lisbethita skriver:
Puha da...det lyder altså rigtigt skidt! Og så er du endda gravid? Var det planlagt? Det lyder ikke til, at det har kørt på skinner for jer den sidste tid. Nogle gange er man inde i en sort periode, hvor man slet ikke kan se noget som helst glæde ved noget. Når man har et barn mere i maven, så synes jeg man skylder det at forsøge at redde forholdet, selvom det virker dødt lige nu.
Jeg gjorde engang det, hvor jeg var i samme situation, at jeg satte mig ned og skrev en helt masse sider ned:
Hvad føler jeg? Og så skrev jeg -. i 3. person, fordi så var det på en eller anden måde nemmere også at se tingene fra hans side:
Fx (bare tilfældige tænkte eksempler)
Betina føler at, når Brian ikke hjælper til med....så værdsætter han ikke hendes hårde arbejde
Betina føler at, når Brian ikke lytter med hjertet til Betina's ønsker og behov, så er det det samme som ikke at elske og respektere hende
Brian føler, at Betina altid er sur og gnaven og de giver ham ikke lysten til sex
Brian føler, at Betina tager hans mandighed fra ham, når hun konstant prøver at lave ham om...
bla bla bla....
Skriv derefter konklusionen på alle de mange tanker og frustrationer du har og prøv som i eksemplet også at skrive det, som du tror (eller ved), der irriterer eller gør Brian ked af det. På den måde tvinger du dig selv til også at se tingene fra hans side.
Prøv at skrive: Hvad skal der til for at elske hinanden igen? Hvad mangles der i forholdet?
Jeg synes bare jeg tvang migselv til at forholde mig til mine egne "fejl" eller urimeligheder og samtidigt fik jeg en forståelse for, hvad hans frustrationer var. Det handler ikke kun om, at det er DIG der har "fejl". Det ved jeg intet om, men måske kan det hjælpe dig, som det hjalp mig?? Jeg er ikke psykolog eller noget. Det hjalp bare mig...
Hvis man vil skabe ændringer, så må man foretage ændringer. Ellers vil ændringerne ikke komme. Så derfor...hvis I skal ændre den måde I har det på, så må I begge foretage ændringer. Ellers vil det fortsætte som det er nu og måske endda gå i stykker.
Brug det - eller lad være! Prøver bare at hjælpe 
Held og lykke
Nej, graviditeten var ikke planlagt - blev gravid selvom vi brugte kondom. Ja, det kan du også have ret i, men det virker ufatteligt uoverskueligt. For hvis det slet ikke funger nu hvor vi har en, hvordan skal det så ikke gå med to..
Synes det er rigtigt fint eksempel du kommer med, og kunne være jeg skulle prøve. Vi er begge så temperamentsfulde og stædige, så i bund og grund ved jeg godt hvad der skal gøres. Jeg burde holde mund, men så bliver jeg (og han) ved og ved og ved, og kører det HELT ud af proportioner. Han insinuerer hele tiden hvad jeg (ikke) siger og det gør mig sindssyg, han hører "tonelejer" som jeg ikke har brugt og finder falske formål med det jeg siger. Føler det er som at snakke med et barn.
Ved godt jeg kan være PISSE urimelig (virkeligt), men har sgu også givet op. For han ændrer sig jo ikke, hvorfor skal jeg så? Ville ønske vi kunne få en professionel ind over, men som jeg skrev til et andet indlæg, ved jeg ikke om det nogensinde vil ske.
Vores barn ELSKER når vi er sammen, det kan man tydeligt mærke, og ved ikke hvordan reaktionen ville være, hvis vi ikke boede sammen alle sammen..
Undskyld det blev så rodet