Oplevelse hos den lokale bager

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5. maj 2013

MKBP

Profilbillede for MKBP
Miss Kat skriver:

Jeg citerer TS: " selv flere timer efter, var hun bange og rød på armene." - Man er udmærket godt klar over, hvor hårdt man har fat i et andet menneske, hvis der kan opstå et vedvarende mærke... Hvordan du på nogen måde kan mene, det er i orden og ikke opfatte det som at straffe nogen, er mig en gåde, men jeg gider ikke diskutere det mere, for det er meget tydeligt at vi er hovedrystende uenige.

Uanset hvad du eller jeg måtte mene om sagen, ville hun have haft loven på sin side, hvis hun havde skyndt sig at kontakte politiet og kunne fremvise en barnearm der bar præg af fysisk vold. Så kan man så diskutere om det er vejen frem...

Hav en god aften.

Du har ret - vi bør ikke diskutere længere, for nej vi bliver ikke enige. Dog må jeg knytte denne sidste bemærkning til sagen - mærker får nogle blot man kigger på dem (og jo - det er rigtigt) og når man bliver overrasket over at en fremmed dame tager fat i en, ja så vil man da blive chokket. Jeg tænker videre om det, at havde der nu været ( hvilket der KAN ha' været, uden at vi ved det) en varm ovn, en skarp skære maskine eller lignende, der kunne ha været farligt for barnet, så havde folk nok ikke været sådan oppe og køre - så havde de nok synes at det røde mærke havde været bedre end en alvorlig skade...

Du må også ha' en dejlig solrig eftermiddag samt aften !

//Mette

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. maj 2013

TNBC

MKBP skriver:

Opfatter det ikke som at barnet bliver straffet...- bagerdamen har vel taget fat i barnets arm for at hjælpe barnet den rette vej - hva' skulle hun ellers ha' gjort ? Bare set på ? Eller ladet moren løbe efter ? Og det med mærket - tror ikke bagerdamen har tænkt "nu skal hun mærke på egen krop, hvad der sker når man går om bag ved" come on ! Og ja - andre må gerne korrekse på mit barn - også ved at guide mit barn fysisk på vej !!

//Mette

Hun sætter pigen hårdt ned i gulvet, sådan viser man ikke folk vej. Hun kunne have sat en fod foran pigen og sagt nej. Pigen siger av, så slipper man sku.

Anmeld

5. maj 2013

MortilElias2010

Nadia&Daniel skriver:

Min venindes oplevelse hos vores lokale bager igår eftermiddag.

De er inde hos bageren - står i køen. Min venindes datter (lad os kalde hende x) går fra hende, og ind bag disken (vi snakker om at hun er et skidt ind bag disken - og min veninde er to skridt fra at få fat i hende)

Så råber damen bag disken: DU SKAL IKKE KOMME HERIND - tager fat i min venindes datter's ovrearme, og holde fast i hende. Går langs disken (istedet for det ene skridt ud til min veninde) - holder hårdt fast i x råber og siger: av av min arm - min veninde råber til damen: slip min datter.

Damen ignorerer min veninde total - sætter så x hårdt ned på gulvet - ved siden af disken.

Plus manden som var ved at få hjælp: "ja, så må du jo have styrer på din datter !!!

Min veninde sagde: jeg har aldrig set det blik i min datters øjne før - hun har aldrig været så mange - selv flere timer efter, var hun bange og rød på armene. Selv i dag har hun gået og sagt: mig bange - dame hårdt fat i mig.

Tænkt at være sådan

Overvejer stærkt at lave et læsebrev om dette i den lokale avis..

Det var da lige godt! Hold nu kæft hvor jeg syntes der skal falde nogen ord i den lokale om den bager! Og tænk sig at der rent faktisk var nogen der bakkede bagerkællingen op?!!! Havde jeg ikke troet! Der er SÅ mange andre måder man kan fortælle et barn at det hellere må gå om på den anden side af disken igen end at være fysisk og nej hvor er det dog grimt at læse! Stakkels stakkels pige og mor som ikke blev bakket op i situationen! 

Anmeld

5. maj 2013

KittyCatta

Mødre ser tit ting som voldsommere end de egentlig er. 

Jeg har forståelse overfor bagerjomfruen, der tog fat i armen og fik pigen væk. Kan man ikke holde styr på sine børn, må man lade være med at tage dem med ud og holde. Sorry, men det er altså min holdning. 

Jeg har en episode tilbage for et par år siden, hvor et lille barn (2-3 år) løb rundt i butikken alene. Kunne ikke få øje på forældrene nogle steder. Lige pludselig valgte barnet at hun skulle udforske slagterafdelingen alene. Den går bare ikke! Der er adgang forbudt for uvedkommende, og specielt for små børn. Der er farlige maskiner og skarpe knive man nemt kan komme til skade med. Så løb efter barnet og tog fat i armen og fik hende ud i butikken igen. Det skulle jeg nok aldrig have gjort, for udenfor stod en mor, der havde pustet sig gevaldigt op og begyndte at skælde udover at jeg udøvede vold mod hendes lille englebarn. Undskyld dame, men for det første er det ikke vold at tage fat i armen på et barn. Et barn tager ikke skade af at blive taget i armen og få at vide, at det ikke er okay, at de løber sådan rundt alene. De får de omend ikke mere respekt for, for de kan se at der er en konsekvens ved ikke at høre efter. Og for andet burde hun holde bedre styr på sit barn, end at lade hende løbe frit rundt i butikken. Der kunne hurtigt være sket en ulykke.
Hun endte med at klage over mig til min daværende chef og opnåede selv at hun fik besked om at holde sig væk, medmindre hun fik bedre styr på sit barn.

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

5. maj 2013

MKBP

Profilbillede for MKBP
KittyCatta skriver:

Mødre ser tit ting som voldsommere end de egentlig er. 

Jeg har forståelse overfor bagerjomfruen, der tog fat i armen og fik pigen væk. Kan man ikke holde styr på sine børn, må man lade være med at tage dem med ud og holde. Sorry, men det er altså min holdning. 

Jeg har en episode tilbage for et par år siden, hvor et lille barn (2-3 år) løb rundt i butikken alene. Kunne ikke få øje på forældrene nogle steder. Lige pludselig valgte barnet at hun skulle udforske slagterafdelingen alene. Den går bare ikke! Der er adgang forbudt for uvedkommende, og specielt for små børn. Der er farlige maskiner og skarpe knive man nemt kan komme til skade med. Så løb efter barnet og tog fat i armen og fik hende ud i butikken igen. Det skulle jeg nok aldrig have gjort, for udenfor stod en mor, der havde pustet sig gevaldigt op og begyndte at skælde udover at jeg udøvede vold mod hendes lille englebarn. Undskyld dame, men for det første er det ikke vold at tage fat i armen på et barn. Et barn tager ikke skade af at blive taget i armen og få at vide, at det ikke er okay, at de løber sådan rundt alene. De får de omend ikke mere respekt for, for de kan se at der er en konsekvens ved ikke at høre efter. Og for andet burde hun holde bedre styr på sit barn, end at lade hende løbe frit rundt i butikken. Der kunne hurtigt være sket en ulykke.
Hun endte med at klage over mig til min daværende chef og opnåede selv at hun fik besked om at holde sig væk, medmindre hun fik bedre styr på sit barn.

!!

Anmeld

5. maj 2013

TNBC

KittyCatta skriver:

åpåMødre ser tit ting som voldsommere end de egentlig er. 

Der er da forskel på de to sager.
Bageren.
1.moren var lige i nærheden og var ved at tage barnet.
2.bagerdamen ignorer hende
3. Hun tager hende op og sætter hende hårdt ned i jorden. Hun kunne bare have sat en fod for og så var moren nåede derhen.

Din sag.
Ja, moren var slet ikke i nærheden.

Anmeld

5. maj 2013

bøllen

MKBP skriver:

Helt enig ! 

Ja, episoden var undgået, hvis moren havde haft barnet i hånden eller sagt "bliv stående her". Jeg forlanger af min datter på 2, at når jeg siger "stå" (lyder som hundetræning - I know) så bliver hun stående. Det er ekstremt vigtigt for mig at hun reagerer prompte på det, da jeg fx bruger det når vi står ud af bilen, er et sted med mange mennesker eller vi fx er i en butik.

Synes ærlig talt ikke at det er for meget forlangt, at vi har styr på vores egne unger.

//Mette

Åh gid da bare det var så nemt. Det ville jeg kunne med min hund men knægten på 3 ja det er en hel anden sag.

jeg ville nu også mene hvis et 2 årig barn , altid gjorde dette  ville det i min verden være " undertrykt " nu mener jeg ALTID . Børn prøver grænser af, udfordre verden hele tiden gerne i et tempo der til tider kan tage pusten fra deres forældre.

Anmeld

5. maj 2013

RGN

Profilbillede for RGN
MKBP skriver:

Opfatter det ikke som at barnet bliver straffet...- bagerdamen har vel taget fat i barnets arm for at hjælpe barnet den rette vej - hva' skulle hun ellers ha' gjort ? Bare set på ? Eller ladet moren løbe efter ? Og det med mærket - tror ikke bagerdamen har tænkt "nu skal hun mærke på egen krop, hvad der sker når man går om bag ved" come on ! Og ja - andre må gerne korrekse på mit barn - også ved at guide mit barn fysisk på vej !!

//Mette

Jeg ved ligesom du heller ikke hvad bagerdamen har tænkt på, men hvis faktum er at barnet har et mærke er det et overgreb og ikke en irettesættelse.

Folk må da også gerne irettesætte mit barn, men ikke med vold og det er det i min verden, hvis det ligefrem efterlader mærker.

Anmeld

5. maj 2013

Laulund87

Muhmi skriver:

Havde det været mig, så havde jeg revet den dame rundt!! Helt seriøst, ingen spøg...  Jeg havde taget fat i hende så hårdt jeg kunne og havde sagt, "Ka' du li' det!?" Jeg ved godt mit barn ville se det, men der er absolut ingen fremmede der skal tage så hårdt fat i mit barn og slippe ustraffet for det...

Jeg går ellers ikke normalt ind for vold, men der er INGEN der skal røre mine børn på den måde, så ser jeg rødt!

Anmeld

5. maj 2013

Isaac's mor

Nadia&Daniel skriver:

Min venindes oplevelse hos vores lokale bager igår eftermiddag.

De er inde hos bageren - står i køen. Min venindes datter (lad os kalde hende x) går fra hende, og ind bag disken (vi snakker om at hun er et skidt ind bag disken - og min veninde er to skridt fra at få fat i hende)

Så råber damen bag disken: DU SKAL IKKE KOMME HERIND - tager fat i min venindes datter's ovrearme, og holde fast i hende. Går langs disken (istedet for det ene skridt ud til min veninde) - holder hårdt fast i x råber og siger: av av min arm - min veninde råber til damen: slip min datter.

Damen ignorerer min veninde total - sætter så x hårdt ned på gulvet - ved siden af disken.

Plus manden som var ved at få hjælp: "ja, så må du jo have styrer på din datter !!!

Min veninde sagde: jeg har aldrig set det blik i min datters øjne før - hun har aldrig været så mange - selv flere timer efter, var hun bange og rød på armene. Selv i dag har hun gået og sagt: mig bange - dame hårdt fat i mig.

Tænkt at være sådan

Overvejer stærkt at lave et læsebrev om dette i den lokale avis..

Gåsehud........... overalt.............

Hold da op................ Sikke nogle mennesker.... Stakkels lille pige

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.