Anonym skriver:
Er det virkelig så forkert af mig jeg ikke gider dække min kærestes minus på hans konto, han ved hvilke regninger der kommer så kunne han sparer på de penge i stedet for at bruge dem på alt muligt som en ny computerskærm og ny mobil. Han har dog forsørget mig altså kun med mad har ikke fået noget udover mad, og det valgte han selv at gøre selvom jeg sagde jeg bare kunne flytte hjem til min mor i den periode jeg ikke lige fik penge. Men det ville han ikke have. Og nu hvor jeg endelig har fået penge synes han godt jeg kunne sætte hans konto i nul som er over 2000kr. Som skal spares og bruges i den nye lejlighed. Er det virkelig fair jeg skal betale hans minus fordi han ikke kan sparer på hans penge? Skal også lige siges jeg ville bruge de fleste Af de penge jeg har fået på min gæld så det er væk.
Jeg har også en kæreste der er meget med dine og mine penge, hvilket har irriteret mig grænseløst!
Nu har jeg fået job og tjener mere end ham, så nu mener han at han har forsørget mig hidtil de sidste 5-6 år - så nu tager jeg ikke skade af at betale mere? :s øh hvor fanden kommer det fra!?
Vores forhold er seriøst blevet noget svært noget, da alting pludselig skal gøres op i penge :/
Penge er rare at have, men en pestilens ofte - da det foregår på den måde.
Men jeg vil også lave 2 x lønkonto - 1 budget. Så overfør hver især de ex. 7.000,- kr fra løn til budget, og så alle udgifter går under en kamp!
Vi har en madkonto, der bliver fra budgettet flyttet 4.000,- over på madkortet om måneden.
Der er mange måder at gøre det på, men denne løsning er simpel - og overskuelig, men også en fair fordeling (:
Anmeld