Solcreme

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.678 visninger
35 svar
7 synes godt om
24. maj 2013

Pige2009

Hvilken slags solcreme på spray bruger I i år til jeres tumlinge? Er i tvivl om faktor 30 er nok til Egyptens sol Vi har rejst til Bulgarien eller Mallorca hver sommer siden Laura blev født i 2009 og har altid brugt Derma faktor 30 på spray og den var virket  fint, men nu er jeg kommet i tvivl om solen er stærkere i Egypten. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. maj 2013

LykkeB

Vi bruger derma kids faktor 30  den er vi helt tilfredse med. Og den bruger vi når vi er i Tyrkiet. Så tror sagtens i kan bruge den i Egypten. 

Anmeld

24. maj 2013

Mussen2

Jeg ville tage en faktor 50. Men det kommer selvfølgelig an på så meget, men solen er skarp dernede og det er så ærgerlig at blive skoldet.

Desuden mener jeg, at det er noget med at man skal hvert 20 min. Og en ordentlig håndfuld for at opnå den angivne faktor beskyttelse.

I år bruger jeg ikke spray, men whicy. Den er fantastisk!

God tur

Anmeld

25. maj 2013

Maja_4000

Du har vi ikke selv rejst sydpå med Caroline endnu .. Men da jeg var 'lille' og rejste med mine forældre, brugte vi altid p20 til min lillebror .. Han havde (og har stadig) meget lys hud, og var derfor MEGET udsat i forhold til os andre men med den blev han altså aldrig skoldet

Anmeld

25. maj 2013

Giraffen

Baagøe skriver:

Hvilken slags solcreme på spray bruger I i år til jeres tumlinge? Er i tvivl om faktor 30 er nok til Egyptens sol Vi har rejst til Bulgarien eller Mallorca hver sommer siden Laura blev født i 2009 og har altid brugt Derma faktor 30 på spray og den var virket  fint, men nu er jeg kommet i tvivl om solen er stærkere i Egypten. 

jeg har tit hørt eksperterne sige at alt over faktor 25 er "fub" altså at man ikke kan beskytte mere end faktor 20-25

vi havde vores 1-årig med til de kanariske øer og vi brugte en 30'er tror jeg i creme. synes cremen er nemmere at få til at give et tykt lag og så tror jeg bare det er at smøre meget på og ofte og holde dem så meget i skyggen som man kan og med så meget dækkende stof som muligt

Anmeld

25. maj 2013

Sitrani

Baagøe skriver:

Herhjemme putter jeg kun faktor 20 på min pige, men hvis vi skulle til Egypten havde jeg bruft faktor 30 Solen er en hel del stærkere end fx Mallorca, da Egypten er tæt på ækvator God ferie...

Anmeld

25. maj 2013

LilleLene

Baagøe skriver:

det brugte jeg til min den bette i egypten

Anmeld

25. maj 2013

kekp

Vi har lige været i Tyrkiet og min søn fik en faktor 50 på. Jeg ville hellere være på den sikre side og når man står og skal købe solcreme kan man jo ligeså godt tage den der beskytter bedst, det er ihvertfald min mening

Vichy kan klart anbefales, den fedter ikke selvom man kommer op i en høj faktor

Anmeld

26. maj 2013

Pige2009

LykkeB skriver:

Vi bruger derma kids faktor 30  den er vi helt tilfredse med. Og den bruger vi når vi er i Tyrkiet. Så tror sagtens i kan bruge den i Egypten. 

Super!  Så tør jeg nok godt binde an på endnu en sæson med den For jeg synes den er super nem at spraye på og arbejde med.

Anmeld

26. maj 2013

Pige2009

Mussen2 skriver:

Jeg ville tage en faktor 50. Men det kommer selvfølgelig an på så meget, men solen er skarp dernede og det er så ærgerlig at blive skoldet.

Desuden mener jeg, at det er noget med at man skal hvert 20 min. Og en ordentlig håndfuld for at opnå den angivne faktor beskyttelse.

I år bruger jeg ikke spray, men whicy. Den er fantastisk!

God tur

Ok. Tak for svar De foregående år har jeg heldigvis ikke haft problemer i Bulgarien og på Mallorca. Den du nævner kender jeg ikke. Mener du Vichy? Den har jeg nemlig set på tilbud på Apoteket til 3 for 2's pris... Tror måske også jeg vælger faktor 50 til den første uge og så kan jeg smøre med 30 sidste uge, når hun har fået lidt farve. Desuden har hun svømmedragter med UV50 beskyttelse.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.