Jeg har prøvet det samme med mine bonusbørn, hvor jeg tog dem igang med "bolleleg", de var så lidt yngre, da de begge gik i børnehave på daværende tidspunkt.
Først blev jeg sur og sagde hvad f... laver i, men satte mig derefter og snakkede med dem omkring dette, for mener egentlig at det er vigtigt at de forstår, at dette gør man ikke i den alder og heller ikke som søskende, for hvis vi som forældre ikke skal lære børnene hvad der er rigtig og forkert, hvem skal så??
De skal jo også lære og især i en alder af 7 år, at dette ikke er lovligt, at man skal være 15 år.
Hvis dit barn kommer hjem og fortæller at han/hun har stjålet et penalhus i bog og ide, siger vi jo heller ikke "det er helt naturligt, for det gør børn jo", nej vi snakker selvfølgelig med dem og fortæller at dette ikke er ok og lovligt.
Det er min mening at selvom det bare er leg, skal de også vide at det ikke er ok i den alder, for hvis de får den fornemmelse at vi som forældre syntes det er helt fint, hvad så når de er 10 eller 12 år, hvor pigerne rent faktisk kan blive gravide??
Anmeld