Solcreme

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

31. maj 2013

Pige2009

Moma skriver:

Vi har altid brugt matas solcreme faktor 30, når vi har været sydpå. I år prøver vi Apotekets P20 (kan også købes i Matas) solcreme. Det skulle være et vidundermiddel. Man skal kun smøre ind én gang om dagen, og så holder det selv, når man har været ude og bade. 

Har fået det anbefalet af flere. 

Det brugte vi også, da jeg var barn Hvordan er det mon til sart hud? Er det ikke lidt skrapt?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

31. maj 2013

MissMaria

Baagøe skriver:

Hvordan er den ift. skadelige stoffer? Min datter har børneeksem og meget sart hud. Derfor har vi faktisk kun brugt Derma som er Svanemærket og deklareret i samarbejde med astma- og allergiforbundet 

Vi fik den anbefalet af hudafdelingen på OUH - vores søn har nemlig også meget sart hud. Vi bruger samme mærke i alm creme.

Anmeld

1. juni 2013

Moma

Baagøe skriver:

Det brugte vi også, da jeg var barn Hvordan er det mon til sart hud? Er det ikke lidt skrapt?

Ved det ikke - har ikke brugt det -  endnu. Men det er uden parfume og parabener. 

Anmeld

1. juni 2013

gonefishing

Baagøe skriver:

Hvilken slags solcreme på spray bruger I i år til jeres tumlinge? Er i tvivl om faktor 30 er nok til Egyptens sol Vi har rejst til Bulgarien eller Mallorca hver sommer siden Laura blev født i 2009 og har altid brugt Derma faktor 30 på spray og den var virket  fint, men nu er jeg kommet i tvivl om solen er stærkere i Egypten. 

Jeg kan altså også anbefale sololie.
Vi har lige købt og smidt ud, en Derma (gul) faktor 30, selvom den var mærket med alt man kunne mærke den med af allergivenlige ting, så kunne den slet ikke smøres ud, det var som zinksalve! og man var kridt hvid med mindre man skrubbede den af
Jeg bruger apotekets egen, den er super god herhjemme.

Anmeld

1. juni 2013

tribk

Baagøe skriver:

Hvordan er den ift. skadelige stoffer? Min datter har børneeksem og meget sart hud. Derfor har vi faktisk kun brugt Derma som er Svanemærket og deklareret i samarbejde med astma- og allergiforbundet 

Jeg tillader mig lige at svare.

Den er så god til sart hud. Vi bruger den, også som almindelig creme, til min søn på 20 mdr, og den (den almindelige creme) holder børneeksem helt nede!

Solcremen til børn (faktor 50) er virkelig nem at smøre ud, og trænger hurtigt ind uden at efterlade en hvid hinde.

Jeg har købt det i år, både til børn og voksne, og jeg er SÅ tilfreds.

Men jeg måtte også bløde knap 500 kr. for to tuber solcreme

Anmeld

1. juni 2013

L&V

Vi bruger p20 men tilsydens sol ville jeg ta en p30 den er fab og især til strand ferie da den ik fedter så ingen sand alle mulige steder

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.