Mette mor:-) skriver:
Hej alle
Jeg har skrevet i en anden tråd som handler om problemer når man har barn men en med psykopatiske træk. Min mand er meget grov verbalt over for vores søn og jeg. Han har i alle de år vi har været sammen(siden 1997
) truet med skillsmisse, han er hurtig til at komme med tomme trusler sådan nogen slider meget på mig psykisk. I går forlangte jeg af ham at han fik hjælp til at lære at kontrollere sit temperament + jeg krævede at han prioterede sin familie før alt andet + lærte at sætte sig ned og planlægge sit liv med mig og vores søn, han er meget væk til sport, kammereter mm. Jeg synes han har mange friheder! Er det urimeligt at forlange disse ting af sin mand?, helt ærligt så har jeg ingen glæde af min mand, han er ekstremt fraværende, han den impulsive type der roder alt muligt sammen og ikke kan se konsekvensen af sine valg(sådan synes jeg i hvert fald det hænger sammen) byggeprojekter hjemme, gammelbil projekter, fritidsaktiviteter og det er mig der skal høre på at han altid er træt og ikke når noget - han har jo lavet kaos for sig selv - for mig ser alle hans projekter meget kaotiske ud men jeg kan sige hvad jeg vil han er ligeglad!
Vores søn er 10 år, jeg har mest lyst til skillsmisse, men når jeg er sammen med min mand har jeg indflydelse på hvad søn og far foretager sig, far gør ind imellem nogen ret uigennemtænkte ting! Feks for godt nok omkring 6 år siden ville han have søn med i marken og presse stråfoder - jeg sagde at det var ikke smart hvis noget gik galt jeg var jo bare pyldret og dum synes han, først da en mand vi har kendt i mange år sagde til ham det er uforsvarligt lyttede han og gudskelov for det for han væltede med traktoren på bakken i mens han pressede stråfoder, han kørte ned det stejleste sted selv om en landmand og jeg et par dage inden havde advaret om at det er for farligt!
Jeg har mest lyst til skillsmisse men mangler at tage det sidste skridt. Hvordan klarer jer der har en grov og uansvarlig mand sig efter skillsmisse? Hele delingsprocessen synes jeg er uoverskuelig.
I bund og grund har jeg bare lyst til at ruske dig og spørge, om du vil spilde dit liv på det der? Jeg ved ikke, om det vil hjælpe noget, så i stedet får du et knus herfra.
Jeg er selv brudt ud af et 10-årigt forhold (uden børn) med en mand, som var.....hmm, aparte? jeg ved ikke, om han kan beskrives som værende med psykopatiske træk, men jeg vidste, at jeg gik et meget anderledes liv i møde, hvis jeg forlod ham.......jeg tog springet.
Det var en mærkelig proces at gå igennem med hussalg, bodeling, advokater, men jeg flyttede hurtigt i en lejlighed (helt nyt for mig at ho sådan et sted), og så passede jeg ellers bare mig selv og mit arbejde.
Følelsen var: Lettelse og ren lykke, det var lige som om en tung byrde var løftet fra mine skuldre. Selvom mit liv var væsentligt anderledes, var det det helt rigtige at gøre.
I dag har jeg fundet mit livs kærlighed, vi har fået 3 børn og har alt, vi kan ønske.
Jeg tænker tilbage på mit tidligere forhold med tungt sind og ville ønske, at jeg ikke havde spildt så mange år, jeg ville ønske, at jeg havde haft modet til at tage kontrollen over mit eget liv meget før, men jeg elsker, at jeg gjorde det, og at jeg blev belønnet med mit nuværende liv

Held og lykke med din beslutning.