l.kjoeller skriver:
gjorde min første dp også. hun var helt ny til gengæld (skulle have en tættere på så var der kun 2 mnd) Når de bliver usikre gør vi også og det er der de bør være dem der har selvtilliden. Syns selv du skal sige "i dag er det 2 timer no matter what". Det kan tage lang tid før han holder op med at græde, men tro mig det skal han nok. min dp var god til at sende en sms når hun stoppede f.eks. " nu leger cecilie på gulvet" eller noget i den dur da det kan være hårdt heldigvis. men syns godt nok hun burde have flere tricks i ærmet med så mange års erfaring!!. Det er hendes job at sørge for han indfinder sig og ikke dit. hun får penge for det. 
Må altså erklære mig delvis uenig

Synes du har ret, hun skal træde i karakter og gøre et mere helhjertet forsøg på at trøste - men to timer......hvis hun vitterligt ikke kan trøste, så skal barnet da ikke græde to timer, bare fordi mor er fast besluttet at nu skal der være indkøring. Det tror jeg ikke vil hjælpe hverken indkøring, barn eller DP - tror da det vil gøre pasningsoplevelsen mere traumatisk for barnet.
Min holdning er at børn ikke skal græde så længe(og synes faktisk også 20min er længe) og det bedste ville være, at I sammen med DPen fandt nogle redskaber der gøre hele pasningssituationen mere tryg! Der er mange tiltag man kan prøve, før man lader barnet græde så længe synes jeg!
Anmeld