Ulve i Danmark

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

16. maj 2013

Ryberg

Jeg synes da det er dejligt på en eller anden måde!

Men det gør mig også bange.. jeg er typen, som en rigtig glad for at vi lever i et land, hvor vi ikke har "farlige" dyr...

Det føler jeg ikke længere.. nu er ulven her.. nu bor jeg også et sted, hvor den er blevet set 20 km. herfra... og jeg tog mig selv en aften i, da jeg skulle ned i kælderen med vasketøjet, at blive bange, fordi tænk nu hvis der stod en ulv i min have!

Jeg glæder mig så meget til at hækken er vokset op, og låge og stakit er lavet, så jeg kan finde en ro i mørket når jeg befinder mig uden for.

Ja jeg ved godt at de ikke nærmer sig mennesker og har hørt alt det..

Men jeg tror på, at vilde dyr kan blive menneske vante, og så tør de godt komme tæt på... og hvad så hvis de føler sig truet?

Ja det er bare min opfattelse af det...

Min dreng skal satme ikke lege i skoven alene, ligesom jeg gjorde da jeg var barn!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. maj 2013

lycly

Nu bor jeg i København og derfor laaangt væk fra de ulve der. Jeg er lidt ligeglad, synes ikke ligefrem det er dejligt de er her, men har nu heller ikke noget imod det. For mig kan det være det samme, jeg er aldrig i skoven alligevel

Anmeld

16. maj 2013

SjeBets

Sverige er et land som er 449.964 km2 stort  befolknings tætheden er 20 pr km2

Danmark er 43.098 km2 befolknings tætheden er 129,5 pr km2

I Sverige er der omkring 300 ulve, i DK regner man med at der vil komme op til 100 ulve, i Sverige har de en del ulveoverfald på får og hunde, og der er befolkningstætheden noget mindre end i DK

Jeg tænker at hvis et lille bitte land som DK med den befolkningstæthed vi har , så vil der begynde at ske uheld ude i skovene når vi er på skovtur, eller ude og gå tur med vores hunde eller fåreavlerne vil være ret udsatte, eller ander smådyr på markerne eller dyrebørn.

Jeg har intet imod ulve, men føler vitterlig ikke at sådan et lille land som DK kan bære en ulvebestand på 100, de 2-3-4 stykker der render rundt nu er fint. Men tror på at flere så vil der komme problemer. Det er noget nemmere at sige, jeg er ligeglad når man bor i storbyerne, men selv i sverige har de problemer med at ulvene kommer tætter på byerne nu, så vil det uden tvivl også bliver her med vores lille land.

Anmeld

16. maj 2013

jydeinden

hvis man kan holde bestanden nede så alle former for vildt og almindelige husdyr kan være i fred så ser jeg absolut ingen grund til at de ikke skal have lov at være her.. det jeg måske kan finde en anelse problematisk er feks for fåre ejere hvis ikke de kan få en form for erstatning fra eu eller staten som dækker hvad dette får ville have givet personen i indtægt.

Hvis man spørg mig om jeg er bange for at have ulve så nej, det er et af de mest sky dyrearter deroverhovedet findes, så længe man ikke trænger den op i en krog så gør den ingenting

Anmeld

16. maj 2013

Alexis - i den virtuelle verden!

Synes det er helt fantastisk at de er her igen! Jeg er ikke bange for dem, og alle erfaringer siger jo også, at man sagtens kan leve med dem side om side. Det sidste angreb på mennesker er 100 år og en sommer siden, og mon ikke mennesket har bevæget sig for tæt, på et ellers ret så sky dyr? Jeg tror ikke vi skal se dem som en trussel, for der vil være en grænse for, hvor mange de kan være på Dansk jord. Jeg er enig i, at en form for erstatning for de landmænd der mister dyr på det er en god ide, og en nødvendighed. Skulle bestanden vokse sig større end man regner med, må man jo finde en måde at holde dem nede. 

Man regner med at der kan leve ca. 100 ulve i Danmark. Og det er da ikke mange 

Anmeld

16. maj 2013

Muhmi

SjeBets skriver:

Sverige er et land som er 449.964 km2 stort  befolknings tætheden er 20 pr km2

Danmark er 43.098 km2 befolknings tætheden er 129,5 pr km2

I Sverige er der omkring 300 ulve, i DK regner man med at der vil komme op til 100 ulve, i Sverige har de en del ulveoverfald på får og hunde, og der er befolkningstætheden noget mindre end i DK

Jeg tænker at hvis et lille bitte land som DK med den befolkningstæthed vi har , så vil der begynde at ske uheld ude i skovene når vi er på skovtur, eller ude og gå tur med vores hunde eller fåreavlerne vil være ret udsatte, eller ander smådyr på markerne eller dyrebørn.

Jeg har intet imod ulve, men føler vitterlig ikke at sådan et lille land som DK kan bære en ulvebestand på 100, de 2-3-4 stykker der render rundt nu er fint. Men tror på at flere så vil der komme problemer. Det er noget nemmere at sige, jeg er ligeglad når man bor i storbyerne, men selv i sverige har de problemer med at ulvene kommer tætter på byerne nu, så vil det uden tvivl også bliver her med vores lille land.

Ulve var her før os og derfor kan vi ikke tillade os at sige at "Danmark er ikke stor nok til os begge" Det var den indstilling der gjorde at de blev udryddet i Danmark til at starte med og ulve har ligeså meget, hvis ikke mere ret, til at være her end mennesket.. Vi smadrer alt hvad vi kommer i nærheden af!

"Der er en lille skov, fuck den, jeg vil bygge mig et stort klamt hotel lige dér!"

"En lille sø? Neej, den er fin, men vi vil have en klam benzintank til at være der istedet!"

"Neeej, se en eng med vilde heste? Hmm.. Det ville være et godt sted at smide en McDonals!"

Anmeld

16. maj 2013

kesuh

Jeg synes ikke de skal være her, da vi en naturlig skraldemand i form af ræven. Vi har ikke behov for en "stor" skraldemand.

Vi har et fint naturligt økosystem uden ulven.

Vi har ikke brug for den i Danmark,

Ud med ulven! Ned tilbage over grænsen hvor den kom fra på alle 4 poter.

Uanset hvad, så ender ulven i toppen af fødekæden i skoven og moseområder. Så kondiløbere beware på sti-systemerne xD <-- alt hvad der løber er jo et bytte der stikker af

Anmeld

16. maj 2013

kesuh

Alexis - i den virtuelle verden! skriver:

Synes det er helt fantastisk at de er her igen! Jeg er ikke bange for dem, og alle erfaringer siger jo også, at man sagtens kan leve med dem side om side. Det sidste angreb på mennesker er 100 år og en sommer siden, og mon ikke mennesket har bevæget sig for tæt, på et ellers ret så sky dyr? Jeg tror ikke vi skal se dem som en trussel, for der vil være en grænse for, hvor mange de kan være på Dansk jord. Jeg er enig i, at en form for erstatning for de landmænd der mister dyr på det er en god ide, og en nødvendighed. Skulle bestanden vokse sig større end man regner med, må man jo finde en måde at holde dem nede. 

Man regner med at der kan leve ca. 100 ulve i Danmark. Og det er da ikke mange 

Den eneste måde at holde ulvene nede er at skyde dem eller indfange dem og neutralisere dem. Det er det eneste du kan gøre ved det..

Der findes ingen gylden middelvej her.

Anmeld

16. maj 2013

emsaroto

Synes det er helt fint de er her  

Anmeld

16. maj 2013

-Sigrid-

Macrolf skriver:

Hejsa.

Nu er der jo ikke længere tvivl om at der er ulve i Jylland.

Hvad tænker I om det og hvordan har I det med at der er ulve i den danske natur?

Og der er også hajer og slanger. Men jeg syntes nu noget mindre om biler og drukneulykker 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.