Sørens skriver:
...ja min lille mand er begyndt i Dagpleje hos en mget sød pige. De første 2 gange var jeg jo med ham og de næste to dage gik jeg i 30min og de næste to i en time.....det gik alt sammen fint! Men men så i denne uge skulle jeg gå i 1,5 time og da jeg afleverede ham og gik, begyndte han at græde da Dp mor lukker døren. Hun ringede 20min senere og sagde at han havde grædt indtil da (jeg kunne høre ham græde/skrige i baggrunden) Jeg hentede ham selvfølgelig med det samme (har aldrig løbet så stærkt). Igår ringede hun efter 15min med samme besked
Nu sidder jeg her til morgen med MEGA ondt i maven ved tanken om at skulle aflevere ham her kl.10.........
Nå piger, jer med børn i Dp, pleeeease sig det bliver bedre!?
Der er nogle børn der har svært ved at blive kørt ind. Jeg har desværre ingen personlig erfaring med det, da min datter var alene 3 timer første dag og det gik strålende, så vi kørte på 7 timer dagen efter og hun har faktisk aldrig grædt - 2 gange på 10 måneder.
Jeg tror det bliver nemmere at aflevere din søn, men jeg tror også at din dp mor bliver nødt til at have lidt mere "ben i næsen" og se om hans gråd nu ikke ville stoppe. Det er selvfølgelig ikke rart som mor at vide at barnet græder, men jeg ville ikke hente min datter hvis hun havde grædt i 15 min. Kan jo være det ville stoppe efter 25 min. Samtidigt skal du nok også vælge at sige at det "kun" er her i starten at han er ked af det og at han sagtens kan klare sig uden at være ved dig.
Ellers skal du starte forfra med indkøring. Være hos dp moren i 2-3 timer sammen med ham og tage hjem, gøre det samme næste dag, men gå 15 min.-20 min. i mellemtiden og øg tiden hver dag. Til sidst har du været væk i en time og han bliver mere og mere vant til at du ikke altid er til stede.
/Fenja
Anmeld