Åh den dagpleje!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

15. maj 2013

Blirnokaldrigfru

Sørens skriver:

...ja min lille mand er begyndt i Dagpleje hos en mget sød pige. De første 2 gange var jeg jo med ham og de næste to dage gik jeg i 30min og de næste to i en time.....det gik alt sammen fint! Men men så i denne uge skulle jeg gå i 1,5 time og da jeg afleverede ham og gik, begyndte han at græde da Dp mor lukker døren. Hun ringede 20min senere og sagde at han havde grædt indtil da (jeg kunne høre ham græde/skrige i baggrunden) Jeg hentede ham selvfølgelig med det samme (har aldrig løbet så stærkt). Igår ringede hun efter 15min med samme besked Nu sidder jeg her til morgen med MEGA ondt i maven ved tanken om at skulle aflevere ham her kl.10.........

Nå piger, jer med børn i Dp, pleeeease sig det bliver bedre!?

Min pige startede som 7 mdr gammel (er 9,5 mdr idag) der har kun været 2 gange hvor jeg har hentet hende hvor hun har været ked af det da jeg kom! Det bare gået så godt! Måske skal du lade dit dreng finde ud sf du ikke kommet med det samme igen? Pg enig med Stine! Dagpleje moren skal arbejde hårdere!!!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. maj 2013

Frk. Himmelblå

Sørens skriver:

Tak for svar Ang det med at hun ringer så er det kun fordi jeg har bedt hende om det! Kan ikke udholde tanken om at han skal græde ulykkeligt i mere end 15 min ( er jeg helt gal på den?)

Kan han godt genkende mig på et billede allerede? Han er næsten 9 mdr.

Synes det er fint med max 15 minutter. Det er lang tid for en på 9 mdr (og i det hele taget, hvis man er ulykkelig).

Har du mulighed for at starte indkøring om igen? Altså sige, "Ok, den gik ikke. Nu forfra." På den måde kan du måske også selv slippe spændingerne. Bare lade som om, han aldrig har været der før. En ommer. 

Bare en idé. Det er nok, hvad jeg ville gøre.

Anmeld

15. maj 2013

Sørens

Frk. Himmelblå skriver:

Synes det er fint med max 15 minutter. Det er lang tid for en på 9 mdr (og i det hele taget, hvis man er ulykkelig).

Har du mulighed for at starte indkøring om igen? Altså sige, "Ok, den gik ikke. Nu forfra." På den måde kan du måske også selv slippe spændingerne. Bare lade som om, han aldrig har været der før. En ommer. 

Ja det har jeg faktisk mulighed for...og har tænkt den tanke...du mener at jeg er der sammen med ham et par dage?

Anmeld

15. maj 2013

Frk. Himmelblå

Sørens skriver:

Ja det har jeg faktisk mulighed for...og har tænkt den tanke...du mener at jeg er der sammen med ham et par dage?

Ja, på samme måde, som I begyndte indkøringen. Bare om igen.  Med troen på, at denne gang lykkedes det selvfølgelig.

Anmeld

15. maj 2013

l.kjoeller

Må altså erklære mig delvis uenig

Synes du har ret, hun skal træde i karakter og gøre et mere helhjertet forsøg på at trøste - men to timer......hvis hun vitterligt ikke kan trøste, så skal barnet da ikke græde to timer, bare fordi mor er fast besluttet at nu skal der være indkøring. Det tror jeg ikke vil hjælpe hverken indkøring, barn eller DP - tror da det vil gøre pasningsoplevelsen mere traumatisk for barnet.

Min holdning er at børn ikke skal græde så længe(og synes faktisk også 20min er længe) og det bedste ville være, at I sammen med DPen fandt nogle redskaber der gøre hele pasningssituationen mere tryg! Der er mange tiltag man kan prøve, før man lader barnet græde så længe synes jeg!

Sætter ikke pris på du henviser til jeg tænker "bare at få kørt ind" for sådan ser jeg slet ikke på det. tog mig også selv rigtig god tid. Nu siger jeg jo ikke noget om at græde i to timer. de fleste børn indfinder sig jo langt før og hvis ellers dp har evner til at aflede burde det være tilfældet. I Cecilies tilfælde græd hun on og off i en halv time første dag vi prøvede denne taktik og så var det slut. dagen efter 10 min ,dagen efter slet ikke. og det sagde dagpleje moren var standard. kender mange hvor det var tilfældet så tror ikke 20 min var længe desværre. og man må da håbe moren ikke har job hvis hun skal hente hver gang der er gået 1 kvarter, for så tager det meget meget lang tid at køre ind. syns på ingen måde det er godt for barnet at græde længe (hvilket jeg ikke tror fortsætter hvis ellers det får lov at nå at opleve at blive glad igen der- hvilket nok ikke sker efter 15 min desværre) men man blive jo nødt til at give det en chance selvom den lille bliver ked jeg prøvede det med at hente hver gang i en uge før vi forsøgte denne taktik hvilket havde langt større effekt. men det kan jo godt være det ikke er tilfældet for andre

Anmeld

15. maj 2013

l.kjoeller

Sørens skriver:

Hmm. gad vide om der er forskellige håndbøger fra dp til dp for min sagde de små (dem på under halvandet) ikke har fornemmelse for om det var en halv time eller 2 timer osv. men hun kan selvfølgelig også tage fejl

Anmeld

15. maj 2013

l.kjoeller

Hmm. gad vide om der er forskellige håndbøger fra dp til dp for min sagde de små (dem på under halvandet) ikke har fornemmelse for om det var en halv time eller 2 timer osv. men hun kan selvfølgelig også tage fejl

forkert citat- beklager

Anmeld

15. maj 2013

l.kjoeller

Frk. Himmelblå skriver:

gad vide om der er forskel på hvad dp siger for min sagde at de før de bliver ca halvandet ikke har fornemmelse for om det er 15 min- en halv time eller to timer. men det kan da være det er forkert selvfølgelig

Anmeld

15. maj 2013

Fenja09

Sørens skriver:

...ja min lille mand er begyndt i Dagpleje hos en mget sød pige. De første 2 gange var jeg jo med ham og de næste to dage gik jeg i 30min og de næste to i en time.....det gik alt sammen fint! Men men så i denne uge skulle jeg gå i 1,5 time og da jeg afleverede ham og gik, begyndte han at græde da Dp mor lukker døren. Hun ringede 20min senere og sagde at han havde grædt indtil da (jeg kunne høre ham græde/skrige i baggrunden) Jeg hentede ham selvfølgelig med det samme (har aldrig løbet så stærkt). Igår ringede hun efter 15min med samme besked Nu sidder jeg her til morgen med MEGA ondt i maven ved tanken om at skulle aflevere ham her kl.10.........

Nå piger, jer med børn i Dp, pleeeease sig det bliver bedre!?

Der er nogle børn der har svært ved at blive kørt ind. Jeg har desværre ingen personlig erfaring med det, da min datter var alene 3 timer første dag og det gik strålende, så vi kørte på 7 timer dagen efter og hun har faktisk aldrig grædt - 2 gange på 10 måneder.

Jeg tror det bliver nemmere at aflevere din søn, men jeg tror også at din dp mor bliver nødt til at have lidt mere "ben i næsen" og se om hans gråd nu ikke ville stoppe. Det er selvfølgelig ikke rart som mor at vide at barnet græder, men jeg ville ikke hente min datter hvis hun havde grædt i 15 min. Kan jo være det ville stoppe efter 25 min. Samtidigt skal du nok også vælge at sige at det "kun" er her i starten at han er ked af det og at han sagtens kan klare sig uden at være ved dig.

Ellers skal du starte forfra med indkøring. Være hos dp moren i 2-3 timer sammen med ham og tage hjem, gøre det samme næste dag, men gå 15 min.-20 min. i mellemtiden og øg tiden hver dag. Til sidst har du været væk i en time og han bliver mere og mere vant til at du ikke altid er til stede.

/Fenja  

Anmeld

15. maj 2013

Mama3

Hej jeg er selv dagplejer, har også prøvet børn sin var rigtig kede af det, og det er bare ikke sjovt hverken for den som er ked af og, forældrene, dagplejerne eller de andre børn. Et godt råd kunne være at han blev afleveret fra morgen stunden af måske kl 8 så han er ved at være træt, så kan hun prøve at putte ham i hans egen barnevogn med alt hva der tilhøre af nusseklude, sutter, bamser, osv som er trygt for ham, for så kan hun tage ham op frisk og vel udhvilet efter luren og så er chancn for at han er klar til leg større og så har han glemt at du er gået. Og du kan jo bare lave den aftale at hun skal ringe hvis det bare ikke går.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.