Oplevelse hos den lokale bager

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5. maj 2013

Miss Kat

Helt enig ! 

Ja, episoden var undgået, hvis moren havde haft barnet i hånden eller sagt "bliv stående her". Jeg forlanger af min datter på 2, at når jeg siger "stå" (lyder som hundetræning - I know) så bliver hun stående. Det er ekstremt vigtigt for mig at hun reagerer prompte på det, da jeg fx bruger det når vi står ud af bilen, er et sted med mange mennesker eller vi fx er i en butik.

Synes ærlig talt ikke at det er for meget forlangt, at vi har styr på vores egne unger.

//Mette

Nu synes jeg ikke dette bør handle om, hvad moderen BURDE eller ikke burde have gjort, for faktum er at børn kan være lynende hurtige og den slags kan dreje sig om et splitsekund. Der er vel ingen her, der betvivler rigtigheden i, at forældre bør have styr på deres børn.

Ja, det havde da været optimalt at moderen havde nået at stoppe barnet selv, men sådan forholdt det sig jo ikke, så derfor må vi fokusere på, HVAD der faktisk skete, og det var at ekspedienten opførte sig fuldstændigt forrykt og håndterede situationen komplet uhensigtsmæssigt. Det kan da på ingen tænkelig måde forsvares, at barnet går derfra med et stort, rødt mærke på armen. Det er et decideret overgreb! 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. maj 2013

JustMe

Uanset hvor ubelejligt det er, at et barn kommer ind bag disken, er udøvning af vold mod barnet ALDRIG i orden, og jeg var personligt blevet stiktosset! Hvis det er så stort et problem hygiejnemæssigt og noget, der sker ofte, så kan man jo montere en låge.

Mht. om barnet var uopdragent, så kommer det altså helt an på barnets alder. Uanset, hvor godt man har "opdraget" sit barn på 2 år, kan det altså ikke forventes at de bliver stående, bare fordi man siger det. Børn i den alder er meget impulse, og ser de noget, der er tilpas interessant, så ryger fokus nemt fra "mors ordrer"....uanset hvor godt barnet er opdaget.

Anmeld

5. maj 2013

MorDk

Hvad fanden er det for en opførsel. Det burde fame meldes! Overgreb mod kunderne du! Det er et lille barn vi taler om! Jesus! Du skal skrive et læserbrev!

Anmeld

5. maj 2013

MorDk

MKBP skriver:

Helt enig ! 

Ja, episoden var undgået, hvis moren havde haft barnet i hånden eller sagt "bliv stående her". Jeg forlanger af min datter på 2, at når jeg siger "stå" (lyder som hundetræning - I know) så bliver hun stående. Det er ekstremt vigtigt for mig at hun reagerer prompte på det, da jeg fx bruger det når vi står ud af bilen, er et sted med mange mennesker eller vi fx er i en butik.

Synes ærlig talt ikke at det er for meget forlangt, at vi har styr på vores egne unger.

//Mette

Ligegyldigt hvor "velopdraget" du kan kalde en 2 årig så KAN du ikke regne med de HØRE dig selvom du siger stop eller vent. Det denne bagerdame gjorde var DYBT uacceptabelt i mine øjne og jeg var flejnet totalt på hende!!

Anmeld

5. maj 2013

FruJacobsen

Hold da op! Se at få en artikel i avisen og kontaktet bagermesteren...det er da bare slet slet ikke i orden. Din veninde (og ikke mindst hendes datter!) må være virkelig chokeret og rasende...pyha.

Anmeld

5. maj 2013

MKBP

Profilbillede for MKBP
RGN skriver:

Det kan godt være, at moderen skulle have haft mere styr på sit barn. (Hun var trods alt også lige i hælene på barnet, da hun så pigen bevægede sig ind på forbudt territorium)

Men man skal da aldrig straffe et barn (og slet ikke fysisk) fordi forældrene fejler. (Hvilket vi jo alle sammen kommer til på et tidspunkt)

Opfatter det ikke som at barnet bliver straffet...- bagerdamen har vel taget fat i barnets arm for at hjælpe barnet den rette vej - hva' skulle hun ellers ha' gjort ? Bare set på ? Eller ladet moren løbe efter ? Og det med mærket - tror ikke bagerdamen har tænkt "nu skal hun mærke på egen krop, hvad der sker når man går om bag ved" come on ! Og ja - andre må gerne korrekse på mit barn - også ved at guide mit barn fysisk på vej !!

//Mette

Anmeld

5. maj 2013

MKBP

Profilbillede for MKBP
Miss Kat skriver:

Nu synes jeg ikke dette bør handle om, hvad moderen BURDE eller ikke burde have gjort, for faktum er at børn kan være lynende hurtige og den slags kan dreje sig om et splitsekund. Der er vel ingen her, der betvivler rigtigheden i, at forældre bør have styr på deres børn.

Ja, det havde da været optimalt at moderen havde nået at stoppe barnet selv, men sådan forholdt det sig jo ikke, så derfor må vi fokusere på, HVAD der faktisk skete, og det var at ekspedienten opførte sig fuldstændigt forrykt og håndterede situationen komplet uhensigtsmæssigt. Det kan da på ingen tænkelig måde forsvares, at barnet går derfra med et stort, rødt mærke på armen. Det er et decideret overgreb! 

Se mit svar ovenfor.

Anmeld

5. maj 2013

MKBP

Profilbillede for MKBP
MorDk skriver:

Ligegyldigt hvor "velopdraget" du kan kalde en 2 årig så KAN du ikke regne med de HØRE dig selvom du siger stop eller vent. Det denne bagerdame gjorde var DYBT uacceptabelt i mine øjne og jeg var flejnet totalt på hende!!

Se mit svar ovenfor.

Anmeld

5. maj 2013

Muhmi

Nadia&Daniel skriver:

Min venindes oplevelse hos vores lokale bager igår eftermiddag.

De er inde hos bageren - står i køen. Min venindes datter (lad os kalde hende x) går fra hende, og ind bag disken (vi snakker om at hun er et skidt ind bag disken - og min veninde er to skridt fra at få fat i hende)

Så råber damen bag disken: DU SKAL IKKE KOMME HERIND - tager fat i min venindes datter's ovrearme, og holde fast i hende. Går langs disken (istedet for det ene skridt ud til min veninde) - holder hårdt fast i x råber og siger: av av min arm - min veninde råber til damen: slip min datter.

Damen ignorerer min veninde total - sætter så x hårdt ned på gulvet - ved siden af disken.

Plus manden som var ved at få hjælp: "ja, så må du jo have styrer på din datter !!!

Min veninde sagde: jeg har aldrig set det blik i min datters øjne før - hun har aldrig været så mange - selv flere timer efter, var hun bange og rød på armene. Selv i dag har hun gået og sagt: mig bange - dame hårdt fat i mig.

Tænkt at være sådan

Overvejer stærkt at lave et læsebrev om dette i den lokale avis..

Havde det været mig, så havde jeg revet den dame rundt!! Helt seriøst, ingen spøg...  Jeg havde taget fat i hende så hårdt jeg kunne og havde sagt, "Ka' du li' det!?" Jeg ved godt mit barn ville se det, men der er absolut ingen fremmede der skal tage så hårdt fat i mit barn og slippe ustraffet for det...

Jeg går ellers ikke normalt ind for vold, men der er INGEN der skal røre mine børn på den måde, så ser jeg rødt!

Anmeld

5. maj 2013

Miss Kat

Opfatter det ikke som at barnet bliver straffet...- bagerdamen har vel taget fat i barnets arm for at hjælpe barnet den rette vej - hva' skulle hun ellers ha' gjort ? Bare set på ? Eller ladet moren løbe efter ? Og det med mærket - tror ikke bagerdamen har tænkt "nu skal hun mærke på egen krop, hvad der sker når man går om bag ved" come on ! Og ja - andre må gerne korrekse på mit barn - også ved at guide mit barn fysisk på vej !!

//Mette

Jeg citerer TS: " selv flere timer efter, var hun bange og rød på armene." - Man er udmærket godt klar over, hvor hårdt man har fat i et andet menneske, hvis der kan opstå et vedvarende mærke... Hvordan du på nogen måde kan mene, det er i orden og ikke opfatte det som at straffe nogen, er mig en gåde, men jeg gider ikke diskutere det mere, for det er meget tydeligt at vi er hovedrystende uenige.

Uanset hvad du eller jeg måtte mene om sagen, ville hun have haft loven på sin side, hvis hun havde skyndt sig at kontakte politiet og kunne fremvise en barnearm der bar præg af fysisk vold. Så kan man så diskutere om det er vejen frem...

Hav en god aften.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.