Forældre myndighed?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4. maj 2013

Nemesis

Anonym skriver:

Det til næste år "først" han rejser få dage inden vores søn bliver 3år ..

Han har ham nu hver anden weekend, en uge i sommerferien ..
( efter hans eget valg, igen han vægter arbejdet) ..

Selvfølgelig skal vi Skype osv osv / men jeg vil på ingen måde kunne lide han skulle være i udlandet i en forlænget weekend uden hans mor..

Når han i forvejen ikke ser ret meget til hans far og nye kæreste eller farmor...

( ja, ved godt der er et helt år og at der kan ske mange ting inden, men synes det vigtig at man lige kigger på situationen og får snakket tingene igennem)..

så kan der jo ske rigtig meget inden da..også med jeres søn. Der er virkelig stor forskel på at være to år og at skulle på weekend og wære over 3 og skulle på weekend.

Så det er da ikke noget du allerede nu kan afvise. Som forælder til et dele barn er det jo ikke det du kan lide der er vigtigst men hvad der er bedst for dit barn..og de to ting er ikke altid det samme :-)

Så vent og se hvordan din dreng er om et år eller mere og hvordan jeres søns forhold til bøde far og farmor er til den tid.

:-)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. maj 2013

LinLin

Jeg ville altså ikke have noget imod hvis min søn var taget med sin farmor til bruxelles for at besøge sin far!

Og ser slet slet ingen grund til at søge fuld forældremyndighed - det vil du slet ikke få på det grundlag....

Anmeld

4. maj 2013

isabellasmor

Faderen tager 6mdr med militæret, vil det være bedst for mig at søge forældre myndigheden , så mig og min søn ikke skulle blive afhængig af hans underskrift eller ligende ?

Kan jeg forbyde ham ,at hans mor tager vores søn med ned og besøger ham, uden jeg er med ?

Vores søn er 2år.. 
Har i andre ting jeg skal tænke over ?

Jeg ville bestemt "forbyde" at farmor tog min 3 årige med,til udlandet, uanset hvem de så skulle besøge! 

Om du KAN forbyde det når I har fælles forældremyndighed, det ved jeg ikke, men er da ret sikker på at det kan du godt. Det håber jeg da i hvert fald .. 

Det er meget svært at få ene myndighed hvis ikke faren/moren er med på den, og med de oplysninger du kommer med tror jeg ikke du Kan få det. Desværre. Det ville nok være en fin løsning, i hvert fald sålænge far er væk fra landet... 

Anmeld

4. maj 2013

modesty

Jeg kan slet, slet ikke forstå hvorfor en 3-årig ikke skulle kunne rejse til Bruxelles med sin farmor for at besøge sin far???

Anmeld

4. maj 2013

Anonym trådstarter

DAs mor skriver:

Jeg ville altså ikke have noget imod hvis min søn var taget med sin farmor til bruxelles for at besøge sin far!

Og ser slet slet ingen grund til at søge fuld forældremyndighed - det vil du slet ikke få på det grundlag....

Faren har selv valgt at tage afsted på baggrund af at hans søn r her hjemme..

Men sån ser man jo så forskelligt på det ..

Anmeld

4. maj 2013

Anonym trådstarter

modesty skriver:

Jeg kan slet, slet ikke forstå hvorfor en 3-årig ikke skulle kunne rejse til Bruxelles med sin farmor for at besøge sin far???

Synes det kommer meget and på hvordan sønnens forhold er til dem .. Han har misset meget af hans barndom allerede,,

Men igen, der er 9mdr til - så mange ting kan ændre sig heldigvis for det..

Anmeld

4. maj 2013

JustMe

Jeg ved intet om forældremyndigheden, men jeg ville formentlig ALDRIG tillade at min 3-årige tog med farmor til et andet land for at besøge sin far.

Når du siger "passe på generalen" er det så et risikobetonet job?

Anmeld

4. maj 2013

modesty

Anonym skriver:

Synes det kommer meget and på hvordan sønnens forhold er til dem .. Han har misset meget af hans barndom allerede,,

Men igen, der er 9mdr til - så mange ting kan ændre sig heldigvis for det..

Det er klart. Men hvis han ser sin far hver anden weekend når han er hjemme, er det jo stadig rigeligt til at han kan være fint tryg ved faren. Og jeg går ud fra at farmor ser sit barnebarn i tiden mens faren er udstationeret også?

Anmeld

4. maj 2013

sne190810

Anonym skriver:

Men det er vel hans arbejde?!? 

Anmeld

4. maj 2013

LinLin

Anonym skriver:

Han er taget afsted på baggrund af det?!? Mener du "selvom/på trods af"? Eller forstår jeg ikke lige...

Det er et halvt år...

Du kunne jo være fleksibel så og tage med din søn derned og besøge ham, hvis farmor ikke "må"!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.