Ulve i Danmark

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

16. maj 2013

LilleChelle

Benjamins'mor skriver:

Jeg tror at nogle personer har fået den ide at hente dem hjem i eks en varebil og har sat dem ud par vis.

Det var dog en sjov opfattelse :p 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. maj 2013

Alexis - i den virtuelle verden!

kesuh skriver:

Den eneste måde at holde ulvene nede er at skyde dem eller indfange dem og neutralisere dem. Det er det eneste du kan gøre ved det..

Der findes ingen gylden middelvej her.

Har jeg skrevet noget om at man ikke skulle holde dem nede, hvis det blev nødvendigt? 

Anmeld

16. maj 2013

Benjamins'mor

LilleChelle skriver:

Det var dog en sjov opfattelse :p 

Det er der også flere eksperter der tror.

Men det er min mening, jeg nægter at tro de er kommet af sig selv.

Anmeld

16. maj 2013

Dorthe1986

Åh, hvor er jeg træt af at mennesker evig og altid skal diskutere om der er plads til det ene eller det andet dyr... HVORFOR har vi ret til at bestemme om der skal være ulve eller ej? Eller andre dyr for den sags skyld?

Vi har engang udryddet dyret i her i landet. Os mennesker, har valgt at nedslagte en race, fordi vi ikke fandt det behageligt at de var her. Vi burde være blevet bedre og klogere siden dengang og egentlig bare glæde os over at den vil vende tilbage hertil

Jeg kan ikke lade være at tænke den anden vej rundt: Tænk, hvis en dyrerace, lad os bare tage ulven, når det er den vi allerede snakker om, kunne beslutte at nu var der sgu egentlig ikke plads til de mennesker mere; kom lad os udrydde dem! Tror trods alt vi mennesker er mere ubehagelige for dyrene end omvendt, med alt det lort vi har tilført naturen.

Anmeld

16. maj 2013

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere

Jeg mener, at der hersker et ret romantiseret syn på ulve blandt mange danskere, og jeg er i tvivl, om begejstringen varer ved, hvis bestanden vokser, og det kommer til at koste mange stykker råvildt, kronvildt og husdyr livet. Danmark skønnes at kunne rumme op til 100 ulve, men kommer det så vidt, er der ingen mulighed for at regulere bestanden, da ulven er totalfredet.

Personligt har jeg svært ved at se, at vi har "manglet" ulvene i den danske natur de sidste 200 år. Lad gå med, at vi mennesker må "dele" naturen med dem - men jeg bryder mig virkelig ikke om konsekvenserne på længere sigt for råvildtet og kronvildtet herhjemme. Jeg har bekendte i Sverige, som opfatter ulvene i deres område som et stort problem for den øvrige dyrebestand, og som ikke begriber, at danskere ligefrem begejstres ved tanken - særligt, fordi DK som bekendt er ganske anderledes end Sverige mht. befolkningstæthed. 

Anmeld

16. maj 2013

Mor og meget mere

Alexis - i den virtuelle verden! skriver:

Har jeg skrevet noget om at man ikke skulle holde dem nede, hvis det blev nødvendigt? 

Hvordan holde dem nede? Ulven er totalfredet. 

Anmeld

16. maj 2013

Moster Lagkage

Ulven skal have lov at være her, men mårhunden må ikke? Hvorfor skal vi bestemme mårhunden ikke må og ulven godt må.??? Dobbeltmoral er altid dobbelt så godt.  Og det er nemt nok at sige ulven er velkommen hvis man bor i byen.

Anmeld

16. maj 2013

Mor og meget mere

Moster Lagkage skriver:

Ulven skal have lov at være her, men mårhunden må ikke? Hvorfor skal vi bestemme mårhunden ikke må og ulven godt må.??? Dobbeltmoral er altid dobbelt så godt.  Og det er nemt nok at sige ulven er velkommen hvis man bor i byen.

Jep - jeg har fulgt meget med i debatten overalt, og generelt er det min oplevelse, at bymennesker er mere begejstrede for ulvens eksistens i DK end os, der er i skoven på daglig basis og har børn, der færdes frit i naturen. 

Anmeld

17. maj 2013

FruHolm <3

Hejsa.

Nu er der jo ikke længere tvivl om at der er ulve i Jylland.

Hvad tænker I om det og hvordan har I det med at der er ulve i den danske natur?

Synes det er hyggeligt, og da også spændende

synes det er dejligt der stadig er nik natur i dk til de gerne vil være her, elsker dyr, er selv vokset op på landet elsker at være i skoven og man så kan se dyr, det samme gør min søn

Anmeld

17. maj 2013

jydeinden

Dorthe1986 skriver:

Åh, hvor er jeg træt af at mennesker evig og altid skal diskutere om der er plads til det ene eller det andet dyr... HVORFOR har vi ret til at bestemme om der skal være ulve eller ej? Eller andre dyr for den sags skyld?

Vi har engang udryddet dyret i her i landet. Os mennesker, har valgt at nedslagte en race, fordi vi ikke fandt det behageligt at de var her. Vi burde være blevet bedre og klogere siden dengang og egentlig bare glæde os over at den vil vende tilbage hertil

Jeg kan ikke lade være at tænke den anden vej rundt: Tænk, hvis en dyrerace, lad os bare tage ulven, når det er den vi allerede snakker om, kunne beslutte at nu var der sgu egentlig ikke plads til de mennesker mere; kom lad os udrydde dem! Tror trods alt vi mennesker er mere ubehagelige for dyrene end omvendt, med alt det lort vi har tilført naturen.

den største fjende for de fleste dyr tror jeg sjovt nok er mennesket

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.