forvirret, chokket og vildt vred !!!!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2. juli 2009

Pige2009

I det her tilfælde er det også for meget for mig, selvom jeg da også har leget bollelege, da jeg var barn. Dengang var det bare i forbindelse med en almindelig far, mor og børn leg, og var helt uskyldigt. Børn er nysgerrige, og jeg tror egentlig det er meget sundt, de ved hvordan det modsatte køn ser ud. Måske har Eva ret når hun siger, at det er os voksne som gør det til noget andet end det er.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. juli 2009

Honningblomst

linda2009 skriver:

I det her tilfælde er det også for meget for mig, selvom jeg da også har leget bollelege, da jeg var barn. Dengang var det bare i forbindelse med en almindelig far, mor og børn leg, og var helt uskyldigt. Børn er nysgerrige, og jeg tror egentlig det er meget sundt, de ved hvordan det modsatte køn ser ud.

Men hvad er det så der er for meget....det er jo bare børn...der er intet seksuelt ved en tissemand eller tissekone når man er 7 år...i den alder skal man da kunne rende nøgne rundt uden noget problem...at en tissemand rører en tissekone og at de så mener de har bollet....altså....det er da bare leg...børn..

Anmeld

2. juli 2009

Pige2009

Eva skriver:

Men hvad er det så der er for meget....det er jo bare børn...der er intet seksuelt ved en tissemand eller tissekone når man er 7 år...i den alder skal man da kunne rende nøgne rundt uden noget problem...at en tissemand rører en tissekone og at de så mener de har bollet....altså....det er da bare leg...børn..

Tjaaa, det er nok også bare lidt sippet, og når jeg nu tænker over det, har jeg jo selv eksperimenteret eller hvad man kan kalde det i den alder. Men jeg synes stadig det er for meget, at nabokonen fortæller knægten detaljerne. Der står jeg fast

Anmeld

2. juli 2009

Honningblomst

linda2009 skriver:

Tjaaa, det er nok også bare lidt sippet, og når jeg nu tænker over det, har jeg jo selv eksperimenteret eller hvad man kan kalde det i den alder. Men jeg synes stadig det er for meget, at nabokonen fortæller knægten detaljerne. Der står jeg fast

Hvilke detaljer...hvordan man laver børn?? Var det ikke en pige hun havde fortalt det til og så pigen der havde fortalt drengen det?
Mine unger har fået sandheden når de har spurgt...for mig er der intet forkert eller farligt i det...tror nogengange det er os voksne der har det sværest med hvordan vi lige skal forholde os..smiler
Knus Eva..som nu jeg tænker over det også legede pilleleg med min fætter-smiler- det var da spændende især når man nu kun havde søstre...

Anmeld

2. juli 2009

Pige2009

Eva skriver:

Hvilke detaljer...hvordan man laver børn?? Var det ikke en pige hun havde fortalt det til og så pigen der havde fortalt drengen det?
Mine unger har fået sandheden når de har spurgt...for mig er der intet forkert eller farligt i det...tror nogengange det er os voksne der har det sværest med hvordan vi lige skal forholde os..smiler
Knus Eva..som nu jeg tænker over det også legede pilleleg med min fætter-smiler- det var da spændende især når man nu kun havde søstre...

Jeg tænkte mere på detaljerne omkring det, at hun har fortalt børnene, at tissemanden skal være stiv for at komme ind. Hun skriver jo, at knægten fortæller, nabokonen har fortalt det. Sådanne detajler. Ja, jeg tror at pillelege er en naturlig del af børns leg, og hvem har ikke prøvet det som barn Det tror jeg de fleste har.

Anmeld

2. juli 2009

Mor.sander

linda2009 skriver:

Jeg tænkte mere på detaljerne omkring det, at hun har fortalt børnene, at tissemanden skal være stiv for at komme ind. Hun skriver jo, at knægten fortæller, nabokonen har fortalt det. Sådanne detajler. Ja, jeg tror at pillelege er en naturlig del af børns leg, og hvem har ikke prøvet det som barn Det tror jeg de fleste har.

Det er netop bla. detaljerne i hele det her der få mig op af stolen, men også som jeg skrev i det første indlæg, at Simon har højtsandsynligt har ADHD samt noget autisme, som gør at han er meget letpåvirkelig og derfor fremover måske vil tro at dette er helt normalt også tænket jeg over hvad konskvenserne så kan være, i fremtiden.

Men jo i sådanne situationer, tænker vi nok voksent, hvor børn slet ikke tænker i de baner... Det vil jeg kun give dig ret i Eva

Anmeld

3. juli 2009

Ni-ko-li-ne

jeg er enig med Eva i at de fleste børn leger med disse ting uanset hvad og de lærer meget i børnehaven osv....

MEN det er dybt forkasteligt at pigens mor sidder og fortæller dem præcis hvordan man gør... de skal have lov at have deres egen fantasi om de ting... man behøver ikke gøre dem voksne og f.eks. fortælle dem af tissemanden skal være stiv osv...

nu hvor det er sket tror jeg dog det er vigtigt at Simon ikke får dårlig samvittighed over dette...

Anmeld

3. juli 2009

Betina88

Jeg synes godt nok at datterens mor har gået over stregen med at fortælle din søn , hvordan børn kommer til verden ..

Jeg ka' virkelig godt forstå din reaktion på det .. Det ville jeg også have gjort , at folk ska' ikk' forklare til andres børn , hvordan man laver børn .. Det er forældrene der ska' det .. Og slet ikk' så detaljeret , som du skriver ..

Anmeld

3. juli 2009

Miamaja

Eva skriver:

Har du ikke?? det er altså meget normalt...helt normalt...børn har ikke voksentanker omkring det, men børn har altså en seksualitet...onani er jo også noget mange børn gør og helt ned til babystadiet...hvad gør dig stødt over det?

hehe jeg legede ogsaa bolle leg i bornehaven med min 'kaereste' og hans ven. vi var vel alle 6 aar. vi laa ovenpaa hinanden med toj paa og saa havde vi bollet.
og jeg kommer fra et hjem hvor man absolut ikke talte om at bolle.

jeg ville dog holde med at beskrive tissemanden skal vaere stiv osv. saa meget info skal de smaa born ikke have synes jeg.

Anmeld

3. juli 2009

Diana...

Jeg er MEGET enig med eva os, Jeg har været bonus mor i 8 år og jeg kan huske at han os leget bolle leg med genboens pige, og jeg ved selv at jeg os har leget bolle leg med en af mine forældres venne par's dreng og det høre vi stadig for den dag idag   

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.