Hvordan klare du dig efter skillsmisse fra en grov mand.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

29. maj 2013

Mådder:-)

Mange tak for svar jeg tager svarene med på min vej fremover. Jeg går til individuel terapi og vender min situation med en profesionel. Men jeres meningsytringer betyder meget for mig.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. januar 2014

Hej

I november truede min mand mig med skilsmisse igen, jeg har efterfølgende fået en fornemmelse af at han har fundet en anden, jeg har konfronteret ham med det og han nægter, måske fordi han seriøst ønsker skilsmisse denne gang.

Jeg forstår ikke han siger han vil skilles og derefter ikke får ført det ud i livet, de sidste 3 mdr har han undgået mig og afvist mig når jeg har gjort tilnærmelser, jeg har dog også afvist ham inden den periode da jeg gerne ville have ham til at indse en gang for alle at hans verbale grovheder var langt over hvad nogen person kan tillade sig, den taktik har han bare slet ikke forstået selv om jeg med ord har fortalt hvad det handler om.

Først i januar tog jeg så initiativ til at finde ud af om han virkelig mener det denne gang, jeg forstår ikke han siger han vil skilles og så er det åbenbart mig der skal realisere det. Det vil han siger han. Jeg har bestilt tid til parsamtale så vi kan komme ordentligt ud af dette ægteskab, mærkeligt nok vil han gerne med til parsamtale? Han sender modstridende signaler

Jeg er nød til at komme ud af dette ægteskab da hans  verbale grovheder er hårde for mig psykisk. Nu skal det være tiden til bruddet men det er sørme en stor opgave der skal løses.

Knus til jer alle og Godt Nytår!

Anmeld

10. januar 2014

1990h

Mådder:-) skriver:

Hej

I november truede min mand mig med skilsmisse igen, jeg har efterfølgende fået en fornemmelse af at han har fundet en anden, jeg har konfronteret ham med det og han nægter, måske fordi han seriøst ønsker skilsmisse denne gang.

Jeg forstår ikke han siger han vil skilles og derefter ikke får ført det ud i livet, de sidste 3 mdr har han undgået mig og afvist mig når jeg har gjort tilnærmelser, jeg har dog også afvist ham inden den periode da jeg gerne ville have ham til at indse en gang for alle at hans verbale grovheder var langt over hvad nogen person kan tillade sig, den taktik har han bare slet ikke forstået selv om jeg med ord har fortalt hvad det handler om.

Først i januar tog jeg så initiativ til at finde ud af om han virkelig mener det denne gang, jeg forstår ikke han siger han vil skilles og så er det åbenbart mig der skal realisere det. Det vil han siger han. Jeg har bestilt tid til parsamtale så vi kan komme ordentligt ud af dette ægteskab, mærkeligt nok vil han gerne med til parsamtale? Han sender modstridende signaler

Jeg er nød til at komme ud af dette ægteskab da hans  verbale grovheder er hårde for mig psykisk. Nu skal det være tiden til bruddet men det er sørme en stor opgave der skal løses.

Knus til jer alle og Godt Nytår!

"op i numsen med hans modstridende betydninger osv" lad vær med at vente på at finde ud af hvad han mener med at han vil skilles..find hellere ud af at DU mener du vil skilles, være den ansvarsfulde og tag springet..

jeg er sikker på det bliver lykken for dig og din dreng..

Anmeld

12. januar 2014

Angelspot

Efter mit brud med en grov mand, læste jeg en bog om det der dengang kaldtes psykopater, nu hedder det mennesker med personlighedsforstyrrelser. I den stod der, at det er et nederlag at blive forladt, eller at føle man har tabt en kamp. 

Det tænker jeg umiddelbart passer godt ind i din mands verden. Han er sikkert ikke dum og han kan høre du går og brokker dig over ham hist og her. Så når han egentlig 'truer' med skilsmisse, så er det fordi han vil være den første til at melde det. Så han bagefter kan pleje hans ego og sige, at det var ham der bad om skilsmisse i første omgang. Og når du i starten har hørt det fra ham, har han nok kunne fornemme den tanke som du her også giver udtryk for, nemlig at det da ville være synd for jeres søn. Og så har han vidst hvor han havde dig. Nu kan han måske mærke at du begynder at sige fra for alvor og du må derfor forvente at han ikke går med sunken pande. 

Parterapi er helt sikkert noget han forventer vil være godt for dig. Han tænker nok, at det kan få dig til at åbne øjnene og indse at du ikke skal gå nogen steder. Jeg har læst tråden igennem og jeg kan genkende meget af mig selv i dig, dengang jeg boede sammen med en mand med personlighedsforstyrrelse. Jeg lærte ham først rigtigt at kende, da jeg sagde jeg ville gå. Men det var det bedste jeg overhovedet har foretaget mig i mit liv! Når jeg tænker tilbage var jeg så ramt af ord, handlinger og følelser og jeg troede jeg havde det godt. Men jeg fandt ud af at lykke ikke er, at lade sig trampe på, men derimod at få glæde og kærlighed. Din søn klarer sig og vil klare sig fantastisk, men jeg synes allerede det har taget alt for lang tid. 
Kom nu væk, smut og se at få gjort tanke til handling!

Min mor hjalp mig med at finde en lejlighed som jeg kunne overtage, i al hemmelighed. Jeg blev lovet guld og grønne skove de gange jeg fortalte ham jeg ville gå. Hans charme og løgne var utrolig manipulerende. Så jeg var nødt til at have noget der bandt mig op, hvilket en lejekontrakt gjorde. Og jeg skrev under inden jeg fortalte ham det. Ellers ville jeg trække det tilbage gang på gang.

Så gør dine forberedelser og sørg for at din søn ikke er hjemme den dag du fortæller det og også dagen efter. Lad ham sove et andet sted. Og hvad angår dine forældre, så ønsker de jo nok at se dig lykkelig. Og det samme med deres barnebarn.

Kom i gang 

Anmeld

13. januar 2014

Ja, jeg ved i har ret

Parsamtalen skal foregå i et krisecenter for voldsramte kvinder, det ved han bare ikke endnu, der kender de hans form for typer. 

Min familie står klar til at hjælpe mig væk fra ham, så det er rart at vide

Anmeld

13. januar 2014

Mit problem med bare at tage springet er også at jeg gerne vil blive i boligen, men ja det kan jo blive helved ind til han er ude og måske får jeg slet ikke ret til den.

Anmeld

14. januar 2014

Så er parsamtalen overstået og vi skal skilles, jeg tror ikke min kommende eksmand havde regnet med at vi kom det skridt videre mod skilsmissen i går da det ikke var ham der ønskede parsamtalen. Så nu kører rumlen med advokatvejledning, jeg skal tale med banken og finde ud af om jeg kan blive godkendt til at blive i huset, og når vi så ved hvem der bliver i huset og hvem der skal rejse, skal vores kære søn informeres og papirene sendes.

Det er lidt uoverskueligt lige nu  men uanset om jeg bliver boende eller ej er der lys forude, jeg glæder mig til at få et roligt liv. Livet med min kommende eksmand har været ret stressende.

Anmeld

14. januar 2014

Rockertand

Mådder:-) skriver:

Så er parsamtalen overstået og vi skal skilles, jeg tror ikke min kommende eksmand havde regnet med at vi kom det skridt videre mod skilsmissen i går da det ikke var ham der ønskede parsamtalen. Så nu kører rumlen med advokatvejledning, jeg skal tale med banken og finde ud af om jeg kan blive godkendt til at blive i huset, og når vi så ved hvem der bliver i huset og hvem der skal rejse, skal vores kære søn informeres og papirene sendes.

Det er lidt uoverskueligt lige nu  men uanset om jeg bliver boende eller ej er der lys forude, jeg glæder mig til at få et roligt liv. Livet med min kommende eksmand har været ret stressende.

Stort knus - og glæd dig til lettelsen og et nyt liv med glæde i hverdagen

Anmeld

14. januar 2014

Tak nu er det bare hårdt at skulle dele sin dejlige søn  men jeg har talt med advokaten nu og aftalt et møde, i morgen formiddag kontakter jeg banken vedr boligen.

Jeg glæder mig til at komme ud på den anden side af skilsmissen.

Anmeld

11. marts 2014

Jeg indsendte skilsmissen anmodningen først i februar da ægtemanden blev ved med at sige han ville skilles, MEN ikke gjorde noget ved det! Jeg meddelte ham om eftermiddagen den dag jeg sendte ind at så skulle han gå ind med nemide og kvittere anmodningen og betale, SÅ ville vi blive skilt! Dette fik han ikke gjort selv om han havde 14 dage til det! Jeg synes han skal tage ansvar og være med til at få ordnet det han siger han ønsker - SKILSMISSE.

Jeg håber i bære over med mig over det her væven frem og tilbage i skilsmissesagen.

Nu har jeg meddelt ham at han skal få det ordnet. Eller med ord sige hvad han tænker og går og pønser på!! Måske må jeg få endt dette selv. Jeg forkæler mig selv og er god ved mig selv i disse dage med restaurationsbesøg, biograf mm.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.