Meget pinligt problem :(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

25. maj 2013

Anonym trådstarter

Ida b skriver:

Min søn er først lige blevet afvænnet, og han er over 2 år Jeg gav ham en drikkedunk istedet, og den blev han hurtigt træt af. Han var selvfølgelig lidt utilfreds i starten, men det tog kun et par dage. Kan godt forstå, at du ikke har det samme overskud, til at tage kampen op, når der også er en lille baby. 

eller starte med at komme lunt vand i flasken? altså egentlig var dte ikke en dum idé.. hvis nu han kom til at forbinde flasken med noget kedeligt den lille bliver ammet så det er ikke sådan han ser den lille få flaske og bliver misundelig heldigvis

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. maj 2013

Anonym trådstarter

MetteS81 skriver:

Jeg vil give dig ret i, at det er på tide den flaske ryger...meeeen så er det jo heller ikke værre, så INGEN dårlig samvittighed!  Han skal nok komme af med den, og ja, når der er en lille ny og meget at se til, så sker det altså at man vælger den nemme løsning og det er i orden!!

Hvad med at give vand i flasken istedet for mælk (regner med det er mælk han har fået) i et par dage, så han kan mærke at der sker en forandring...og derefter forberede ham på, at nu skal flasken væk. F.eks. "sidste gang med flasken er imorgen...og sidste gang med flasken er idag". Han skal nok komme af med den! 

Det er jeg glad for du siger.. måske er vi også for hårde ved os selv det er bare lidt surt, for det tog ret lang tid at afvænne ham i første omgang, og så skal vi i gang igen kæft hvor dumt.. men på den anden side har det os betydet vi har haft nogle rolige aftener og det har været tiltrængt

men ja det med vand i flasken er nok ikke dumt.. han er ikke den store vandelsker (men får det self alligevel) så det kan være han kommer til at tænke at den der flaske da egentlig er pænt kedelig

Anmeld

25. maj 2013

Trine89

Først får du lige et 

Vi har selv lige stået i den situation at skulle tage godnat-flasken fra vores pige som er 21 mdr. (hun har så aldrig været stoppe men var bare UTORLIG glad for den) 

Og jeg sagde til Kæresten en aften at NU skulle det sku være jeg havde nogle fridage fra skole så jeg kunne tage kampen om natten hvis det var for jeg kunne sove om dagen. 
Vi brugte den samme rutine, vi plejede at læse en bog mens hun lå med sin flaske, og når hun ikke ville have mere fik vi flasken og gik ud. 
Men en torsdag aften var det bare SLUT. nu skulle hun ikke have den mere. men tog i stedet en kop med sødmælk med ind og så fik hun at vide at hvis hun skulle have noget var det fra kop. hun tog 5-6 tår og så lagde hun sig ned og fik sutten og så læste vi ellers bog som vi plejer. og når hun så er faldet i søv så lister vi ud fra værelset. 

Det er nu 2-3 uger siden og det er bare gået så godt. Det har endda også bestydet at hun er begyndt at sove igennem. Det sker sog ind i mellem vi skal ind lige kort omkring 23 tiden (hvor vi normalt går i seng) men ellers høre vi ikke noget fra hende. Nu er vi der hvor hun faktisk nogen gange slet ikke vil have en tår mælk når hun skal puttes. hun får bare sin sut, bamser og sin egen bog hun ligger og kigger i mens vi læser en anden bog.

Det er virkelig gået over al forventning med det. jeg troede nemlig det ville noget af en kamp fordi hun var rigtig glad for sin flaske. 

Så jeg ville sige bare giv han en kold tyrker, og så i stedet tilbyde ham noget mælk i en kop. og jah så er det jo bare at stå ved. det kan blive en kamp men det kan også være det bliver nemmer end man regner med. I hvert fald held og lykke med det. det skal nok lykkes

Hold da op det blev noget af en smøre. 

Anmeld

25. maj 2013

Anonym trådstarter

Frk. Himmelblå skriver:

Rolig nu! 

Vent et par måneder til I har overskud, og lær ham så, at han kan få en kop mælk, når han skal putte..

Ingen grund til at slå sig selv i hovedet over så lidt. I er jo ikke dårlige forældre. Om man stopper som 18 måneders eller 24 måneders - Pyt da med det.  Bare drengen får det, han har brug for!

Tak det kan godt ske vi er for hårde ved os selv.. man vil jo bare gerne gøre det hele rigtigt, især når der kommer en lille ny ind i billedet og sådan.. men altså jeg hæfter mig ved at han ikke bruger den fordi han går og er ked af det, det er vist mest hygge og dårlig vane og det er da altid noget

Anmeld

25. maj 2013

Dinsen

du skal bestemt ikke være flov 

tror også det er en kold tyrker der ska til!  vi er li stoppet med natflasken her, han får tilbudt lidt grød inden  han skal i seng og så de samme rutiner der efter...  

Håber i snart får noget søvn så i ikke falder helt fra hinanden... 

Anmeld

25. maj 2013

Faith

Åh vi har stået i nøjagtig samme situation! Når man er i max søvnunderskud vil man jo gøre ANYTHING for at få lidt ro, og betyder det så at man må stoppe en flaske i munden på ungen, ja SO BE IT!

Vores drenge var 1½ før vi fik stoppet flaske-helvedet. Vi stoppede fra den ene dag til den anden fordi vi ligesom dig syntes det begyndte at blive lidt småpinligt. Der var absolut ingen problemer!

Tror i skal tage beslutningen om at nu skal det være slut, og så hjælpes ad med det. Det er vigtigt at i støtter hinanden i det og husker hinanden på at i har en aftale om at det skal være slut med flasken. Måske bliver det en kamp, men måske gør det ikke. Go for it!

Anmeld

25. maj 2013

Anonym trådstarter

Trine89 skriver:

Først får du lige et 

Vi har selv lige stået i den situation at skulle tage godnat-flasken fra vores pige som er 21 mdr. (hun har så aldrig været stoppe men var bare UTORLIG glad for den) 

Og jeg sagde til Kæresten en aften at NU skulle det sku være jeg havde nogle fridage fra skole så jeg kunne tage kampen om natten hvis det var for jeg kunne sove om dagen. 
Vi brugte den samme rutine, vi plejede at læse en bog mens hun lå med sin flaske, og når hun ikke ville have mere fik vi flasken og gik ud. 
Men en torsdag aften var det bare SLUT. nu skulle hun ikke have den mere. men tog i stedet en kop med sødmælk med ind og så fik hun at vide at hvis hun skulle have noget var det fra kop. hun tog 5-6 tår og så lagde hun sig ned og fik sutten og så læste vi ellers bog som vi plejer. og når hun så er faldet i søv så lister vi ud fra værelset. 

Det er nu 2-3 uger siden og det er bare gået så godt. Det har endda også bestydet at hun er begyndt at sove igennem. Det sker sog ind i mellem vi skal ind lige kort omkring 23 tiden (hvor vi normalt går i seng) men ellers høre vi ikke noget fra hende. Nu er vi der hvor hun faktisk nogen gange slet ikke vil have en tår mælk når hun skal puttes. hun får bare sin sut, bamser og sin egen bog hun ligger og kigger i mens vi læser en anden bog.

Det er virkelig gået over al forventning med det. jeg troede nemlig det ville noget af en kamp fordi hun var rigtig glad for sin flaske. 

Så jeg ville sige bare giv han en kold tyrker, og så i stedet tilbyde ham noget mælk i en kop. og jah så er det jo bare at stå ved. det kan blive en kamp men det kan også være det bliver nemmer end man regner med. I hvert fald held og lykke med det. det skal nok lykkes

Hold da op det blev noget af en smøre. 

Tusind tak fordi du deler dine erfaringer! Det er en stor hjælp at få nogle råd vi kan bruge og det med mælk på kop er nok meget godt i stedet.. han er også begyndt at ligge og tygge i suttehovedet når han får flasken. opdagede lige i aften at han faktisk har tygget hul - kunne ikke forstå der sprøjtede mælk ud når jeg rystede flasken

vi er nok os bare inde i en dum ond cirkel for han har aldrig været typen der gad spise aftensmad så tror også lidt han bruger flasken fordi han er sulten.. vi prøver at tilbyde ham grød inden han bliver puttet men det vil han ikke have.. så der ligger vist flere ting i det - SUuuuk!

Anmeld

25. maj 2013

dorthemus

Anonym skriver:

Du skulle vel ikke ha den gyldne strategi som bare VIRKER? Hehe han er en meget aktiv dreng der er sindssygt svær at køre træt.. jeg tror hvis vi skulle putte ham hvor han var sådan virkelig træt nok skulle vi vente til 21 men det er jo bare ALT for sent for så lille en dreng når han også skal op om morgenen igen! eller egentlig tror jeg at han er træt nok men han elsker at opleve, lege og være i gang så han vil bare ikke acceptere at lukke af for natten. heldigvis er han nem at få til at sove middagslur

Hehe sådan én har jeg også mit bedste råd er at I bestemmer jer for at NU skal det være og så viser i med krop og stemme at det er sådan det er...lyder det ikke nemt? jeg har prøvet lidt af hvert med min datter men det er SÅ vigtigt at signalere at I har helt styr på situationen og ikke vakler i troen på at det er det rigtige i gør. Det kan godt tage nogle dage for ham at forstå at mor og far mener det alvorligt og han vil sikkert skrige og protestere men det er bare heeeeeelt ok det skal nok blive bedre.
en anden ting er at vi nogle gange mistolker meget energi med at de så ikke er trætte. Han kan meget vel være overtræt så put ham tidligere. ..gerne med 15 min tidligere hver aften over nogle dage så det blir en gradvis tilvænning for ham. Et barn i hans alder skal helst i seng mellem 19 og 20 så de lægger deres primære søvn om natten

Anmeld

25. maj 2013

Anonym trådstarter

Faith skriver:

Åh vi har stået i nøjagtig samme situation! Når man er i max søvnunderskud vil man jo gøre ANYTHING for at få lidt ro, og betyder det så at man må stoppe en flaske i munden på ungen, ja SO BE IT!

Vores drenge var 1½ før vi fik stoppet flaske-helvedet. Vi stoppede fra den ene dag til den anden fordi vi ligesom dig syntes det begyndte at blive lidt småpinligt. Der var absolut ingen problemer!

Tror i skal tage beslutningen om at nu skal det være slut, og så hjælpes ad med det. Det er vigtigt at i støtter hinanden i det og husker hinanden på at i har en aftale om at det skal være slut med flasken. Måske bliver det en kamp, men måske gør det ikke. Go for it!

søvnunderskud kan gøre de mest crazy ting ved en jeg sad egentlig og tænkte det ville være oplagt at gøre når kæresten har ferie igen men det har han først i juli, så det har lidt lange udsigter.. jeg tror vi skal aftale næste weekend.. det skal i hvert fald ikk være en hverdag. egentlig gør det ikke den store forskel for min kæreste for han går alligevel sent i seng, men tror jeg har brug for at han kan stå op om morgenen med den store hvis nu det er helt galt.. jeg er jo også oppe en tre gange om natten om amme den lille..

så starter kampen så bare om hvordan vi så får ham til at sove.. vi har rykket hans seng ind i vores soveværelse fordi vi tænkte det var en tryghedsting men det har nu ikke gjort den store forskel.. andet end at det er ret hyggeligt at have dem begge inde hos os. hehe

Anmeld

25. maj 2013

Anonym trådstarter

dorthemus skriver:

Hehe sådan én har jeg også mit bedste råd er at I bestemmer jer for at NU skal det være og så viser i med krop og stemme at det er sådan det er...lyder det ikke nemt? jeg har prøvet lidt af hvert med min datter men det er SÅ vigtigt at signalere at I har helt styr på situationen og ikke vakler i troen på at det er det rigtige i gør. Det kan godt tage nogle dage for ham at forstå at mor og far mener det alvorligt og han vil sikkert skrige og protestere men det er bare heeeeeelt ok det skal nok blive bedre.
en anden ting er at vi nogle gange mistolker meget energi med at de så ikke er trætte. Han kan meget vel være overtræt så put ham tidligere. ..gerne med 15 min tidligere hver aften over nogle dage så det blir en gradvis tilvænning for ham. Et barn i hans alder skal helst i seng mellem 19 og 20 så de lægger deres primære søvn om natten

Åh jo det lyder så let Men kan generelt godt mærke på ham at det at man selv tror på det og har ro virker i andre situationer. fx hvis han bliver hysterisk over et eller andet. at jeg bevarer roen og smiler og taler roligt virker meget bedre end de gange hvor jeg bliver helt stresset..

men vi putter ham kl 19 så synes næsten ikke vi kan putte tidligere? når han en sjælden gang imellem falder i søvn 19.30 sover han typisk til kl 7, så på den måde sover han godt om natten. han sover normalt 1½-2 timer til middag

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.