Ulve i Danmark

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

16. maj 2013

SjeBets

Ulve var her før os og derfor kan vi ikke tillade os at sige at "Danmark er ikke stor nok til os begge" Det var den indstilling der gjorde at de blev udryddet i Danmark til at starte med og ulve har ligeså meget, hvis ikke mere ret, til at være her end mennesket.. Vi smadrer alt hvad vi kommer i nærheden af!

"Der er en lille skov, fuck den, jeg vil bygge mig et stort klamt hotel lige dér!"

"En lille sø? Neej, den er fin, men vi vil have en klam benzintank til at være der istedet!"

"Neeej, se en eng med vilde heste? Hmm.. Det ville være et godt sted at smide en McDonals!"

Ja ulven var her før os, da befolkningstætheden var noget mindre, men ok vi vælger da bare en god stor flok folk og sender et andet sted hen så der er plads til ulven nu. Lige som politikerne gerne vil have det, folk skal til storbyerne.  

Jeg ser på det som det er nu, ikke for 100 år siden eller 1000 år siden, men som vores verdesnbillede er lige nu i DK. Faktum er vi er for små til at kunne bære en større ulvebestand. 

Jeg bor selv i naturen, tæt på skov, strand, mark og nyder det, jeg har boede meget kort fra DK største statsskov, og jeg elskede det, men ville stadig blive noget ked af det hvis at Holger var blevet ædt af en ulv da han forsvandt i skoven den nat, og var et forholdsvis nemt offer eller at min hund ryger når jeg er ude i skoven med den.  

Det er min mening og den har jeg vel ret til 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. maj 2013

SjeBets

-Sigrid- skriver:

Og der er også hajer og slanger. Men jeg syntes nu noget mindre om biler og drukneulykker 

Slanger ??  mener du en hugorm ? 

Anmeld

16. maj 2013

-Sigrid-

SjeBets skriver:

Slanger ??  mener du en hugorm ? 

Jep, og sildehajer ^^

Jeg vidste bare ikke hvad jeg skulle nævne ellers

Anmeld

16. maj 2013

SjeBets

-Sigrid- skriver:

Jep, og sildehajer ^^

Jeg vidste bare ikke hvad jeg skulle nævne ellers

Hehe ja ok ... fair nok 

Anmeld

16. maj 2013

SjeBets

http://www.jagareforbundet.se/svenskjakt/Vargdodade-hundar/  

Barske billede i det link, sarte sjæle skal ikke kigge, 

her er lidt af de hunde som er blevet angrebet i Sverige, som er 10 gange større end Danmark og hvor der bor 1/6 del  pr km2 i forhold til DK

Derfor synes jeg ikke det er en fantastisk god ide at bare omfavne ideen. Men ok det er også fordi jeg færdes i skoven med min hund, vi bor tæt på skov områder, og har en del fåreavlere her i området. 

Anmeld

16. maj 2013

Victoria2013

Jeg er glad for at vi har ulve i Danmark igen og syntes helt bestemt der skal være plads til dem

Ligesom jeg er glad for at der er blevet udsat bisoner på Bornholm, vildheste på Langeland og bævere i Jylland... syntes det er så fedt at vi får nogle "gamle" dyreracer tilbage til landet og det er bare endnu mere fedt, at ulven er kommet af sig selv - det må jo betyde at naturen selv ikke syntes det er en dårlig idé, og hvorfor skal mennesket kontrollere alt der har at gøre med naturen?

Anmeld

16. maj 2013

Albertsen92

Kia2013 skriver:

Jeg er glad for at vi har ulve i Danmark igen og syntes helt bestemt der skal være plads til dem

Ligesom jeg er glad for at der er blevet udsat bisoner på Bornholm, vildheste på Langeland og bævere i Jylland... syntes det er så fedt at vi får nogle "gamle" dyreracer tilbage til landet og det er bare endnu mere fedt, at ulven er kommet af sig selv - det må jo betyde at naturen selv ikke syntes det er en dårlig idé, og hvorfor skal mennesket kontrollere alt der har at gøre med naturen?

Jeg er så enig i dit svar!

Anmeld

16. maj 2013

Muhmi

Ja ulven var her før os, da befolkningstætheden var noget mindre, men ok vi vælger da bare en god stor flok folk og sender et andet sted hen så der er plads til ulven nu. Lige som politikerne gerne vil have det, folk skal til storbyerne.  

Jeg ser på det som det er nu, ikke for 100 år siden eller 1000 år siden, men som vores verdesnbillede er lige nu i DK. Faktum er vi er for små til at kunne bære en større ulvebestand. 

Jeg bor selv i naturen, tæt på skov, strand, mark og nyder det, jeg har boede meget kort fra DK største statsskov, og jeg elskede det, men ville stadig blive noget ked af det hvis at Holger var blevet ædt af en ulv da han forsvandt i skoven den nat, og var et forholdsvis nemt offer eller at min hund ryger når jeg er ude i skoven med den.  

Det er min mening og den har jeg vel ret til 

Jamen mennesket har altid levet tæt og lavet store byer som de kunne bo i sammen, vi er flokdyr, ligesom ulven og derfor burde der være plads til os alle... Ulvene i skoven og menneskene i byen..

Ja det ville have været ærgerligt hvis Holger var blevet spist af en ulv, men hvad nu hvis han var blevet spist af en grævling, som lever i Danmark, skulle den så også bare pickle af, oder was?

Man kan som menneske ikke bare sige at der er mere ret til os end naturen som vi er skabt af og kommer fra, det vi kan gøre er at VI skulle prøve at give naturen en chance, bare en enkelt lille chance for at være den lækre dejlige natur den egentlig KAN være og VIL være hvis vi giver den lov....

Her handler det jo selvfølgelig ikke kun om ulve, men mere alle de klamme skorstene som vi mennesker smider op alle steder og derved smadrer naturen...

Ja da, du har da ret til din mening, har jeg sagt du ikke har ret til den? Overhovedet ikke, jeg vælger bare at diskutere med dig fordi jeg er drønene uenig i dine udtalelser

Anmeld

16. maj 2013

janne1986

Har læst et sted, at ulvene vænner sig til mennesker og pludselig er den ik bange for os mere og kan evt. Gå til angreb.... 

Anmeld

16. maj 2013

Benjamins'mor

LilleChelle skriver:

Hvordan tror du da de er kommet hertil? 

Jeg tror at nogle personer har fået den ide at hente dem hjem i eks en varebil og har sat dem ud par vis.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.