i systemet......

Hudlægen vil helt sikkert have ventetid så heller ikke sikkert han lige vil få en hurtig tid.... Jeg fik pludselig et stort modermærke på maven og fik en henvisning til hudlægen.... Selvom lægen havde skrevet på henvisningen at det var vigtigt der hurtigt blev kigget måtte jeg vente 3,5 uge på en tid..... Så tror ikke det ses som at være rigtigt akut....

Ville være dejligt at få klarhed over om det er negativt eller positivt men nogle gange må man vente......

Håber virkelig det ikke er noget....

krydser finger for alt er okay....

Stort  til dig.....

Anmeld

28. maj 2013

Kløver

VIPpigen skriver:

I sådan en situation må man gerne lyve lidt. Jeg går ikke ind for at lyve i det offentlige regi, men når lægen er så snot dum, så må man gerne syntes jeg...

min svigerinde fik fjernet et modersmærke af kosmetiske grunde, den blev sendt til undersøgelse (egen læge havde GARANTERET FOR DER IKKE var noget i den) og alligevel fik hun en opringning ret hurtigt om at den altså var ond, og skulle på OUH og have fjernet mere.

Hun havde ikke haft feber, eller noget der indikerede den var ond, og som sagt egen læge havde sagt at der intet var. Det var et hårdt slag for hele familien, selvom det ikke blev alvorligt... Men tænk hvis den ikke blev fjernet...

vil lægen ikke høre, og se på den, så ville jeg ringe til andre læger, eller ringe til en hudlæge, og høre om de ville kigge på det. 

Kunne det tænkes, at det er noget som man skal have en alm tid til og ikke noget de ser som akut fra den ene dag til den anden. I dag er jo netop kritisk pga stormødet i Odense, og det er derfor meldingen er at de ikke kan se på det netop i dag. At lyve synes jeg ikke er ok, akut, ser jeg som noget som ikke kan vente til dagen efter eller de nærmeste dage, som akut opstået sygdom, feks høj feber, mistanke om infektion/betændelse

Anmeld

28. maj 2013

Kløver

lollandpigen skriver:

Kan udemærket følge dig i at man gerne vil have vished omkring modermærke kræft osv ved sådan et stort pludselig kommende modermærke.... når det er sagt så er det også vigtigt at huske at læger har nok at se til og især idag hvor der kun er Akut behandling pga stormødet i Odense.....

Mener at lægen burde finde en tid i løbet af denne uge til at få kigget på det og skrive en henvisning til en hudlæge så han kan komme videre i systemet......

Hudlægen vil helt sikkert have ventetid så heller ikke sikkert han lige vil få en hurtig tid.... Jeg fik pludselig et stort modermærke på maven og fik en henvisning til hudlægen.... Selvom lægen havde skrevet på henvisningen at det var vigtigt der hurtigt blev kigget måtte jeg vente 3,5 uge på en tid..... Så tror ikke det ses som at være rigtigt akut....

Ville være dejligt at få klarhed over om det er negativt eller positivt men nogle gange må man vente......

Stort  til dig.....

Enig

Modermærke er jo ikke akut fra dag til dag, det er jo netop noget man vil få en tid til at få kigget på inden for den næste med henblik på videre henvisning ved tvivl om det er noget

Anmeld

28. maj 2013

Anonym trådstarter

lollandpigen skriver:

Stort  til dig.....

tusind tak for dit svar, ja det er mega nedtur at gå så lang tid.. men bare det lægen ville tjekke det ville være beroligende.

Anmeld

28. maj 2013

Malene84

Anonym skriver:

Skrev igår at min kæreste pludselig havde fået et modermærke, et kæmpe stort et (målt det til 1 cm i diameter).. det er blevet helt sort/brunt, så ringer vi til lægen for at komme til akut.

Men får beskeden, så længe han ikke har feber, er det ikke noget vi skal bekymre os om!!!!!

Men gør jeg sku alligevel, de ville ikke engang se ham!

er det mig der er pylleret?

Du er bestemt ikke pylret - man skal være opmærksom! Men jeg tror ikke det er en akutsag  Jeg har selv haft det, og det er sgu et halv langt forløb. Først får man tid hos sin egen læge - som så skal vurdere mærket - derefter en henvisning - vente på tid - og så af sted til speciallæge - og med mit mærke som skulle væk hurtigt, skulle jeg alligevel vente yderligere på en tid det 

Så bare rolig... det skal nok gå 

Anmeld

28. maj 2013

VIPpigen

Maja84 skriver:

Kunne det tænkes, at det er noget som man skal have en alm tid til og ikke noget de ser som akut fra den ene dag til den anden. I dag er jo netop kritisk pga stormødet i Odense, og det er derfor meldingen er at de ikke kan se på det netop i dag. At lyve synes jeg ikke er ok, akut, ser jeg som noget som ikke kan vente til dagen efter eller de nærmeste dage, som akut opstået sygdom, feks høj feber, mistanke om infektion/betændelse

Aner intet om noget i Odense, så ved ikke hvad lægen tænker på... Men der bliver fra TS ikke engang sagt at de bliver tilbudt en tid senere... Hun skal ringe når han får feber, før gider de ikke se ham. 

Det tager jeg ikke som en seriøs læge. Så jeg mener at når han skal have feber før de vil se ham, så må han få feber... Om de så kigger på ham i dag, eller i morgen, eller først fredag, det er for mig underordnet, men det at TS bliver afvist uden tilbudet om en tid så snart muligheden byder, så er der noget galt.

Anmeld

28. maj 2013

VIPpigen

Anonym skriver:

Ja, ringer da bare til en hudlæge. 

havde jeg ikke lige tænkt på (dummeret)!

glad for det gik godt for jer, håber inderligt ikke der er noget i det, hvornår får man svar? ca.

Det er ikke alle hudlæger som tager en ind, nogen skal bruge en henvisning.

de gange jeg har fået fjernet modersmærker, da har egen læge gjort det. Den ene af 2 omgange fordi roden var så dyb den ikke kom med ud første gang...

svaret kommer hurtigt hvis den er ond, efter 2-3 dage.  Er der intet skal man selv huske at ringe til lægen efter 5 dage. Men som regel er intet nyt godt nyt.

forløbet hvis den er ond er meget hurtigt, med det sammen svaret er ondt, så er der besked videre til sygehuset, og som regel med kræft generelt, så handler de meget hurtigt i lille Danmark. Det er hvertfald min erfaring med dem jeg kender som har haft kræft.

jeg håber lægen giver jer en tid en af dagene så det kan blive undersøgt. Jeg aner intet om det møde de skulle have i Odense, men jeg syntes det er forkert i ikke er blevet tilbudt en tid til i løbet af ugen, da han ringede til formiddag!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.