Anonym skriver:
Puha.. Tak for dit svar.. Det fik da tårerne frem. Men du har ret! Men hvorfor skal den beslutning være SÅ svær!? Har bare drømmen om et lykkeligt far-mor-børn forhold.. Og kan slet ikke holde ud det skulle være slut.
Har ikke villet være for detaljeret omkring utroskaben, da jeg ved hvad folk vil sige. Og for mig er det også sort/hvidt, men det er så svært når man står i det. Men han løj så meget, og fortalte det kun fordi hun pressede ham. Han løj for mig, når jeg spurgte (jeg er meget tryghedssøgende) og jeg kunne ikke se det i hans øjne - det skræmmer mig.
Jeg stoler i bund og grund ikke på ham, men magter simpelthen ikke at stå med to børn. Jeg er endelig igang med uddannelse, og vil ikke føle mig som et flop ved at droppe den. Føler det hele falder sammen, og som du siger: jeg er sgu træt! Kan slet ikke se det her blive bedre 
Ja, den er bare så svær at træffe den beslutning... For netop som du skriver, vi har alle den der drøm om far, mor og børn. Og vi er alle villige til at gå rigtig langt, for at opfylde den.
Jeg kan godt følge dig, når du skriver at nu er du endelig kommet igang med en uddannelse, og alt det vil falde på gulvet, hvis du opgiver forholdet nu... Og jeg vil heller ikke sidde og sige at du SKAL gå, men uddannelsen er der stadig om et år. Spørgsmålet er om du er...? Eller ligger du fuldstændig knækket på gulvet...?
Og ja, det er en skræmmende tanke, at være alene med to børn... Men jeg tænker lidt, at tanken om at være samme med en mand, som har trådt godt og grundigt på dig og hvor tilliden er så grundigt brudt, er ligeså skræmmende. Prøv at tænk på hvilket overskud du vil få, når du ikke dagligt skal skændes, bekymre dig, spekulere og være ulykkelig. At du ikke konstant skal føle at du har ryggen mod muren...
Jeg ville ønske at jeg kunne give dig et råd, som kunne fixe det hele. Og mest af alt, så ville jeg ønske at jeg kunne give dig et stort kram.