forvirret, chokket og vildt vred !!!!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3. juli 2009

Honningblomst

Jeg vil lige sige at jeg bestemt ikke synes at det er andre end forældrenes ansvar til så små børn at fortælle omkring kærlighed og børn...på det område ville jeg bestemt også sige at det ikke var noget naboen skulle fortælle,...jeg havde bare forstået det som om det var datteren der havde sagt det.
Men at de leger de boller, det er jo bare som det nu er...børn..
Knus Eva...som skal op og have fjernet dræn om lidt...avavav...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. juli 2009

kl78

Jeg har prøvet det samme med mine bonusbørn, hvor jeg tog dem igang med "bolleleg", de var så lidt yngre, da de begge gik i børnehave på daværende tidspunkt.
Først blev jeg sur og sagde hvad f... laver i, men satte mig derefter og snakkede med dem omkring dette, for mener egentlig at det er vigtigt at de forstår, at dette gør man ikke i den alder og heller ikke som søskende, for hvis vi som forældre ikke skal lære børnene hvad der er rigtig og forkert, hvem skal så??
De skal jo også lære og især i en alder af 7 år, at dette ikke er lovligt, at man skal være 15 år.
Hvis dit barn kommer hjem og fortæller at han/hun har stjålet et penalhus i bog og ide, siger vi jo heller ikke "det er helt naturligt, for det gør børn jo", nej vi snakker selvfølgelig med dem og fortæller at dette ikke er ok og lovligt.
Det er min mening at selvom det bare er leg, skal de også vide at det ikke er ok i den alder, for hvis de får den fornemmelse at vi som forældre syntes det er helt fint, hvad så når de er 10 eller 12 år, hvor pigerne rent faktisk kan blive gravide??

Anmeld

3. juli 2009

LotteGabriella

Eva skriver:

Åh...jeg synes altså ikke det er slemt...mine børn ved da også hvordan man laver børn og mon ikke de en dag også vil lege bolleleg præcis som vi andre gjorde som børn...kan huske jeg legede det en gang med en fra min klasse, da var vi 6 år og lå i sengen og hans tissemand rørte min tissekone og så havde vi bollet.
Det er jo helt uskyldigt og med børnetanker...der er jo intet grimt eller forkert i det for dem.
Jeg synes det skinner igennem at du ikke kan lide pigen(hun  kan jo ikke gøre for hendes forældre har opdraget hende til at være som hun er) men det er da vitterlig ikke noget det de har leget...børn ved sådan noget og leger sådan noget og har altid gjort det...så længe der ikke er tale om tvang eller et lille og et ældre barn...men de har jo bare leget.
Tror du der er mere i det...såsom overgreb af den ene eller anden art, så ville jeg måske foreslå børnene legede hos jer kun....,men det er jo helt naturligt det de har leget og det de ved.
Knus Eva..

Jeg er enig med dig, Eva Jeg har sgu også selv leget bollelege og har da ikke taget skade (øøh i hvert fald ikke af hvad jeg ved) *LOL*

Anmeld

3. juli 2009

Cris

Jeg tror at du skal vente og se, hvor lang de går. En ting er at lege voksne en gang og en anden ting er at barnet bliver besat af det. Og jeg tror, at foran ham skal du blive ret cool, for de kan misforstå en helt masse! Jeg har også i den alder leget at være vokset men min fætter, som blev meget tit passet hos os. Min mor var udenfor og sad og snakkede med en nebo. Min store søster var ude i køkkenet og lave et eller andet. Jeg legede med min lille køkkenet og så sagde min fætter, at vi skulle tage tøjet af ligesom voksene og han kunne være min mand. Og det gjord vi så, vi tog bukserne af og så var vi voksene. Han ville mærke min tissekonen og jeg ville også mærke tissemanden. Og så gik noget tid. Men vi tog tøj på igen, for vi ville udenfor at lege bold. Min søster (som helt sikkert havde set noget) kom til mig og sagde: lade det være at tage buksene af, når du leger med andre drenge, for der er nogle som er meget onde og kun vil drille og grine af pigerne. Og siden den dag, var der aldrig mere så nogle lege... Og hved du hvad? Den råd kunne jeg også bruge i mange gange i livet, for hun havde sgu ret!!!! hahahahaha

Så man skal se, om han leger kun eller han bliver pludseligt alt for forvirret med det og laver noget forkert.

Anmeld

3. juli 2009

Moderator

Profilbillede for Moderator
Som jeg forstår det er du ikke vred og chokeret over at de legede den leg. Du er chokeret over at der er dukket et så "voksent" begreb op i din søns verden og i legen som "stiv tissemand", og vred over at nabokonen er så nonchelant at hun bare fortæller om disse ting til din søn uden at informere dig og bagefter ikke selv kan se noget forkert i det. Hun anerkender jo ikke at hun måske er gået for langt i de grafiske beskrivelser af et voksent samleje,  men fremstiller dig (som jeg læser det) som en snerpe der kun tænker på at de ikke må lege bolleleg som er så naturligt for børn.
Jeg kan sgu godt forstå dig - og man skal også huske at du stod og blev konfronteret med dette ud af det blå på en almindelig eftermiddag  - så reagerer man selvfølgelig derefter. Tror de færreste ville kunne forholde sig heeelt så rationelt i den situation som de giver indtryk af herinde...

Anmeld

3. juli 2009

Balderson

Rosa skriver:

Som jeg forstår det er du ikke vred og chokeret over at de legede den leg. Du er chokeret over at der er dukket et så "voksent" begreb op i din søns verden og i legen som "stiv tissemand", og vred over at nabokonen er så nonchelant at hun bare fortæller om disse ting til din søn uden at informere dig og bagefter ikke selv kan se noget forkert i det. Hun anerkender jo ikke at hun måske er gået for langt i de grafiske beskrivelser af et voksent samleje,  men fremstiller dig (som jeg læser det) som en snerpe der kun tænker på at de ikke må lege bolleleg som er så naturligt for børn.
Jeg kan sgu godt forstå dig - og man skal også huske at du stod og blev konfronteret med dette ud af det blå på en almindelig eftermiddag  - så reagerer man selvfølgelig derefter. Tror de færreste ville kunne forholde sig heeelt så rationelt i den situation som de giver indtryk af herinde...

Helt enig..

Anmeld

3. juli 2009

Mor.sander

Rosa skriver:

Lige netop det med "Tissemanden skal være stiv", var der hvor jeg stod helt af.. Jeg ved at udemærket at børn har en sexualitiet og at de leger bolle leg.. Men så voksne tanker/beskrivelser, bør ikke komme fra en dreng på 6½ år...
Og til sidst men ikke mindst er det da absorlut ikke nabokones opgave at fortælle min søn om sexual livet... Hva hun snakke med sin datter om er jeg fløjtende lige glad med, det er jo hends barn... Det min/min mands opgave at fortælle Simon om sexual livet, når tid er og det er det slet ikke nu, ikke så detaljeret. At jeg så bliver set på som en snerpe eller en hystade, ja det jeg jo hverken gøre til eller fra.. Men min grænse er blevet overskedet her.

Anmeld

3. juli 2009

Moderator

Profilbillede for Moderator

Lige netop det med "Tissemanden skal være stiv", var der hvor jeg stod helt af.. Jeg ved at udemærket at børn har en sexualitiet og at de leger bolle leg.. Men så voksne tanker/beskrivelser, bør ikke komme fra en dreng på 6½ år...
Og til sidst men ikke mindst er det da absorlut ikke nabokones opgave at fortælle min søn om sexual livet... Hva hun snakke med sin datter om er jeg fløjtende lige glad med, det er jo hends barn... Det min/min mands opgave at fortælle Simon om sexual livet, når tid er og det er det slet ikke nu, ikke så detaljeret. At jeg så bliver set på som en snerpe eller en hystade, ja det jeg jo hverken gøre til eller fra.. Men min grænse er blevet overskedet her.

Det kan jeg udmærket godt forstå!! Jeg havde absolut også lige studset et øjeblik i din situation.

Og det at din søn ikke er som børn er flest på nogle områder gør jo bare at det er endnu mere presserende at være "over ham" så visse tanker og mønstre ikke sætter sig for godt fast og bliver svære at rokke ved. Desuden hvis der som du skriver er tale om ADHD og autisme er det afgørende at du er en del mere "in charge" ifht hvem han omgås med end man ellers ville være! Som du selv er inde på er medløber-tingen den der oftest får de små (og store) i problemer..

Hatten af for dig og at du ikke bare sidder tilbagelænet og lader tingene ske, men faktisk marcherer over og forlanger en forklaring og i det hele taget følger dit instinkt!

Anmeld

3. juli 2009

Mor.sander

Rosa skriver:

Det kan jeg udmærket godt forstå!! Jeg havde absolut også lige studset et øjeblik i din situation.

Og det at din søn ikke er som børn er flest på nogle områder gør jo bare at det er endnu mere presserende at være "over ham" så visse tanker og mønstre ikke sætter sig for godt fast og bliver svære at rokke ved. Desuden hvis der som du skriver er tale om ADHD og autisme er det afgørende at du er en del mere "in charge" ifht hvem han omgås med end man ellers ville være! Som du selv er inde på er medløber-tingen den der oftest får de små (og store) i problemer..

Hatten af for dig og at du ikke bare sidder tilbagelænet og lader tingene ske, men faktisk marcherer over og forlanger en forklaring og i det hele taget følger dit instinkt!

Jeg ved godt at jeg måske har været for overbeskyttende til tider og måske har gjort ting for ham, for endlig at gøre det nemmer for mig selv.. Men jeg har også måtte indse at jeg ikke kan blive ved med at pakke ham ind i vat resten af livet.. Ellers ville han bare ende med at blive en af de der mors drenge, der intet kan fortage sig uden hans mors accepekt.

Men han er også et barn og bliver en voksen, der har brug for vores støtte gennem hele livet, pga hans vanskligheder.. og derfor er der ekstremt vigtigt at fortælle ham forskellen på rigtigt og forkert.. For som du skriver er medløber -tingen ofte det der få dem ud i problemer, fordi de ikke ser tingen på helt samme måde som os.. og specielt i det sociale aspekt..

Og jeg ønsker ikke at skulle være en af de mødre der skal hente min søn på politi stationen eller må sende ham på en indstition, fordi vi har mistet grebet og kommunitatioen med ham.

Anmeld

3. juli 2009

Lærke90

Jeg vil i hvert fald give Karina ret i at han ikke skal få det dårligt over at han har gjort det.
Men ja jeg er nok mega sippet, for jeg havde det faktisk heller ikke så godt med det da jeg læste det, men kan godt se hvad i andre mener med børne leg. Tror bare jeg lægge de voksnes hensigter ind i billedet.

Men det skla lige siges at jeg heller ikke har gjort det da jeg var lille. Kendte slet ikke ordet bolle før jeg kom i skole - og syntes faktisk at det var rimelig ulækkert den gang.
Men kan huske andre gjorde det.

Men ja hvis jeg kommer i den situation med vores barn, må jeg tage den til den tid. Har ingen anelse om hvordan jeg vil reagere. Men det er nok også detajlerne fra x'es mor jeg er blevet støt over.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.