Mødre ser tit ting som voldsommere end de egentlig er.
Jeg har forståelse overfor bagerjomfruen, der tog fat i armen og fik pigen væk. Kan man ikke holde styr på sine børn, må man lade være med at tage dem med ud og holde. Sorry, men det er altså min holdning.
Jeg har en episode tilbage for et par år siden, hvor et lille barn (2-3 år) løb rundt i butikken alene. Kunne ikke få øje på forældrene nogle steder. Lige pludselig valgte barnet at hun skulle udforske slagterafdelingen alene. Den går bare ikke! Der er adgang forbudt for uvedkommende, og specielt for små børn. Der er farlige maskiner og skarpe knive man nemt kan komme til skade med. Så løb efter barnet og tog fat i armen og fik hende ud i butikken igen. Det skulle jeg nok aldrig have gjort, for udenfor stod en mor, der havde pustet sig gevaldigt op og begyndte at skælde udover at jeg udøvede vold mod hendes lille englebarn. Undskyld dame, men for det første er det ikke vold at tage fat i armen på et barn. Et barn tager ikke skade af at blive taget i armen og få at vide, at det ikke er okay, at de løber sådan rundt alene. De får de omend ikke mere respekt for, for de kan se at der er en konsekvens ved ikke at høre efter. Og for andet burde hun holde bedre styr på sit barn, end at lade hende løbe frit rundt i butikken. Der kunne hurtigt være sket en ulykke.
Hun endte med at klage over mig til min daværende chef og opnåede selv at hun fik besked om at holde sig væk, medmindre hun fik bedre styr på sit barn.
Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)
Anmeld