Meget pinligt problem :(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

25. maj 2013

Trine89

Anonym skriver:

Tusind tak fordi du deler dine erfaringer! Det er en stor hjælp at få nogle råd vi kan bruge og det med mælk på kop er nok meget godt i stedet.. han er også begyndt at ligge og tygge i suttehovedet når han får flasken. opdagede lige i aften at han faktisk har tygget hul - kunne ikke forstå der sprøjtede mælk ud når jeg rystede flasken

vi er nok os bare inde i en dum ond cirkel for han har aldrig været typen der gad spise aftensmad så tror også lidt han bruger flasken fordi han er sulten.. vi prøver at tilbyde ham grød inden han bliver puttet men det vil han ikke have.. så der ligger vist flere ting i det - SUuuuk!

Vores pige spiste heller ikke meget aftens mad før (tror måske hun vidste hun ville få den flaske senere når hun skulle sove)eller morgenmad for den sags skyld, men efter vi har taget flasken fra hende så er blevet rigtig god til at spise en god potion både til morgenmad og aften. og det er så dejligt. 

I weekenderne (eller dage hvor hun måske ikke lige spiste sååå meget igen) så laver vi et lille fad med lidt forskelligt frugt og så hygger vi med det inden senge tid. Vi er efter flaske stop først begyndt at putte kl 20 og det passer hende fint og vi skal ikke længer kæmpe så længe med at få hende til at sove. (det kunne nemt tage en time da hun fik flaske) Efter frugt får hun børstet tænder og nattøj på og så henter vi sammen en kop mælk og så ind i seng og så får hun lidt mælk (hvis hun gider) og så ellers godnatlæsning  

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. maj 2013

dorthemus

Anonym skriver:

Åh jo det lyder så let Men kan generelt godt mærke på ham at det at man selv tror på det og har ro virker i andre situationer. fx hvis han bliver hysterisk over et eller andet. at jeg bevarer roen og smiler og taler roligt virker meget bedre end de gange hvor jeg bliver helt stresset..

men vi putter ham kl 19 så synes næsten ikke vi kan putte tidligere? når han en sjælden gang imellem falder i søvn 19.30 sover han typisk til kl 7, så på den måde sover han godt om natten. han sover normalt 1½-2 timer til middag

Det skal nok rette sig. Men jeg ville ikke erstatte mælken med vand i flasken...han skal helt væk fra den så giv ham vand i et glas. Ellers flytter i bare problemet

Anmeld

25. maj 2013

Faith

Anonym skriver:

søvnunderskud kan gøre de mest crazy ting ved en jeg sad egentlig og tænkte det ville være oplagt at gøre når kæresten har ferie igen men det har han først i juli, så det har lidt lange udsigter.. jeg tror vi skal aftale næste weekend.. det skal i hvert fald ikk være en hverdag. egentlig gør det ikke den store forskel for min kæreste for han går alligevel sent i seng, men tror jeg har brug for at han kan stå op om morgenen med den store hvis nu det er helt galt.. jeg er jo også oppe en tre gange om natten om amme den lille..

så starter kampen så bare om hvordan vi så får ham til at sove.. vi har rykket hans seng ind i vores soveværelse fordi vi tænkte det var en tryghedsting men det har nu ikke gjort den store forskel.. andet end at det er ret hyggeligt at have dem begge inde hos os. hehe

Ja det er ikke så sært at fratagelse af søvn bliver brugt som torturmiddel

Tror i har fat i det helt rigtige. I skal finde et tidspunkt/periode hvor i har tiden/overskuddet til at tage kampen. Og virker det mest overskueligt at det er i juli når din kæreste har ferie, ja så er det der i gør det.

Jeg har endnu ikke oplevet teenagere der får natflaske, så i skal nok få afvænnet jeres søn. Om det bliver i morgen eller om 2 måneder gør nok ikke den store forskel.

Pøj pøj med det

Anmeld

25. maj 2013

gonefishing

Anonym skriver:

Ej okay, nogen vil nok synes overskriften er lidt overdrevet - andre vil måske ikke. Men JEG synes altså det er ret flovt så derfor er jeg anonym.

Sagen er den at vi er ude på et sidespor med flasker.. Vores søn på 20 måneder får godnatflaske Det værste ved det hele? Han HAR været stoppet! Så det er ren og skær vores skyld! Han kom ind i en mega træls periode hvor han ikke ville falde i søvn om aftenen... han er ikke ked eller noget bliver bare sur hvis vi går og vil pjatte og lege hvis vi er der.. og til sidst var vi bare så magtesløse og trætte at vi var villige til at prøve alt og det var så flasken.. som virkede. Hvor er vi dumme!!!! Det værste er at nogen aftener får han TO før han falder i søvn, han efterspørger dem selv...

med til historien hører at vi har en 2 måneder gammel.. altså den dårlige soveperiode startede før jeg fødte og han har ikke reageret på at få en lillebror han synes han er herlig. men højgraviditet og senere at have en nyfødt har bare gjort vi ikke har haft energien til at tage kampen og derfor har han fået den flaske.

i skal ikke hagle mig ned! (please, er i søvnunderskud og magter det ikke). Jeg ved godt selv det er dumt og er så ked af vi er kommet ud på det skråplan, men for pokker.. og nu vil han slet ikke sove hvis ikke han får den flaske!!

Hvad skal vi gøre?? jeg tænker det bare er en kold tyrker, men hvordan skal vi så få ham til at sove??

Det skal siges han er glad og trives i det daglige, elsker sin lillebror og de siger han er glad og har det godt i VS også, så det er ikke fordi han går og har det forfædeligt og derfor har brug for en flaske.. det er bare vores skyld

Hihi min første tanke var at han da måtte være i god stand
Der er altså så mange andre problemer der er meget værre, og I ved jo godt at det måske ikke er så smart.
Få nogle råd fra sundhedsplejersken elle lægen og trap ham roligt ud af det... -JA det bliver en kamp, men det er en kamp der skal tages på et eller andet tidspunkt, lidt ligesom brug af sutten

Held og lykke og tag det ikke så tungt

Anmeld

25. maj 2013

Laulund87

Hvis samvittigheden nager så meget, giver det kun mere stress og så ville jeg tage en kold tyrker

Anmeld

25. maj 2013

Fenja09

Anonym skriver:

Ej okay, nogen vil nok synes overskriften er lidt overdrevet - andre vil måske ikke. Men JEG synes altså det er ret flovt så derfor er jeg anonym.

Sagen er den at vi er ude på et sidespor med flasker.. Vores søn på 20 måneder får godnatflaske Det værste ved det hele? Han HAR været stoppet! Så det er ren og skær vores skyld! Han kom ind i en mega træls periode hvor han ikke ville falde i søvn om aftenen... han er ikke ked eller noget bliver bare sur hvis vi går og vil pjatte og lege hvis vi er der.. og til sidst var vi bare så magtesløse og trætte at vi var villige til at prøve alt og det var så flasken.. som virkede. Hvor er vi dumme!!!! Det værste er at nogen aftener får han TO før han falder i søvn, han efterspørger dem selv...

med til historien hører at vi har en 2 måneder gammel.. altså den dårlige soveperiode startede før jeg fødte og han har ikke reageret på at få en lillebror han synes han er herlig. men højgraviditet og senere at have en nyfødt har bare gjort vi ikke har haft energien til at tage kampen og derfor har han fået den flaske.

i skal ikke hagle mig ned! (please, er i søvnunderskud og magter det ikke). Jeg ved godt selv det er dumt og er så ked af vi er kommet ud på det skråplan, men for pokker.. og nu vil han slet ikke sove hvis ikke han får den flaske!!

Hvad skal vi gøre?? jeg tænker det bare er en kold tyrker, men hvordan skal vi så få ham til at sove??

Det skal siges han er glad og trives i det daglige, elsker sin lillebror og de siger han er glad og har det godt i VS også, så det er ikke fordi han går og har det forfædeligt og derfor har brug for en flaske.. det er bare vores skyld

Synes det er synd at du føler i skal "skamme" jer over det. Min datter er snart 21 måneder og får også godnat-flaske. Vi har bare valgt at sige, at sådan er det og så tager vi kampen når vi synes det skal være. Jeg talte med sundhedsplejersken som selvfølgelig slet ikke mener hun skal have den flaske, men jeg talte også med vores læge om det, som sagde at mange steder i verden får børn flaske eller bryst til de er 2 år. Så det er ikke noget der skader barnet.

Tag kampen når i orker det og lad være med at fokusere på hvad normalen er eller hvad andre mener om det. I er jo gode forældre og det er det vigtigste!

/Fenja

Anmeld

26. maj 2013

Frk. Himmelblå

Trine89 skriver:

Vores pige spiste heller ikke meget aftens mad før (tror måske hun vidste hun ville få den flaske senere når hun skulle sove)eller morgenmad for den sags skyld, men efter vi har taget flasken fra hende så er blevet rigtig god til at spise en god potion både til morgenmad og aften. og det er så dejligt. 

I weekenderne (eller dage hvor hun måske ikke lige spiste sååå meget igen) så laver vi et lille fad med lidt forskelligt frugt og så hygger vi med det inden senge tid. Vi er efter flaske stop først begyndt at putte kl 20 og det passer hende fint og vi skal ikke længer kæmpe så længe med at få hende til at sove. (det kunne nemt tage en time da hun fik flaske) Efter frugt får hun børstet tænder og nattøj på og så henter vi sammen en kop mælk og så ind i seng og så får hun lidt mælk (hvis hun gider) og så ellers godnatlæsning  

Lyder som en heldig lille pige

Elsker at læse om forældre, der forstår at hygge om de små. Skønt.

Sådan skulle alle børn jo ha' det...

Anmeld

26. maj 2013

Trine89

Frk. Himmelblå skriver:

Lyder som en heldig lille pige

Elsker at læse om forældre, der forstår at hygge om de små. Skønt.

Sådan skulle alle børn jo ha' det...

ÅÅh tak.  Det varmer da helt at få sådan en besked

Anmeld

26. maj 2013

Frk. Himmelblå

Trine89 skriver:

ÅÅh tak.  Det varmer da helt at få sådan en besked

Blev bare glad af at læse om frugtfad og godnatlæsning..  

Anmeld

26. maj 2013

Ciss

Vores den ældste havde en periode ved ca 2,5 år, hvor hun bare slet ikke ville lægge sig og sove. Pjat, leg, undskyldninger - alt for at trække tiden ud. Skrig og skrål og ballade, hvis vi krævede, at hun faktisk blev i sin seng.

For os blev løsningen at belønne, når hun opførte sig fint. Det er selvfølgelig ikke noget, man kan gøre hele tiden, men det hjalp hende til at bryde mønsteret og komme ind i en ny og god vane. Siden har der ikke været problemer.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.