modermærkekræft!!!! ringede til lægen idag!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

28. maj 2013

VIPpigen

Muhmi skriver:

Det kan nemlig utrolig hurtigt gå fra at være ingenting til faktisk at være noget.... Det skal sgu tjekkes sådan nogle ting.. Helt nyopståede modersmærker SKAL tjekkes...

Enig. Hvertfald med det sammen den første åbne tid byder sig. Jeg kan se flere skriver om noget møde i Odense, aner jeg så intet om. Men syntes det er underligt lægen ikke tilbyder en tid når de ringede til formiddag. Måske ikke en tid i dag, men han har vel tid i løbet af ugen

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. maj 2013

ESV

VIPpigen skriver:

Enig. Hvertfald med det sammen den første åbne tid byder sig. Jeg kan se flere skriver om noget møde i Odense, aner jeg så intet om. Men syntes det er underligt lægen ikke tilbyder en tid når de ringede til formiddag. Måske ikke en tid i dag, men han har vel tid i løbet af ugen

Mødet idag i Odense er de praktiserende læger der holder mødet fordi aftalen med regionerne er ved udløbe og de ikke kan komme til enighed om en ny. Derfor har alle praktiserende læger nødberedskab og der er kun læger til de allermest alvorlige akut syge.

Anmeld

28. maj 2013

Kløver

VIPpigen skriver:

Aner intet om noget i Odense, så ved ikke hvad lægen tænker på... Men der bliver fra TS ikke engang sagt at de bliver tilbudt en tid senere... Hun skal ringe når han får feber, før gider de ikke se ham. 

Det tager jeg ikke som en seriøs læge. Så jeg mener at når han skal have feber før de vil se ham, så må han få feber... Om de så kigger på ham i dag, eller i morgen, eller først fredag, det er for mig underordnet, men det at TS bliver afvist uden tilbudet om en tid så snart muligheden byder, så er der noget galt.

Ok så det nok hvordan det forståes, for jeg forstår det som at de ikke vil tage ham ind akut med mindre han får feber, og ikke som at han ikke vil tilse ham i en alm bestilt tid en anden dag

Lægerne er til møde i dag i Odense pga konflikten som gør lægerne vil af med ydernumrene så vi selv skal betale for at komme til lægen

Anmeld

28. maj 2013

Anonym trådstarter

VIPpigen skriver:

Det er ikke alle hudlæger som tager en ind, nogen skal bruge en henvisning.

de gange jeg har fået fjernet modersmærker, da har egen læge gjort det. Den ene af 2 omgange fordi roden var så dyb den ikke kom med ud første gang...

svaret kommer hurtigt hvis den er ond, efter 2-3 dage.  Er der intet skal man selv huske at ringe til lægen efter 5 dage. Men som regel er intet nyt godt nyt.

forløbet hvis den er ond er meget hurtigt, med det sammen svaret er ondt, så er der besked videre til sygehuset, og som regel med kræft generelt, så handler de meget hurtigt i lille Danmark. Det er hvertfald min erfaring med dem jeg kender som har haft kræft.

jeg håber lægen giver jer en tid en af dagene så det kan blive undersøgt. Jeg aner intet om det møde de skulle have i Odense, men jeg syntes det er forkert i ikke er blevet tilbudt en tid til i løbet af ugen, da han ringede til formiddag!

dejligt at vide det går stærkt hvis den er ond glad for dit gik i orden

Anmeld

28. maj 2013

Nemesis

Sådan noget sludder!

insister på at i vil have det fjernet og sendt det til patologerne!

Måske i skal overveje at skifte læge til en i en anden by..en der også er fulgt med ind i dette århundrede.

Anmeld

28. maj 2013

Tulipan

Som en anden skrev har feberen ikke noget at gøre med modermærkekræften at gøre, der er fordi de kun ser akutte patienter der faktisk ER akutte. Det skal reageres hurtigt når det gælder mistanke om kræft, men der er lavet helt klare regler som skal følges så snart der er mistanke. Så det skal nok gå hurtigt hvis lægen er enig. En dag eller to gør nok ingen forskel!

her er nogle tegn på om modermærker er onde (fra en bog)

1 asymetri, både med omrids og farver

2 uskarp afgrænsning til omgivelserne

3 farvevariation, ofte 3 eller flere farver der ka være sort, mørkebrun, lysebrun, rød, hvid, gråblå

4 diameter over 6 mm

5 vækst i størrelse

håber den ikke opfylder kravene. Du kan godt have et godartet midersmærke, der opfylder dem eller et ondt der ikke gør. Men de passer på mange

Hvis han opfylder nogle af kravene, kan han nævne dem næste gang han snakker med lægen, så lægen får de vigtigste informationer 

Anmeld

28. maj 2013

VIPpigen

Maja84 skriver:

Ok så det nok hvordan det forståes, for jeg forstår det som at de ikke vil tage ham ind akut med mindre han får feber, og ikke som at han ikke vil tilse ham i en alm bestilt tid en anden dag

Lægerne er til møde i dag i Odense pga konflikten som gør lægerne vil af med ydernumrene så vi selv skal betale for at komme til lægen

Sådan læser vi alle forskelligt. Syntes dog lægen lige kunne tilbyde en anden tid, når de ikke har mulighed i dag...

kunne næsten tænke mig til det var den konflikt, jeg har bare ikke fået med de skulle holde stormøde i Odense i dag, så vidste ikke der var trængt ved lægerne rundt om 

Anmeld

28. maj 2013

VIPpigen

ESV skriver:

Mødet idag i Odense er de praktiserende læger der holder mødet fordi aftalen med regionerne er ved udløbe og de ikke kan komme til enighed om en ny. Derfor har alle praktiserende læger nødberedskab og der er kun læger til de allermest alvorlige akut syge.

Kunne regne ud at mødet var om den konflikt, jeg vidste bare ikke de holdte møde i Odense i dag, og derfor syntes jeg det var noget fis at han så skulle have feber pga modermærkekræft før de ville se ham. Man får vidst sjældent feber af kræft.

Men syntes godt de kunne tilbyde en anden tid med det samme nu han havde dem i røret...  

Anmeld

28. maj 2013

Kløver

VIPpigen skriver:

Sådan læser vi alle forskelligt. Syntes dog lægen lige kunne tilbyde en anden tid, når de ikke har mulighed i dag...

kunne næsten tænke mig til det var den konflikt, jeg har bare ikke fået med de skulle holde stormøde i Odense i dag, så vidste ikke der var trængt ved lægerne rundt om 

Ja det er jo det. Ved min læge ringer man selv ind og bestiller tid ved sekretærerne da lægen kun tager sig af det lægeligt, så er det ikke akut ifølge lægen, hvor man får en af de akutte tider samme dag, ringer man selv når telefontiden direkte ind til lægerne er slut og beder om en tid ved den læge man ønsker måske det er forskelligt men synes det er fint lægen har patient tiden og ikke skal snakke kalendertider og hvad der passer bedst ind, som sekretærerne jo sagtens kan klare, og hive den førstkommende tid der er ledig

Anmeld

28. maj 2013

ESV

VIPpigen skriver:

Kunne regne ud at mødet var om den konflikt, jeg vidste bare ikke de holdte møde i Odense i dag, og derfor syntes jeg det var noget fis at han så skulle have feber pga modermærkekræft før de ville se ham. Man får vidst sjældent feber af kræft.

Men syntes godt de kunne tilbyde en anden tid med det samme nu han havde dem i røret...  

Se DET er vi helt enige om, det er faktisk lidt mærkeligt han ikke er blevet tilbudt en tid.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.