Hjalte 2 mdr. (+ fotografering)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

14. maj 2013

M (:

Månsson skriver:

Hvor er han skøn.. Dejligt i har fået det til at fungere med flaske..

Nøj tiden går stærkt

Det var en hård beslutning, men kan mærke at det har været godt for os alle tre (og ikke mindst min mælkeproduktion!)..

Den går alt for hurtigt! Går det godt med Laura og lillebror i maven?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. maj 2013

AnthonsMor

M (: skriver:

Det må man sige ja til!

Går det ellers godt med Anthon?

Det synes jeg det gør, ja
Vi er lige midt i / i slutningen af 2. tigerspring.. Det er hårdt! Men ligeså hårdt det er at have ham i de dage det varer ligeså dejligt er det, for han er hverken sur eller skriger hele tiden.. Når han ikke skriger sover han eller smiler og er glad.. Så det kan jeg vidst ikke klage over
Han døjede en del med luft i maven og mavekneb da jeg ammede, og det varede lang tid efter jeg stoppede faktisk, men sp mente, at det var mme der lige skulle justere maven og tarmene, før det ville blive ok, og det er ganske fint nu, det er sjælden han har ondt i maven!

Anmeld

14. maj 2013

M (:

Martsbaby skriver:

Det synes jeg det gør, ja
Vi er lige midt i / i slutningen af 2. tigerspring.. Det er hårdt! Men ligeså hårdt det er at have ham i de dage det varer ligeså dejligt er det, for han er hverken sur eller skriger hele tiden.. Når han ikke skriger sover han eller smiler og er glad.. Så det kan jeg vidst ikke klage over
Han døjede en del med luft i maven og mavekneb da jeg ammede, og det varede lang tid efter jeg stoppede faktisk, men sp mente, at det var mme der lige skulle justere maven og tarmene, før det ville blive ok, og det er ganske fint nu, det er sjælden han har ondt i maven!

Hvad kendetegner 2. tigerspring? Hjalte er nemlig underlig i disse dage (kan slet ikke finde ro til at sove, og fægter voldsomt med armene i søvne), måske det er et tigerspring?

Men ja, tigerspring er super hårde, men alt er glemt når man får sådan et lille tandløst smil!

Dejligt at han trives! Hvorfor skiftede i over til MME, hvis man må spørge?

Anmeld

14. maj 2013

AnthonsMor

Hvad kendetegner 2. tigerspring? Hjalte er nemlig underlig i disse dage (kan slet ikke finde ro til at sove, og fægter voldsomt med armene i søvne), måske det er et tigerspring?

Men ja, tigerspring er super hårde, men alt er glemt når man får sådan et lille tandløst smil!

Dejligt at han trives! Hvorfor skiftede i over til MME, hvis man må spørge?

Anthon er utrolig morglad, og har svært ved at sove selv, han vil helst bare hænge på mig hele dagen.. Også er han nem til gråd tit i løbet af dagen..

Sådan et tandløs smil er simpelthen det smukkeste! Og især når det lige bliver piftet lidt op med et par smilehuller Ååååh!

Jamen jeg kunne ikke magte at skulle amme.. Det fungerede sleeeeeeeeeeet ikke for mig, jeg hang i laser, bogstavelig talt, det blødte fra mine bryster flere gange dagligt og det gjorde simpelthen så forfærdelig ondt.. Så jeg startede ud, som du gør, med at malke ud, men jeg kunne ikke følge med så måtte supplere op med mme.. Min sp sagde så til mig, at hvis ikke jeg kunne overskue at skulle malke ud så mange gange i døgnet, fordi min mælkeproduktion var så ringe, så skulle jeg bare stoppe og gå helt over på mme, så det gjorde jeg, for ellers kunne jeg malke ud 4 gange for bare at få til EN flaske.. Så kan du så selv regne ud hvor mange gange jeg sad og malkede ud, det var røvsygt til sidst..
Dog beroligede min sp mig med, at Anthon havde fået det allervigtigste fra mig, nemlig råmælken, så jeg skulle ikke have dårlig samvittighed.. Og min hverdag er bare så meget nemmere nu, jeg frygter ikke at han vågner og vil have mad, det kunne jeg godt før, fordi jeg simpelthen havde SÅ forbandet ondt hele tiden, og jeg kunne græde en hel amning igennem af smerte.. Så i dag har jeg det rigtig rigtig rigtig rigtig godt med den beslutning og han stortrives på det, det er ligefør han trives for godt på det hvis man spørger vægten
Det var godt nok et personligt nederlag der sagde spar2, men det skulle "bare" bearbejdes, så fik jeg det godt med det

Anmeld

14. maj 2013

M (:

Martsbaby skriver:

Anthon er utrolig morglad, og har svært ved at sove selv, han vil helst bare hænge på mig hele dagen.. Også er han nem til gråd tit i løbet af dagen..

Sådan et tandløs smil er simpelthen det smukkeste! Og især når det lige bliver piftet lidt op med et par smilehuller Ååååh!

Jamen jeg kunne ikke magte at skulle amme.. Det fungerede sleeeeeeeeeeet ikke for mig, jeg hang i laser, bogstavelig talt, det blødte fra mine bryster flere gange dagligt og det gjorde simpelthen så forfærdelig ondt.. Så jeg startede ud, som du gør, med at malke ud, men jeg kunne ikke følge med så måtte supplere op med mme.. Min sp sagde så til mig, at hvis ikke jeg kunne overskue at skulle malke ud så mange gange i døgnet, fordi min mælkeproduktion var så ringe, så skulle jeg bare stoppe og gå helt over på mme, så det gjorde jeg, for ellers kunne jeg malke ud 4 gange for bare at få til EN flaske.. Så kan du så selv regne ud hvor mange gange jeg sad og malkede ud, det var røvsygt til sidst..
Dog beroligede min sp mig med, at Anthon havde fået det allervigtigste fra mig, nemlig råmælken, så jeg skulle ikke have dårlig samvittighed.. Og min hverdag er bare så meget nemmere nu, jeg frygter ikke at han vågner og vil have mad, det kunne jeg godt før, fordi jeg simpelthen havde SÅ forbandet ondt hele tiden, og jeg kunne græde en hel amning igennem af smerte.. Så i dag har jeg det rigtig rigtig rigtig rigtig godt med den beslutning og han stortrives på det, det er ligefør han trives for godt på det hvis man spørger vægten
Det var godt nok et personligt nederlag der sagde spar2, men det skulle "bare" bearbejdes, så fik jeg det godt med det

Hm, jeg tror også vi er midt i et tigerspring så - det er KUN mor, der duer..

Ååååårh jaer, smilehuller!

Det lyder FULDSTÆNDIG som vores overvejelser herhjemme, bortset fra at iturevne brystvorter kan skiftes ud med konsekvent for lav vægtøgning, og at jeg fortsat malker ud (hvad der føles som x100 i døgnet).. (Hvis du vil snakke mere om det og høre vores forløb kan du smide en PB! )

Anmeld

14. maj 2013

L&V

Det var en hård beslutning, men kan mærke at det har været godt for os alle tre (og ikke mindst min mælkeproduktion!)..

Den går alt for hurtigt! Går det godt med Laura og lillebror i maven?

Ku jeg sagtens forestille mig.. Men det gør det jo bare fedt at det så virker og køre..

Laura snakker som et vandfald, er i total trådsalder og vil ik sove om natten men er lige så skøn som dagen er lang.
Lillebror vokser sig (meget) stor og stærk. Glæder mig tl næste jm besøg

Anmeld

14. maj 2013

M (:

Månsson skriver:

Ku jeg sagtens forestille mig.. Men det gør det jo bare fedt at det så virker og køre..

Laura snakker som et vandfald, er i total trådsalder og vil ik sove om natten men er lige så skøn som dagen er lang.
Lillebror vokser sig (meget) stor og stærk. Glæder mig tl næste jm besøg

Njah, det kører i hvert fald ok. Min SP er (stadig) ikke tilfreds trods en vægtøgning på 430 gram på 14 dage..

Det er en hård, men charmerende alder! Hun er vel også smadder sjov?

Han er måske skønnet til en stor basse?

Anmeld

14. maj 2013

Asta&Alfred

Så er det vist blevet tid til en lille update.

Hjalte er nu 2 mdr. (knapt 10 uger), og vejer 4360 gram og er 57 cm lang.

Han er fortsat en nem lille fyr, som bringer megen glæde med sig. Han sover de fleste nætter 4-6 timer i streg, og resten af døgnet spiser han hver 3. time - mors lille ur!

Vi har døjet en del med at Hjalte ikke tager nok på, og har derfor haft nok at se til med amning, udmalkning, gentagne kontrolvejninger, bekymringer og overvejelser, men nu er der endelig kommet lidt ro på, da Andreas og jeg har besluttet at give Hjalte fuld ernæring på flaske. Han havde slet ikke kræfter nok til at tage sit døgnbehov fra brystet, så derfor pumper jeg nu ud (x8-10 i døgnet) for at han fortsat kan få min mælk. Det er p*sse hårdt, men helt klart det værd - alt for min lille mand!

Og så lige et enkelt billede eller to af min lille fyr. De er som vanligt taget af DesiraeR, og er imponeret over at hun har fanget 10 gode billeder, da Hjalte var mega sur og træt den dag han skulle foreviges..

De er da blevet rigtig gode billederne En lille guldklump 

Anmeld

14. maj 2013

M (:

Asta&Alfred skriver:

De er da blevet rigtig gode billederne En lille guldklump 

Ja, vi er også super tilfredse, når nu de er taget af en sur baby!

Anmeld

14. maj 2013

L&V

Njah, det kører i hvert fald ok. Min SP er (stadig) ikke tilfreds trods en vægtøgning på 430 gram på 14 dage..

Det er en hård, men charmerende alder! Hun er vel også smadder sjov?

Han er måske skønnet til en stor basse?

Jeg giver ik en ski for de sper der hvis han er glad og trives så er det det der tæller

Jo helt vildt hun finder på de sjoveste ting og siger så meget lort er ved at dø af grin nogle gange.. Hun ved godt hvordan man lige ska kringle den så man ik ka stå for hende..

Jah sådan da for en månede siden var han mellem 1300-1500 tættest på 1500 så tror han er godt med..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.