Oplevelse hos den lokale bager

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6. maj 2013

gædde/gitte

Nadia&Daniel skriver:

Den var lidt under bæltestedet  Vil det sige, at jeg ike har respekt for en butik, vist mit barn går lidt bag disken eller??

For så havde jeg da en kunde igår, som ikke respekter Synoptik, da hendes søn kom 2 skridt ind på vores værksted (som ligger i butikken - der er bare en åbning og ingen dør).. Og det tror jeg bestemt moren gør..

naaaaaj

min hvis dit barn rager alt ned så jeg skal ryde op i 1,5 time efter i er gået - så er det sgu da ikke særlig flinkt vel ?

er bedøvende ligeglad hvis de kommer til at rage noget ned-det gør voksne også... og underne er jo syge med alle pallietterne der er fremme nu og det er sgu sødt nok.... meeeeen hvis mor ikke reagere når barnet RIVER ting ned, træder på og tørre næse i tøjet.... så syntes jeg det er respektløst

kan godt se mit indlæg kan fejl fortolkes, hvis man ikke læser det sammenhængende.

og jeg har jævnligt børn bag min disk... de ved sgu hvor mit sliklager er   ....satans

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. maj 2013

Baby2010/2013

Sikke et lavt niveau man kan synke ned på, hvis man mener det er nødvendigt at behandlet et lille barn sådan! FØJ siger jeg bare - gå du endelig igang med det læserbrev 

Anmeld

6. maj 2013

Nadja+Baby+2012

gædde/gitte skriver:

ja super frustredene...at man går på job for at passe sit job, også ender ud i at skulle opdrage folks børn også.....

Jeg nærer også en vis sympati for bagerfruen...for hun har måske prøvet det der 20 gange dén dag...og havde sikkert forudset hændelsen allerede inden, de kom ind i butikken også har haft rigeligt med tid til at hidse sig op til en "JEG VIDSTE DET BARE!!" situation...

Jeg har også på mit nuværende job prøvet at stå med 1,5 times oprydning efter et barn...hvor mor bare trissede rundt og sagde "...nej...nej ...hi hi hi ....nej......hi hi ....." imens ungen rev alt ned og fedtede rundt i tøjet

Det er ikke nogen hemmelighed at det er MEGET FÅ børn jeg kan li....overall syntes jeg børn er træls og kan blive helt indeni når jeg ser hvordan de teer sig...

Heldigvis har mine kunder STOR respekt for min butik og det er sgu bare dejligt!!! for det er langt fra hvad jeg ser i bybilledet generalt

Udenfor emnet, men hvis du ikke bryde dig om børn - hvad laver du så herinde på baby.dk som er en børneside, der næsten udelukkende handler om baby, børn og bleer :-) 

ikke noget negativt, men det var lige det første jeg tænkte da jeg læste det.

Anmeld

6. maj 2013

gædde/gitte

Nadja+Baby+2012 skriver:

Udenfor emnet, men hvis du ikke bryde dig om børn - hvad laver du så herinde på baby.dk som er en børneside, der næsten udelukkende handler om baby, børn og bleer :-) 

ikke noget negativt, men det var lige det første jeg tænkte da jeg læste det.

ja det er så fordi at vi prøver på at få børn og fordi jeg godt kan lide jer

men er ikke Børne syg som de fleste er det.... de siger mig ikke så meget, sådan generelt og jeg syntes mange børn sættes på piedestaler... Det er meget få børn der siger mig noget...

tja... kan vist ikke rigtig finde ordene lige nu.... tror det er sådan mange mænd har det... ?.... ens egne er dejlige, men andres er der bare ....

Anmeld

6. maj 2013

Nadja+Baby+2012

gædde/gitte skriver:

ja det er så fordi at vi prøver på at få børn og fordi jeg godt kan lide jer

men er ikke Børne syg som de fleste er det.... de siger mig ikke så meget, sådan generelt og jeg syntes mange børn sættes på piedestaler... Det er meget få børn der siger mig noget...

tja... kan vist ikke rigtig finde ordene lige nu.... tror det er sådan mange mænd har det... ?.... ens egne er dejlige, men andres er der bare ....

Ahh okay :-) 

blev bare lige nysgerrig :-)

Anmeld

6. maj 2013

gædde/gitte

Nadja+Baby+2012 skriver:

Ahh okay :-) 

blev bare lige nysgerrig :-)

det er sundt at være nysgerrig

Anmeld

6. maj 2013

charlottekri

Jeg tror ganske enkelt at jeg var gået til politiet og anmeldt hende for vold mod x... Det er bare ikke i orden at tage fat i et barn på den måde! Og jeg må indrømme at det ryster mig lidt at læse at nogle mener at det var moderens skyld, de må jo i mine øjne ikke være klar over hvordan det er at have en tumling!!

Anmeld

6. maj 2013

kristinaS

Jeg tror ganske enkelt at jeg var gået til politiet og anmeldt hende for vold mod x... Det er bare ikke i orden at tage fat i et barn på den måde! Og jeg må indrømme at det ryster mig lidt at læse at nogle mener at det var moderens skyld, de må jo i mine øjne ikke være klar over hvordan det er at have en tumling!!

Nej præcis også min holdning.

Det er alligevel nemt at sige børn er møgunger og forældre er ligeglade...når man overhovedet ikke kender til at have børn?!

Og opdrage sit barn vha hundetræning....stakkels barn...

Jeg kan da have nok så gode intentioner som forælder, men en 2,5 årig ER ikke en hund man kan holde i snor og sætte udenfor bageren.
Det er en tumling der ikke forstår konsekvens og bl.a.lærer ved at gøre.

men det er da en selvfølge for mig, og alle jeg kender, at JEG reagerer når mit barn gør ting det ikke må.
Og i dette tilfælde var det jo også hvad moren var igang med at gøre.

Jeg finder det usmageligt at man kan gøre som bagerdamen, og at andre forsvarer det!

Jo, jeg kan da også blive meget gal overfor mine børn men intet retfærdiggører at øge vold på børn, ligegyldig hvor langt yde man lige kommer...

Anmeld

6. maj 2013

isabellasmor

kristinaS skriver:

Nej præcis også min holdning.

Det er alligevel nemt at sige børn er møgunger og forældre er ligeglade...når man overhovedet ikke kender til at have børn?!

Og opdrage sit barn vha hundetræning....stakkels barn...

Jeg kan da have nok så gode intentioner som forælder, men en 2,5 årig ER ikke en hund man kan holde i snor og sætte udenfor bageren.
Det er en tumling der ikke forstår konsekvens og bl.a.lærer ved at gøre.

men det er da en selvfølge for mig, og alle jeg kender, at JEG reagerer når mit barn gør ting det ikke må.
Og i dette tilfælde var det jo også hvad moren var igang med at gøre.

Jeg finder det usmageligt at man kan gøre som bagerdamen, og at andre forsvarer det!

Jo, jeg kan da også blive meget gal overfor mine børn men intet retfærdiggører at øge vold på børn, ligegyldig hvor langt yde man lige kommer...

Anmeld

6. maj 2013

MKBP

Profilbillede for MKBP
Nadia&Daniel skriver:

Tak for alle Jeres kommentar - har haft en lang dag, så laver lige en fælles kommentar til de forskelige ting:

Helt enig !

Ja, episoden var undgået, hvis moren havde haft barnet i hånden eller sagt "bliv stående her". Jeg forlanger af min datter på 2, at når jeg siger "stå" (lyder som hundetræning - I know) så bliver hun stående. Det er ekstremt vigtigt for mig at hun reagerer prompte på det, da jeg fx bruger det når vi står ud af bilen, er et sted med mange mennesker eller vi fx er i en butik.

Synes ærlig talt ikke at det er for meget forlangt, at vi har styr på vores egne unger.

//Mette

Ryster lidt på hovedet - for det lyder da lidt (meget) som hundetræning (som du selv skriver).. Tror ikke på at et barn på 2 år er 100% rolig og 100% ved din side hver dag

Men at skrive til avisen mener jeg ikke er den korrekte måde at gribe det an på.... Bageren får en dårlig kritik på baggrund af 1 personale, der ikke har kundeflair.... DEt er jo ikke sikkert at ejeren acceptere den opførsel....JEg vil mener det mest rigtige er at tage kontakt til ejeren og få snakket det igennem, så ekspedienten kan blive irettesat!!!

Chefen var ude bagved - og hørte det hele  han kom ikke ud i butikken eller har sagt noget siden..

Nu synes jeg ikke dette bør handle om, hvad moderen BURDE eller ikke burde have gjort, for faktum er at børn kan være lynende hurtige og den slags kan dreje sig om et splitsekund. Der er vel ingen her, der betvivler rigtigheden i, at forældre bør have styr på deres børn.

Ja, det havde da været optimalt at moderen havde nået at stoppe barnet selv, men sådan forholdt det sig jo ikke, så derfor må vi fokusere på, HVAD der faktisk skete, og det var at ekspedienten opførte sig fuldstændigt forrykt og håndterede situationen komplet uhensigtsmæssigt. Det kan da på ingen tænkelig måde forsvares, at barnet går derfra med et stort, rødt mærke på armen. Det er et decideret overgreb!

Opfatter det ikke som at barnet bliver straffet...- bagerdamen har vel taget fat i barnets arm for at hjælpe barnet den rette vej - hva' skulle hun ellers ha' gjort ? Bare set på ? Eller ladet moren løbe efter ? Og det med mærket - tror ikke bagerdamen har tænkt "nu skal hun mærke på egen krop, hvad der sker når man går om bag ved" come on ! Og ja - andre må gerne korrekse på mit barn - også ved at guide mit barn fysisk på vej !!

//Mette

Så en fremmede dame (eller mand) - må gerne tage hårdt fat og løftet dit barn op i barnets overarme? mens din datter er ked og råber av min arm??

Mødre ser tit ting som voldsommere end de egentlig er.

Jeg har forståelse overfor bagerjomfruen, der tog fat i armen og fik pigen væk. Kan man ikke holde styr på sine børn, må man lade være med at tage dem med ud og holde. Sorry, men det er altså min holdning.

Jeg har en episode tilbage for et par år siden, hvor et lille barn (2-3 år) løb rundt i butikken alene. Kunne ikke få øje på forældrene nogle steder. Lige pludselig valgte barnet at hun skulle udforske slagterafdelingen alene. Den går bare ikke! Der er adgang forbudt for uvedkommende, og specielt for små børn. Der er farlige maskiner og skarpe knive man nemt kan komme til skade med. Så løb efter barnet og tog fat i armen og fik hende ud i butikken igen. Det skulle jeg nok aldrig have gjort, for udenfor stod en mor, der havde pustet sig gevaldigt op og begyndte at skælde udover at jeg udøvede vold mod hendes lille englebarn. Undskyld dame, men for det første er det ikke vold at tage fat i armen på et barn. Et barn tager ikke skade af at blive taget i armen og få at vide, at det ikke er okay, at de løber sådan rundt alene. De får de omend ikke mere respekt for, for de kan se at der er en konsekvens ved ikke at høre efter. Og for andet burde hun holde bedre styr på sit barn, end at lade hende løbe frit rundt i butikken. Der kunne hurtigt være sket en ulykke. Hun endte med at klage over mig til min daværende chef og opnåede selv at hun fik besked om at holde sig væk, medmindre hun fik bedre styr på sit barn.

Slet ikke samme oplevelse (bruger har åbenbart slettet sig)

Der er da forskel på de to sager.
Bageren.
1.moren var lige i nærheden og var ved at tage barnet.
2.bagerdamen ignorer hende
3. Hun tager hende op og sætter hende hårdt ned i jorden. Hun kunne bare have sat en fod for og så var moren nåede derhen.

Din sag.
Ja, moren var slet ikke i nærheden.

Igen - tak for alle Jeres kommentar

Du må tro lige hvad du vil, men jo når vi er ude er hun faktisk altid ved min side, med mindre jeg har givet grøn lys for at løbe afsted, nogen ville kalde det at have styr på sit barn...!!!... Herinde kaldes det dog "undertrykt barn" og "hundetræning - stakkels barn" - kaldte det også selv hundetræning men det var bestemt med et blink i øjet. 

Og ja, andre må gerne fysisk flytte mit barn og det med at barnet har råbt av av - må sige det igen - det ville jeg nok også ha' sagt --- fordi barnet fik et chok over at en fremmed dame koreksede hende. 

Mine indlæg bærer tydeligt præg af at jeg synes at de fleste overdramatiserer episoden og det forstærkes naturligvis i et forum som dette. Kunne diskutere i en uendelighed, men det ændrer jo ikke på noget 

Håber I ellers har okay styr på jeres børn, for ellers kan det da ende i nogle forfærdelige ulykker og det ønsker ingen vel !!

I må hagle mig lige så meget ned som I vil - feel free....- jeg klarer det 

//Mette

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.