Åh den dagpleje!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

15. maj 2013

Sørens

FruK skriver:

Jeg vil også mene at 15 minutter er for lidt. Det er bestemt ikke sjovt at gå når han græder, men det kan godt tage lidt tid at få ham afledt og distraheret, så han tænker på noget andet.

Er hun erfaren? Så må hun have prøvet det før - og så burde hun måske selv have sagt til dig, at det kunne tage lidt mere end et kvarter.

Pas på at han ikke kan mærke, at du har det skidt med at skulle gå fra ham - selvom det er møg svært.

Tjaaa hun er erfaren, har været dp mor siden 1996, så hun har vel for pokker haft en del grædebørn!?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. maj 2013

Faith

Din lille dreng kan mærke din ængstelse og bekymring og det smitter af på ham. Hvis mor synes det er en ubehagelig situation, er det klart lillefyren også synes det er ubehageligt.

Ved godt det er nemmere sagt end gjort, men kan du prøve at gøre det mere positivt at aflevere? Lyd glad når du går, vinke helt vildt og sige at mor kommer igen. Og når du så har besluttet at gå, så gør det og gå ikke frem og tilbage fordi han græder.

Åh ved godt det er super hårdt! Men prøv. Tror det vil gøre det hele meget nemmere

Anmeld

15. maj 2013

nielsen80

hesøth skriver:

Æv da hvor træls - og synd for den lillemand.

Først synes jeg at det er lidt tidligt for dagplejemoderen at "give op" efter kun et kvarter. Det er jo klart at der kan komme en reaktion fra den lille fyr....og altså jeg ville synes hun skulle prøve at aflede lidt mere end bare et kvarter... Det kan jo ikke være første gang hun møder et barn, der reagerer sådan?

For det andet ville jeg måske lade farmand overtage afleveringen. Nu kan din søn jo mærke din ængstelse over situationen - og det reagerer han jo også på.....

Håber det går bedre i dag

Rigtig god ide med far, hvis der er sådan en i billedet!

Min DP sagde desuden, at hun havde gode erfaringer med, at man afleveret(eller var der til) tæt på formiddagsluren, som hun så sørger for ved at gå tur. På den måde er det hende dit barn ser og høre når det falder i søvn og hende der er der når det vågner....Hun sagde, hun endnu ikke havde prøvet, at det "nye" barn så var utrøstelig igen når det vågnet.

Måske det var en ide?

Anmeld

15. maj 2013

Sørens

Faith skriver:

Din lille dreng kan mærke din ængstelse og bekymring og det smitter af på ham. Hvis mor synes det er en ubehagelig situation, er det klart lillefyren også synes det er ubehageligt.

Ved godt det er nemmere sagt end gjort, men kan du prøve at gøre det mere positivt at aflevere? Lyd glad når du går, vinke helt vildt og sige at mor kommer igen. Og når du så har besluttet at gå, så gør det og gå ikke frem og tilbage fordi han græder.

Åh ved godt det er super hårdt! Men prøv. Tror det vil gøre det hele meget nemmere

Jeg har overhovedet ikke ladet ham mærke min ængstelse...jeg smiler glad og vinker og går netop ikke frem og tilbage Så ved ikke om det bare er fordi hun enten ikke er god nok til at aflede/trøste ham eller at hun ikke får tid nok?

Anmeld

15. maj 2013

l.kjoeller

Sørens skriver:

Ja, det er sjovt du siger det med at Dp må træde i karakter... har faktisk tænkt lidt at hun virkede usikker nogen gange...siger hele tiden "det er jo dig der kender dit barn bedst og ved hvad han kan klare" osv... i den dur! Hmmm???

gjorde min første dp også. hun var helt ny til gengæld (skulle have en tættere på så var der kun 2 mnd) Når de bliver usikre gør vi også og det er der de bør være dem der har selvtilliden. Syns selv du skal sige "i dag er det 2 timer no matter what". Det kan tage lang tid før han holder op med at græde, men tro mig det skal han nok. min dp var god til at sende en sms når hun stoppede f.eks. " nu leger cecilie på gulvet" eller noget i den dur da det kan være hårdt heldigvis. men syns godt nok hun burde have flere tricks i ærmet med så mange års erfaring!!. Det er hendes job at sørge for han indfinder sig og ikke dit. hun får penge for det.

Anmeld

15. maj 2013

Faith

Sørens skriver:

Jeg har overhovedet ikke ladet ham mærke min ængstelse...jeg smiler glad og vinker og går netop ikke frem og tilbage Så ved ikke om det bare er fordi hun enten ikke er god nok til at aflede/trøste ham eller at hun ikke får tid nok?

Åh den er svær så. Lyder til at du gør alle de "rigtige" ting.

Kan det tænkes at han ikke er klar til at starte i dp?

Anmeld

15. maj 2013

Sørens

Faith skriver:

Åh den er svær så. Lyder til at du gør alle de "rigtige" ting.

Kan det tænkes at han ikke er klar til at starte i dp?

Åååh det tænker jeg også...det er sgu bare så svært at finde ud af!!!Øv er så bange for at "skade" ham

Anmeld

15. maj 2013

Sørens

Jeg glemte lige at fortælle at hun har 3 drenge mere, de to er næsten 2 år gamle og den sidste er 6mdr og er lige gået igang med indkøring igår

Anmeld

15. maj 2013

morethanperfect

Sørens skriver:

...ja min lille mand er begyndt i Dagpleje hos en mget sød pige. De første 2 gange var jeg jo med ham og de næste to dage gik jeg i 30min og de næste to i en time.....det gik alt sammen fint! Men men så i denne uge skulle jeg gå i 1,5 time og da jeg afleverede ham og gik, begyndte han at græde da Dp mor lukker døren. Hun ringede 20min senere og sagde at han havde grædt indtil da (jeg kunne høre ham græde/skrige i baggrunden) Jeg hentede ham selvfølgelig med det samme (har aldrig løbet så stærkt). Igår ringede hun efter 15min med samme besked Nu sidder jeg her til morgen med MEGA ondt i maven ved tanken om at skulle aflevere ham her kl.10.........

Nå piger, jer med børn i Dp, pleeeease sig det bliver bedre!?

Bare rolig .. Det går over

Oscar græd også de første 15 min. men det gør de jo næsten altid ..
Min dp. mor ringede en dag hvor han havde grædt halvanden time .. Så kom jeg selvfølgelig .. Men gik igen .. Han skulle bare lige vide at jeg stadig fandtes .. 

15 min er meget hurtigt at gi op .. Hun har jo ikke en mulighed for at trøste ham så ..

Anmeld

15. maj 2013

nielsen80

l.kjoeller skriver:

gjorde min første dp også. hun var helt ny til gengæld (skulle have en tættere på så var der kun 2 mnd) Når de bliver usikre gør vi også og det er der de bør være dem der har selvtilliden. Syns selv du skal sige "i dag er det 2 timer no matter what". Det kan tage lang tid før han holder op med at græde, men tro mig det skal han nok. min dp var god til at sende en sms når hun stoppede f.eks. " nu leger cecilie på gulvet" eller noget i den dur da det kan være hårdt heldigvis. men syns godt nok hun burde have flere tricks i ærmet med så mange års erfaring!!. Det er hendes job at sørge for han indfinder sig og ikke dit. hun får penge for det.

Må altså erklære mig delvis uenig

Synes du har ret, hun skal træde i karakter og gøre et mere helhjertet forsøg på at trøste - men to timer......hvis hun vitterligt ikke kan trøste, så skal barnet da ikke græde to timer, bare fordi mor er fast besluttet at nu skal der være indkøring. Det tror jeg ikke vil hjælpe hverken indkøring, barn eller DP - tror da det vil gøre pasningsoplevelsen mere traumatisk for barnet.

Min holdning er at børn ikke skal græde så længe(og synes faktisk også 20min er længe) og det bedste ville være, at I sammen med DPen fandt nogle redskaber der gøre hele pasningssituationen mere tryg! Der er mange tiltag man kan prøve, før man lader barnet græde så længe synes jeg!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.