Meget pinligt problem :(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.978 visninger
33 svar
21 synes godt om
25. maj 2013

Anonym trådstarter

Ej okay, nogen vil nok synes overskriften er lidt overdrevet - andre vil måske ikke. Men JEG synes altså det er ret flovt så derfor er jeg anonym.

Sagen er den at vi er ude på et sidespor med flasker.. Vores søn på 20 måneder får godnatflaske Det værste ved det hele? Han HAR været stoppet! Så det er ren og skær vores skyld! Han kom ind i en mega træls periode hvor han ikke ville falde i søvn om aftenen... han er ikke ked eller noget bliver bare sur hvis vi går og vil pjatte og lege hvis vi er der.. og til sidst var vi bare så magtesløse og trætte at vi var villige til at prøve alt og det var så flasken.. som virkede. Hvor er vi dumme!!!! Det værste er at nogen aftener får han TO før han falder i søvn, han efterspørger dem selv...

med til historien hører at vi har en 2 måneder gammel.. altså den dårlige soveperiode startede før jeg fødte og han har ikke reageret på at få en lillebror han synes han er herlig. men højgraviditet og senere at have en nyfødt har bare gjort vi ikke har haft energien til at tage kampen og derfor har han fået den flaske.

i skal ikke hagle mig ned! (please, er i søvnunderskud og magter det ikke). Jeg ved godt selv det er dumt og er så ked af vi er kommet ud på det skråplan, men for pokker.. og nu vil han slet ikke sove hvis ikke han får den flaske!!

Hvad skal vi gøre?? jeg tænker det bare er en kold tyrker, men hvordan skal vi så få ham til at sove??

Det skal siges han er glad og trives i det daglige, elsker sin lillebror og de siger han er glad og har det godt i VS også, så det er ikke fordi han går og har det forfædeligt og derfor har brug for en flaske.. det er bare vores skyld

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. maj 2013

MortilElias2010

Anonym skriver:

Ej okay, nogen vil nok synes overskriften er lidt overdrevet - andre vil måske ikke. Men JEG synes altså det er ret flovt så derfor er jeg anonym.

Sagen er den at vi er ude på et sidespor med flasker.. Vores søn på 20 måneder får godnatflaske Det værste ved det hele? Han HAR været stoppet! Så det er ren og skær vores skyld! Han kom ind i en mega træls periode hvor han ikke ville falde i søvn om aftenen... han er ikke ked eller noget bliver bare sur hvis vi går og vil pjatte og lege hvis vi er der.. og til sidst var vi bare så magtesløse og trætte at vi var villige til at prøve alt og det var så flasken.. som virkede. Hvor er vi dumme!!!! Det værste er at nogen aftener får han TO før han falder i søvn, han efterspørger dem selv...

med til historien hører at vi har en 2 måneder gammel.. altså den dårlige soveperiode startede før jeg fødte og han har ikke reageret på at få en lillebror han synes han er herlig. men højgraviditet og senere at have en nyfødt har bare gjort vi ikke har haft energien til at tage kampen og derfor har han fået den flaske.

i skal ikke hagle mig ned! (please, er i søvnunderskud og magter det ikke). Jeg ved godt selv det er dumt og er så ked af vi er kommet ud på det skråplan, men for pokker.. og nu vil han slet ikke sove hvis ikke han får den flaske!!

Hvad skal vi gøre?? jeg tænker det bare er en kold tyrker, men hvordan skal vi så få ham til at sove??

Det skal siges han er glad og trives i det daglige, elsker sin lillebror og de siger han er glad og har det godt i VS også, så det er ikke fordi han går og har det forfædeligt og derfor har brug for en flaske.. det er bare vores skyld

Ork der er sgu da ikke nogen ved deres fulde fem der vil punke dig for jeres valg i en situation hvor I havde brug for en nødløsning. Der har vi også været og det gik over igen kort efter Håber snart I får en lang nats søvn eller en ordentligt middagslur når der er ro i huset 

Anmeld

25. maj 2013

Anonym trådstarter

MortilElias2010 skriver:

Ork der er sgu da ikke nogen ved deres fulde fem der vil punke dig for jeres valg i en situation hvor I havde brug for en nødløsning. Der har vi også været og det gik over igen kort efter Håber snart I får en lang nats søvn eller en ordentligt middagslur når der er ro i huset 

Tusind tak, hvor er du sød Den lille er heldigvis meget nem, men hans "rytme" passer ikke lige ind i storebrors, så i weekenderne er han self altid vågen når den store sover

Anmeld

25. maj 2013

dorthemus

Kold tyrker og så læg en strategi og hold fast i den, på trods af modstand og søvnunderskud. Bum basta! Pøj pøj med det

Anmeld

25. maj 2013

cecilie1984

Anonym skriver:

Det synes jeg altså ikke du skal være flov over.

Hvis det er det der gør din søn tryk og gør at i ikke skal kæmpe flere timer med ham ved natte tid, synes jeg du skal blæse på hvad andre siger og tænker. Du skal tænke på hvad der fungere for jer og jeres søn.

Ved godt mange tænker tænderne tager skade og jo det gør de jo nok også til en vis grad. Men tvivler på det decideret ødelægger dem.

Jeg har selv to piger og min den store var meget stor før hun slap sin omkring 2 måske 2½ faktisk. men det gjorde hende tryk og det var mere vigtigt for mig.

Vores lille bliver 2 om 2 mdr og får den også men kun en gang imellem...

Anmeld

25. maj 2013

Ida b

Min søn er først lige blevet afvænnet, og han er over 2 år Jeg gav ham en drikkedunk istedet, og den blev han hurtigt træt af. Han var selvfølgelig lidt utilfreds i starten, men det tog kun et par dage. Kan godt forstå, at du ikke har det samme overskud, til at tage kampen op, når der også er en lille baby. 

Anmeld

25. maj 2013

Anonym trådstarter

dorthemus skriver:

Kold tyrker og så læg en strategi og hold fast i den, på trods af modstand og søvnunderskud. Bum basta! Pøj pøj med det

Du skulle vel ikke ha den gyldne strategi som bare VIRKER? Hehe han er en meget aktiv dreng der er sindssygt svær at køre træt.. jeg tror hvis vi skulle putte ham hvor han var sådan virkelig træt nok skulle vi vente til 21 men det er jo bare ALT for sent for så lille en dreng når han også skal op om morgenen igen! eller egentlig tror jeg at han er træt nok men han elsker at opleve, lege og være i gang så han vil bare ikke acceptere at lukke af for natten. heldigvis er han nem at få til at sove middagslur

Anmeld

25. maj 2013

MetteS81

Jeg vil give dig ret i, at det er på tide den flaske ryger...meeeen så er det jo heller ikke værre, så INGEN dårlig samvittighed!  Han skal nok komme af med den, og ja, når der er en lille ny og meget at se til, så sker det altså at man vælger den nemme løsning og det er i orden!!

Hvad med at give vand i flasken istedet for mælk (regner med det er mælk han har fået) i et par dage, så han kan mærke at der sker en forandring...og derefter forberede ham på, at nu skal flasken væk. F.eks. "sidste gang med flasken er imorgen...og sidste gang med flasken er idag". Han skal nok komme af med den! 

Anmeld

25. maj 2013

Anonym trådstarter

cecilie1984 skriver:

Det synes jeg altså ikke du skal være flov over.

Hvis det er det der gør din søn tryk og gør at i ikke skal kæmpe flere timer med ham ved natte tid, synes jeg du skal blæse på hvad andre siger og tænker. Du skal tænke på hvad der fungere for jer og jeres søn.

Ved godt mange tænker tænderne tager skade og jo det gør de jo nok også til en vis grad. Men tvivler på det decideret ødelægger dem.

Jeg har selv to piger og min den store var meget stor før hun slap sin omkring 2 måske 2½ faktisk. men det gjorde hende tryk og det var mere vigtigt for mig.

Vores lille bliver 2 om 2 mdr og får den også men kun en gang imellem...

jeg er også lidt i tvivl om det også lidt er det der med at "gå i barndom" eller hvad man siger.. du ved når de får en mindre søskende så kan de godt gå tilbage til mere babyagtig opførsel. det er i hvert fald den der gør ham afslappet.. synes sgu bare han har så mange dårlige vaner, han bruger også sutten for meget, det arbejder vi dog på og det går ret godt.. men ja det er dte der gør at han får sin søvn og vi får nogle rolige aftener

Anmeld

25. maj 2013

Frk. Himmelblå

Anonym skriver:

Rolig nu! 

Vent et par måneder til I har overskud, og lær ham så, at han kan få en kop mælk, når han skal putte..

Ingen grund til at slå sig selv i hovedet over så lidt. I er jo ikke dårlige forældre. Om man stopper som 18 måneders eller 24 måneders - Pyt da med det.  Bare drengen får det, han har brug for!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.