samvær med far

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

13. maj 2013

bøllen

Anonym skriver:

godaften baby

jeg vi høre om dette ..

når far har samvær som er hver anden weekend, hvis han så skal arbejde feks eller andre ting, skal han så ikke oplyse mig om at han skal arbejde feks fredag til lørdag og derfor ikke kan have barnet ?

eller kan han godt bare tie overfor mig, tage på arbejde og få vores barn passet til næste dag?

Jeg kender INTET til regler om samvær . Men handler det om at far bruger sin weekend på andet en samvær ? For kan faktisk godt følge din tankegang - at far kun har samvær hver anden weekend og så prioterere arbejde .  For det forstår jeg godt , ville nok også syntes det var unødvendigt , og burde kunne planlægges anderledes .

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. maj 2013

Fenja09

Anonym skriver:

godaften baby

jeg vi høre om dette ..

når far har samvær som er hver anden weekend, hvis han så skal arbejde feks eller andre ting, skal han så ikke oplyse mig om at han skal arbejde feks fredag til lørdag og derfor ikke kan have barnet ?

eller kan han godt bare tie overfor mig, tage på arbejde og få vores barn passet til næste dag?

Uden at vide det 100 % så er jeg næsten sikker på at det ikke kommer dig ved, hvad han laver i de weekender han har barnet. Ligeså vel som at du kan få barnet passet når du har det, så kan han vel også - selvom jeg godt kan se at hvis det kun er hver 2. weekend så burde man nok ligge de ting andre dage, men det sker jo at der kommer noget man ikke selv kan styre, f.eks arbejde.

/Fenja

Anmeld

15. maj 2013

Charl8

Anonym skriver:

godaften baby

jeg vi høre om dette ..

Altså jeg har forstået det sådan at når det er far som får tilkendt samvær er det kun ham og ikke andre der skal tage sig af barnet.

Men altså hvis det ikke er noget der sker tit og barnet f.eks. bliver passet af farfar og farmor så er der jo som sådan ikke noget galt i det...

Men forstår dig godt! Når jeg overlader min søn til hans far, så vil jeg da også gerne være sikker på at det er der han så også er.

Min eks tog engang på arbejde om natten og overlod vores søn til hans kun 17-årige kæreste - det var sønnike så enormt ked af da han kom hjem til mig igen, så snakkede med far om det og han har lovet at det ikke sker igen...

Men har du snakket med jeres barns far om det?

Anmeld

16. maj 2013

kesuh

Som Charl8 spørger om og kommunikation er vejen frem ihvertfald.

Dette er taget fra statsforvaltningens side (Det er ikke helt det samme spørgsmål som du stiller, men det er derhen af)-> 

Jeg har samvær med min 8 årige datter. Pigens mor forlanger imidlertid, at jeg ikke må besøge min familie, når min datter er hos mig. Kan hun bestemme det?

Svar: Når du har samvær med din datter, bestemmer du, hvad I skal lave. Din datters mor kan således ikke bestemme, at du og din datter ikke må besøge din familie.
Hvis samarbejdet ikke er så godt, kan vi tilbyde jer  børnesagkyndig rådgivning.

Da der ikke er helt klare regler på det område, så synes jeg du skal tage en snak med ham og få tingene på plads, så der ikke opstår misforståelser eller lignende. Nu ved jeg ikke om han får penge for det fritid/deltidsjob, men det kan jo være det har en betydning for hans økonomi.

Anmeld

21. maj 2013

Pige2009

Anonym skriver:

selvfølgelig.

men tænker, der er vel en grund til at farmand har fået samvær med hans barn, og når det bare er et fritisjob, burde han vel sige det til mig, så jeg ved hvor vores barn er eller beholde ham hjemme..

Nej, det skal han ikke stå til regnskab med. Det er hans tid og dermed ham, der selv disponerer over tiden uden, du kan opponere mod dette

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.