Fair eller bare latterlig udmelding?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

17. maj 2013

Mor11

Profilbillede for Mor11
mor:) skriver:

Det undrer mig at man ikke vælger at flytte sammen og lære at bo sammen, for det er ikke problemløst, inden baby kommer. 

Jeg kunne forstå hvis han sagde han tager en forlænget weekend med gutterne i sommerhus eller lignende. 

men afstand indtil fødsel er noget mærkelig noget, ligesom jeg synes det er mærkeligt man kun tager i byen sammen. Mangler der tillid i jeres forhold? 

Jeg tænker præcis det samme omkring at bo sammen. Jeg ville nok have brugt de 9 måneder på at lære at få den del til at fungere.

Puuuha, hvis vi skulle lære at lave de kompromiser vi har gjort, med en baby på armen og intet overskud... Det ville nok udløse et mindre flip eller 10  Og vi var ellers også ufattelig meget sammen i den ene lejlighed før, meeeen der dukker altså uventede sære vaner op, som man ikke lige ser når man stadig bare besøger og overnatter hos hinanden. Hehe

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. maj 2013

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
Mor11 skriver:

Jeg tænker præcis det samme omkring at bo sammen. Jeg ville nok have brugt de 9 måneder på at lære at få den del til at fungere.

Puuuha, hvis vi skulle lære at lave de kompromiser vi har gjort, med en baby på armen og intet overskud... Det ville nok udløse et mindre flip eller 10  Og vi var ellers også ufattelig meget sammen i den ene lejlighed før, meeeen der dukker altså uventede sære vaner op, som man ikke lige ser når man stadig bare besøger og overnatter hos hinanden. Hehe

HeHe. Det tog også lidt tid og nej del diskussioner før vi helt fandt os til rette da vi flyttede sammen. 

og det havde da slet ikke gået med baby...puha

Anmeld

17. maj 2013

Anonym trådstarter

mor:) skriver:

HeHe. Det tog også lidt tid og nej del diskussioner før vi helt fandt os til rette da vi flyttede sammen. 

og det havde da slet ikke gået med baby...puha

Vi har haft en lejlighed sammen, så vi ved begge to hvordan det er

Anmeld

18. maj 2013

2babygirls

Anonym skriver:

Min kæreste som skal være far for første gang, har meldt klart og ærligt ud at han har brug for komme lidt væk fra lejligheden fordi jeg altid snakker babyting, og alt mit flipsnak om baby og babyting og halløj, og det værelse som er lavet om til drenge rum
Så han derfor har brug for bare at få lov til at være sammen med sine kammerater, hygge omkring sig selv, lave en masse mandeting, og bare kunne gøre alt det han lyster (med grænser) før han skal være far og ''pligterne''for alvor melder sig.
Han siger så at han ikke vil gå i byen, da han ikke vil gøre det uden mig, og han kun syntes det er fair at vi ikke går i byen uden hinanden og at vi ringer sammen hver dag
Men han siger han glæder sig til at være far, og nok skal tage faderrollen alvorligt når han kommer til verden, deltage i skanninger, og stadig ses med mig vil han også rigtig gerne. Men bare gerne vil kunne være sig selv. Da han godt er klar over at det ikke er meget han kan gøre når han skal være far. Så han syntes hver især vi skal hygge med vores veninder/venner. Men stadig ses engang imellem, men at det ikke bliver hver dag og hele tiden. Og så at han op til fødsel er der 100% og er far til barnet 100% .

Alt dette fortæller han mig at han gerne vil have, da han godt er klar over hvor begrænset det bliver med kammerater osv.Når han skal til at tage ansvaret for vores barn og jeg, som en lille familie

Hvad ville du syntes om sådan en udmelding fra din kæreste eller mand ?

Fatter ikke lige hvad der sker for de fyre der skal have ego tid inden projekt baby. I mit forhold havde vi fokus på os tid, inden to blev til tre.

Min mand var mand nok til at lægge ører til alle mine baby planer og ideer og indkøbsliste. Måske han bare var klar og opgave voksen.

Anmeld

18. maj 2013

Mor11

Profilbillede for Mor11
Anonym skriver:

Okay, jamen så undres jeg faktisk endnu mere, omkring at tøve med indflytning.

kan heller ikke helt sætte mig ind i at han trækker sig længere væk, jo længere du kommer i graviditeten. Lyder som om han flygter lidt. Jeg mener, hvis han ikke viser lidt ansvar for jeres fælles situation nu, så rammer det ham altså som en kæmpe hammer, når han står med barnet. Og det tror jeg ikke gør noget godt.  

Anmeld

18. maj 2013

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere

Vi er kun sikre på vores fortid og nutid, ikke fremtiden. Din kæreste kan reelt ikke vide, om han vil og kan være der for dig og barnet, når det er kommet til verden - han kan kun gøre sig forestillinger om det. Derfor synes jeg, hans valg nu er et fravalg af dig og det nu, som I kunne dele - og et tilvalg af et liv, der ikke kunne ligge fjernere fra det, han lover dig, I vil få fremover. 

Lidt mere konkret: Det er ikke dig, han prioriterer nu - det er ikke den fælles forberedelse til forældrelivet - og i dit sted ville jeg føle mig grumt svigtet og have bange anelser for hans engagement, når barnet kommer. Jeg har svært ved at tro på, at hans "ophold" i en verden, der intet har med baby og dig at gøre, skulle gøre ham mere klar til at vende tilbage - for mig lyder det som en virkelighedsflugt. Jeg ville forvente af ham, at han  ikke kunne få nok af at være sammen med dig, glæde sig sammen med dig osv. Og det skærer mig lidt i hjertet, at du nærmest nedgør dig selv og din snak om baby - det er altså naturligt og helt igennem sundt at bygge rede og gøre sig klar - sammen! 

Jeg forstår ham sådan set godt, for han er meget ung i forhold til at skulle påtage sig ansvaret som far, og jeg ved også godt, at mænd ikke kan forholde sig til graviditet på samme måde som kvinder. For mig er der bare meget langt fra at ønske sig lidt frirum og til stort set ikke at være sammen med sin gravide kæreste. Jeg synes også, at det virker, som om du frygteligt gerne vil overbevise særligt dig selv om, at det ikke betyder noget, og at det er helt okay - men ER det okay med dig? Føler du dig sikker på, at han vender tilbage som parat til at være far? Han trækker sig mere og mere, jo konkret, det bliver, skriver du et sted - det lyder for mig som en ensom graviditet, der skaber afstand og ikke tilknytning mellem jer. 

Forstår du hans valg, eller tvinger du dig selv til at være forstående, fordi du VIL tro, det er ok? 

Anmeld

18. maj 2013

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
Anonym skriver:

så forstår jeg slet ikke hvorfor I vil vente med at flytte sammen til baby er kommet. 

Det gik ikke første gang. Hvorfor skulle det fungere den her gang med baby. Jeg ville prøve at få styr på det inden. 

Ellers er jeg meget enig i hvad mor og meget mere skriver til dig. 

Anmeld

18. maj 2013

lycly

Anonym skriver:

Jeg har også forklarede ham at vi da også får alene tid med vores barn, fordi den anden lige vil ud og hygge med venner eller hvad man nu vil og det lyder lidt som om han egentlig ikke ''gider''når barnet først er født.

Men hvad synes du selv? Er det fair eller en latterlig udmelding? For du har meget travlt med at forsvare ham, så forstår ikke helt hvad du vil med den her tråd

Anmeld

18. maj 2013

Ciss

At være en familie drejer sig ikke bare om at være der for barnet og når barnet kommer, fordi det er man nødt til, eller det er det rette at gøre.

Hvis man i udgangspunktet ikke brænder for at bo sammen, orker at være sammen i hverdagen og ønsker at støtte hinanden også når ting er vanskelige, så bliver det ikke bedre af at skulle takle at være forældrer sammen i tillæg.

Man skal ikke flytte sammen, fordi det er det rette for babyen men uden egentlig at ville partneren. Det er både respektløst, og det holder ikke. Hvis han synes, det bliver for meget babysnak nu, så kan I lave en aftale om at begrænse det. At tage det så langt som til ikke at ville ses noget særligt i lang tid lyder for mig som en undskyldning. Det lyder, som om han ikke egentlig har lyst at være sammen med dig men føler sig tvunget til det pga af baby.

Det kan jo være, jeg tager fejl, men alle mine alarmklokker ringer for fuld styrke.

Anmeld

18. maj 2013

isabellasmor

Min kæreste som skal være far for første gang, har meldt klart og ærligt ud at han har brug for komme lidt væk fra lejligheden fordi jeg altid snakker babyting, og alt mit flipsnak om baby og babyting og halløj, og det værelse som er lavet om til drenge rum
Så han derfor har brug for bare at få lov til at være sammen med sine kammerater, hygge omkring sig selv, lave en masse mandeting, og bare kunne gøre alt det han lyster (med grænser) før han skal være far og ''pligterne''for alvor melder sig.
Han siger så at han ikke vil gå i byen, da han ikke vil gøre det uden mig, og han kun syntes det er fair at vi ikke går i byen uden hinanden og at vi ringer sammen hver dag
Men han siger han glæder sig til at være far, og nok skal tage faderrollen alvorligt når han kommer til verden, deltage i skanninger, og stadig ses med mig vil han også rigtig gerne. Men bare gerne vil kunne være sig selv. Da han godt er klar over at det ikke er meget han kan gøre når han skal være far. Så han syntes hver især vi skal hygge med vores veninder/venner. Men stadig ses engang imellem, men at det ikke bliver hver dag og hele tiden. Og så at han op til fødsel er der 100% og er far til barnet 100% .

Alt dette fortæller han mig at han gerne vil have, da han godt er klar over hvor begrænset det bliver med kammerater osv.Når han skal til at tage ansvaret for vores barn og jeg, som en lille familie

Hvad ville du syntes om sådan en udmelding fra din kæreste eller mand ?

Jeg synes det er noget mærkeligt noget. For mig lyder det som om han overhovedet ikke er klar, og heller ikke bliver det fordi han er sammen med gutterne 

Er man klar, så glæder man sig sammen, og går op i det og planlægger det hele sammen mens man har tiden. Som er under graviditeten. Så fiser man ikke rundt med gutterne og ligger forholdet på standby 

Ens liv går jo altså ikke i stå ! Hverken mens man venter sig eller når ens barn er kommet .....

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.