l.kjoeller skriver:
Sætter ikke pris på du henviser til jeg tænker "bare at få kørt ind" for sådan ser jeg slet ikke på det. tog mig også selv rigtig god tid.
Nu siger jeg jo ikke noget om at græde i to timer. de fleste børn indfinder sig jo langt før og hvis ellers dp har evner til at aflede burde det være tilfældet. I Cecilies tilfælde græd hun on og off i en halv time første dag vi prøvede denne taktik og så var det slut. dagen efter 10 min ,dagen efter slet ikke. og det sagde dagpleje moren var standard. kender mange hvor det var tilfældet så tror ikke 20 min var længe desværre. og man må da håbe moren ikke har job hvis hun skal hente hver gang der er gået 1 kvarter, for så tager det meget meget lang tid at køre ind. syns på ingen måde det er godt for barnet at græde længe (hvilket jeg ikke tror fortsætter hvis ellers det får lov at nå at opleve at blive glad igen der- hvilket nok ikke sker efter 15 min desværre) men man blive jo nødt til at give det en chance selvom den lille bliver ked
jeg prøvede det med at hente hver gang i en uge før vi forsøgte denne taktik hvilket havde langt større effekt. men det kan jo godt være det ikke er tilfældet for andre

Grunden til at henviste til " at nu skulle man bare køre ind", var fordi du skrev til trådstarter, at nu skulle hun beslutte at aflevere og at barnet skulle være der to timer " no matter what".......Det var det, jeg erklæret mig uenig i, for synes to timer er meget lang tid og synes bestemt ikke barnet skal være der i to timer, hvis h*n er utrøstelig.
At der kommer en reaktion, og at det er svært at undgå gråd overhovedet, er jeg fuldstændig enig med dig i.
Anmeld