Er det virkelig fair?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4. maj 2013

Anonym trådstarter

Mor11 skriver:

Bare sørg for, i den nye lejlighed, at alt hvad han skal overføre, bliver lavet som en fast automatisk overførsel hver måned. På den måde skal han ikke røre en finger og der er derfor heller ingen undskyldning for at have "glemt" det. og ja, så må han lære at revurderer sine køb og måske tjekke kontoen lidt oftere

Han er 14 dags lønnet. Så ved ikke om man kan sæt den automatisk. Det væreste er han tjekker sin konto tit. Så forstår ikke hvordan han kan blive ved

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. maj 2013

Mor11

Profilbillede for Mor11
Anonym skriver:

Han er 14 dags lønnet. Så ved ikke om man kan sæt den automatisk. Det væreste er han tjekker sin konto tit. Så forstår ikke hvordan han kan blive ved

Det er jeg også, så overføre man bare det halve beløb hver 14. Dag, i stedet for

Anmeld

4. maj 2013

Jupiter

Jeg er enig med de fleste i at en fælles budget konto er en god idé, hvis i skal flytte sammen (det kan sagtens lade sig gøre med 14-dages lønning, så overføres der bare beløb to gange om måneden).

Min egentlige komentar til dit problem er at, jeg synes du skal overvejer meget grundigt hvorvidt det at flytte sammen med én der har den tilgang til økonomi, er en god idé! 

Holdning med at "se hvordan det går, og ellers må han ryge" synes jeg er lidt.... dum, måske? Hvorfor vente til skaden er sket?

I har tydeligvis ikke samme tilgang til penge, og jeg tror ærligt ikke på at det "kommer af sig selv" bare fordi I flytter i en ny fælles lejlighed.

Det er ikke for at slå dig oven i hovedet, men bare for at få dig til at tænke lidt over situationen, så du ikke bliver unødigt skuffet, eller rodet ind i mere gæld på et senere tidspunkt.

Anmeld

4. maj 2013

Chevro

Anonym skriver:

Er det virkelig så forkert af mig jeg ikke gider dække min kærestes minus på hans konto, han ved hvilke regninger der kommer så kunne han sparer på de penge i stedet for at bruge dem på alt muligt som en ny computerskærm og ny mobil. Han har dog forsørget mig altså kun med mad har ikke fået noget udover mad, og det valgte han selv at gøre selvom jeg sagde jeg bare kunne flytte hjem til min mor i den periode jeg ikke lige fik penge. Men det ville han ikke have. Og nu hvor jeg endelig har fået penge synes han godt jeg kunne sætte hans konto i nul som er over 2000kr. Som skal spares og bruges i den nye lejlighed. Er det virkelig fair jeg skal betale hans minus fordi han ikke kan sparer på hans penge? Skal også lige siges jeg ville bruge de fleste Af de penge jeg har fået på min gæld så det er væk. 

Jeg har også en kæreste der er meget med dine og mine penge, hvilket har irriteret mig grænseløst!

Nu har jeg fået job og tjener mere end ham, så nu mener han at han har forsørget mig hidtil de sidste 5-6 år - så nu tager jeg ikke skade af at betale mere? :s øh hvor fanden kommer det fra!?

Vores forhold er seriøst blevet noget svært noget, da alting pludselig skal gøres op i penge :/

Penge er rare at have, men en pestilens ofte - da det foregår på den måde.

Men jeg vil også lave 2 x lønkonto - 1 budget. Så overfør hver især de ex. 7.000,- kr fra løn til budget, og så alle udgifter går under en kamp!
Vi har en madkonto, der bliver fra budgettet flyttet 4.000,- over på madkortet om måneden.

Der er mange måder at gøre det på, men denne løsning er simpel - og overskuelig, men også en fair fordeling (:

Anmeld

4. maj 2013

Lilje82

Jeg ville ærligtalt heller ikke dække hans minus, når han har købt skærm og telefon, i en måned, hvis han vidste det var stramt for jer, men jeg mener jo heller ikke, at hvis man bor sammen, så flytter man bare en måned for at slippe for regningerne, man er fælles om de fælles regninger alligevel, så må man betale lidt ekstra, nær mn får penge igen. Vores regninger bliver ikke mindre af, at jeg en enkelt måned flyttede hjem til mine forældre. Husleje, varme, el, dagpleje osv. Ville stadig koste det samme.

Anmeld

4. maj 2013

Masig

Anonym skriver:

Er det virkelig så forkert af mig jeg ikke gider dække min kærestes minus på hans konto, han ved hvilke regninger der kommer så kunne han sparer på de penge i stedet for at bruge dem på alt muligt som en ny computerskærm og ny mobil. Han har dog forsørget mig altså kun med mad har ikke fået noget udover mad, og det valgte han selv at gøre selvom jeg sagde jeg bare kunne flytte hjem til min mor i den periode jeg ikke lige fik penge. Men det ville han ikke have. Og nu hvor jeg endelig har fået penge synes han godt jeg kunne sætte hans konto i nul som er over 2000kr. Som skal spares og bruges i den nye lejlighed. Er det virkelig fair jeg skal betale hans minus fordi han ikke kan sparer på hans penge? Skal også lige siges jeg ville bruge de fleste Af de penge jeg har fået på min gæld så det er væk. 

Jeg synes det er mærkeligt at man kan være så uenige om tingene... Herhjemme har vi semi-fælles økonomi. Vi har en fælles budgetkonto og hver vores lønkonto, men vi hjælper da hinanden, hvis den ene ikke har så mange penge den ene måned, så spæder den anden til... Men vi taler så også om tingene, inden vi bare køber dem.. Hvis en af os vil have ny tlf, så taler vi om det og finder ud af om det er nødvendigt og om der er råd til det inden vi bare køber det, og er der ikke råd, ja så er der bare ikke råd altså!!!

Synes I skal tage en alvorlig snak om det og blive enige om hvordan tingene skal foregå og hvem der betaler hvad, så der ikke opstår den slags problemer...

Anmeld

4. maj 2013

C-Dog

Du gør ham muligvis en bjørnetjeneste hvis du redder ham hvergang han er uansvarlig og får minus på kontoen. Vil du virkelig dele økonomi med en der er så løs på tråden omkring penge? Nej vel. Han må mande sig op og ta sin økonomi seriøst. Men hvis det blot er en engangsting og han ellers har fint tjek på det, så er det i mine øjne en god idé at hjælpe hinanden. Og han hjalp jo dig. Men du ved jo bedst hvordan jeres forhold er.

Anmeld

4. maj 2013

Fuglemor

Jeg synes ikke du skal dække hans minus. han kunne have ladet være med at købe computer skærm og mobil. Han ved jo som du siger at de regninger komme.

Her har min kæreste også i en periode betalt mere til mad eller andre ting men jeg har selv skulle sørge for der var ril mine regninger og det har der altid været. Ja det er skide øv at man så ikke lige kan købe det man vil men sådan er det. Man kan ikke bruge penge man ikke har. 

Anmeld

4. maj 2013

Anonym trådstarter

Jupiter skriver:

Jeg er enig med de fleste i at en fælles budget konto er en god idé, hvis i skal flytte sammen (det kan sagtens lade sig gøre med 14-dages lønning, så overføres der bare beløb to gange om måneden).

Min egentlige komentar til dit problem er at, jeg synes du skal overvejer meget grundigt hvorvidt det at flytte sammen med én der har den tilgang til økonomi, er en god idé! 

Holdning med at "se hvordan det går, og ellers må han ryge" synes jeg er lidt.... dum, måske? Hvorfor vente til skaden er sket?

I har tydeligvis ikke samme tilgang til penge, og jeg tror ærligt ikke på at det "kommer af sig selv" bare fordi I flytter i en ny fælles lejlighed.

Det er ikke for at slå dig oven i hovedet, men bare for at få dig til at tænke lidt over situationen, så du ikke bliver unødigt skuffet, eller rodet ind i mere gæld på et senere tidspunkt.

Det selvfølgelig rigtig men der er også baby på vej og han vil også meget heller bruge pengene på sig selv end og købe ting til den lille. Når vi er flyttet over i min lejlighed, så skal vi betale halvt hvert og han synes også jeg skal betale indbosforsikring, og når alt er betalt også med mad. Har jeg kun 2000kr. Og han har 5000kr. Og han synes ikke det fair det er ham som nok kommer til at købe de fleste ting til den lille. Han er virkelig egoistisks

Anmeld

4. maj 2013

Anonym trådstarter

Chevro skriver:

Jeg har også en kæreste der er meget med dine og mine penge, hvilket har irriteret mig grænseløst!

Nu har jeg fået job og tjener mere end ham, så nu mener han at han har forsørget mig hidtil de sidste 5-6 år - så nu tager jeg ikke skade af at betale mere? :s øh hvor fanden kommer det fra!?

Vores forhold er seriøst blevet noget svært noget, da alting pludselig skal gøres op i penge :/

Penge er rare at have, men en pestilens ofte - da det foregår på den måde.

Men jeg vil også lave 2 x lønkonto - 1 budget. Så overfør hver især de ex. 7.000,- kr fra løn til budget, og så alle udgifter går under en kamp!
Vi har en madkonto, der bliver fra budgettet flyttet 4.000,- over på madkortet om måneden.

Der er mange måder at gøre det på, men denne løsning er simpel - og overskuelig, men også en fair fordeling (:

Ja jeg er på kontanthjælp og får lige lidt over 8000kr. Og når alt er betalt har jeg maks 2000kr men så skal jeg også lige betale min gæld. Og han har 5000kr til sig selv. For han betaler helst ikke af på sin gæld

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.