Strikke/hækle damer

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

21. maj 2013

Lene Unik

AlberteSophie skriver:

Nej ved du hvad?

du får fri "tøjler" med farver, så længe det selvfølgelig kan gå til en pige 

Spændende - skriver senere når jeg har set på garn.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. maj 2013

Lene Unik

AlberteSophie skriver:

Hejsa alle 

jeg har forelsket mig i disse strømper, og kan vitterligt ikke selv finde ud af at lave dem.

måske en af jer kunne overtages til at lave et par i str 20? jeg vil selvfølgelig gerne betale tid og materiale 

http://www.garnstudio.com/lang/dk/visoppskrift.php?d_nr=0&d_id=634&lang=dk#pattern_content

Lige et spørgsmål til. Du skriver str. 20. Men opskriften er ikke opdelt i sko-størrelse med barnets alder. 1-3, 6-9 måneder osv. Hvor gammel er din datter?

Anmeld

21. maj 2013

AlberteSophie

Lene Unik skriver:

Lige et spørgsmål til. Du skriver str. 20. Men opskriften er ikke opdelt i sko-størrelse med barnets alder. 1-3, 6-9 måneder osv. Hvor gammel er din datter?

Min datter er 8 mdr så det er 6/9 men hvis jeg måske kan få dig til at lave en i str 12/18 så er jeg da sikker på en passer. (hun har ret store fødder)

Anmeld

22. maj 2013

Lene Unik

AlberteSophie skriver:

Min datter er 8 mdr så det er 6/9 men hvis jeg måske kan få dig til at lave en i str 12/18 så er jeg da sikker på en passer. (hun har ret store fødder)

Jeg strikker i str. 12/18.

Beklager at jeg ikke fik skrevet som lovet i aftes, faldt i søvn på sofaen.

Jeg har fundet noget garn der kan passe til opskriften. Det er super blødt uld (det der skal bruges i følge opskriften) og så en tråd strømpegarn som også er rigtig blødt, jeg strikker normalt små babysokker i det. Garnet er råhvidt. Til kanten har jeg lyserødt garn.

Anmeld

22. maj 2013

AlberteSophie

Lene Unik skriver:

Jeg strikker i str. 12/18.

Beklager at jeg ikke fik skrevet som lovet i aftes, faldt i søvn på sofaen.

Jeg har fundet noget garn der kan passe til opskriften. Det er super blødt uld (det der skal bruges i følge opskriften) og så en tråd strømpegarn som også er rigtig blødt, jeg strikker normalt små babysokker i det. Garnet er råhvidt. Til kanten har jeg lyserødt garn.

Okay. Det lyder spændende (: 

det glæder vi os til.

hvor er det dejligt at du vil hjælpe 

Anmeld

22. maj 2013

Lene Unik

AlberteSophie skriver:

Okay. Det lyder spændende (: 

det glæder vi os til.

hvor er det dejligt at du vil hjælpe 

Er i gang med først "sko", den bliver kraftig i det, er lidt spændt på hvordan den bliver i størrelsen, så når den er færdig, så sender jeg mål til dig.

Jeg elsker at strikke og det er dejligt med nye projekter, så det gør jeg gerne.

Anmeld

22. maj 2013

AlberteSophie

Lene Unik skriver:

Er i gang med først "sko", den bliver kraftig i det, er lidt spændt på hvordan den bliver i størrelsen, så når den er færdig, så sender jeg mål til dig.

Jeg elsker at strikke og det er dejligt med nye projekter, så det gør jeg gerne.

Det glæder jeg mig til (:

jeg syntes nu også det er skønt at bruge fingerne og kreativiteten. 

men strikke det kan jeg ikke finde ud af

Anmeld

22. maj 2013

Lene Unik

AlberteSophie skriver:

Det glæder jeg mig til (:

jeg syntes nu også det er skønt at bruge fingerne og kreativiteten. 

men strikke det kan jeg ikke finde ud af

Så har jeg strikket næsten den ene - skal have lavet noget om, derfor har jeg ikke strikket den helt færdig. Du får lige et billede og mål, måske kan du vurdere om den er god nok. Synes den ser lidt stor ud, og den kan sagtens laves lidt mindre.

Som du måske kan se, så er det en god tyk en - vil du hellere have den lidt tyndere, så kan det laves.

Mål:

Selve foden fra hæl til tå er ca 10 cm, den er ca. 5 cm bred og selve "skoen" er ca 3 cm højt. Hvordan tror du det passer?

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

22. maj 2013

birthee

Lene Unik skriver:

Så har jeg strikket næsten den ene - skal have lavet noget om, derfor har jeg ikke strikket den helt færdig. Du får lige et billede og mål, måske kan du vurdere om den er god nok. Synes den ser lidt stor ud, og den kan sagtens laves lidt mindre.

Som du måske kan se, så er det en god tyk en - vil du hellere have den lidt tyndere, så kan det laves.

Mål:

Selve foden fra hæl til tå er ca 10 cm, den er ca. 5 cm bred og selve "skoen" er ca 3 cm højt. Hvordan tror du det passer?

Den er da superfed  hvad kommer sådan et par til at koste???

Anmeld

22. maj 2013

Asta&Alfred

Lene Unik skriver:

Mål:

Hvor ser den fin ud - Det skal nok blive et fint lille par:-)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.