Er det virkelig fair?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4. maj 2013

MortilElias2010

Anonym skriver:

Ja jeg er på kontanthjælp og får lige lidt over 8000kr. Og når alt er betalt har jeg maks 2000kr men så skal jeg også lige betale min gæld. Og han har 5000kr til sig selv. For han betaler helst ikke af på sin gæld

Jeg personligt ser røde alarmer fra ende til anden 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. maj 2013

Benjamins'mor

Anonym skriver:

Jeg er på barsel når de træder i kræft. Så ved ikke om vi bliver berørt af det? Og jeg starter i skole efter barsel

Hvis du får kh under barsel bliver du berørt, får du barselsdagpenge bliver du ikke.

Anmeld

4. maj 2013

Anonym trådstarter

Benjamins'mor skriver:

Hvis du får kh under barsel bliver du berørt, får du barselsdagpenge bliver du ikke.

Troede ikke man ville blive berørt hvis man var på barsel. Når jeg når og gå på barsel inden det nye år.

Anmeld

4. maj 2013

Benjamins'mor

Anonym skriver:

Troede ikke man ville blive berørt hvis man var på barsel. Når jeg når og gå på barsel inden det nye år.

Hvis du får kh under barsel, er det jo de samme regler der gælder.

Anmeld

4. maj 2013

Anonym trådstarter

Benjamins'mor skriver:

Hvis du får kh under barsel, er det jo de samme regler der gælder.

når ja pas. det er første gang jeg nogensinde er på kontanthjælp så aner bare intet om det.

Anmeld

4. maj 2013

Benjamins'mor

Anonym skriver:

når ja pas. det er første gang jeg nogensinde er på kontanthjælp så aner bare intet om det.

Men hør din Sagsbehandler ad. Jeg bliver nemlig rykket over på barselsdagpenge når jeg går på barsel til september.

Anmeld

4. maj 2013

Anonym trådstarter

Chevro skriver:

Men afbetaling af gæld er vel budgetteret?

Forstår ikke man er sammen med en der ikke betaler sin gæld. I kommer jo aldrig til at have fast ejendom eller lign, hvis man ikke arbejder på at få gældet ned! ?

ikke i det fælles da hans gæld er før mig og min gæld er noget min kære eks har sat mig i.
men hvis det stod til mig brugte jeg de fleste penge jeg har nu til at betale min gæld så jeg har endnu mindre at tænke på og flere penge og leve for inden min baby kommer til verden.

Anmeld

4. maj 2013

EnSødMor

Anonym skriver:

Er det virkelig så forkert af mig jeg ikke gider dække min kærestes minus på hans konto, han ved hvilke regninger der kommer så kunne han sparer på de penge i stedet for at bruge dem på alt muligt som en ny computerskærm og ny mobil. Han har dog forsørget mig altså kun med mad har ikke fået noget udover mad, og det valgte han selv at gøre selvom jeg sagde jeg bare kunne flytte hjem til min mor i den periode jeg ikke lige fik penge. Men det ville han ikke have. Og nu hvor jeg endelig har fået penge synes han godt jeg kunne sætte hans konto i nul som er over 2000kr. Som skal spares og bruges i den nye lejlighed. Er det virkelig fair jeg skal betale hans minus fordi han ikke kan sparer på hans penge? Skal også lige siges jeg ville bruge de fleste Af de penge jeg har fået på min gæld så det er væk. 

Nu ved jeg ikke hvor længe i har været sammen, men jeg tænker elsker man hinanden så støtter man vel hinanden i gode og dårlige tider... Tænk hvis du en dag igen stod uden penge, ville du så ikke være glad for en hjælpende hånd?  

penge er et af de emner som er skyld i flest par går fra hinanden, (har jeg hørt) så pas på med det.  

Anmeld

4. maj 2013

Anonym trådstarter

Frk-S skriver:

Nu ved jeg ikke hvor længe i har været sammen, men jeg tænker elsker man hinanden så støtter man vel hinanden i gode og dårlige tider... Tænk hvis du en dag igen stod uden penge, ville du så ikke være glad for en hjælpende hånd?  

penge er et af de emner som er skyld i flest par går fra hinanden, (har jeg hørt) så pas på med det.  

Han er selv skyld i sit minus vil jeg sige. Jeg blev færdig uddannet i januar og kommunen var en evighed om at behandle min ansøgning

Anmeld

4. maj 2013

AMM00

Det er selvfølgelig forkert af ham at han bruger pengene til nogle andre ting i stedet for at spare til regningerne og i stedet for at komme i minus, men det er også lidt forkert og synes det lyder forkert når man bor sammen og siger at nu har han forsørget dig og nu skal du gengælde. Det synes jeg bare ikk lyder så rigtigt. MAn burde være fælles om regninger osv hvis man også vælger at bo sammen..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.