Holbæktrunten skriver:
I min verden hjælper man hinanden, men der skal være fornuft i galskaben. At du en periode har stået uden indkomst og har kunne spise/ bo hos din kæreste synes jeg er det man gør når man elsker hinanden. Men at han prioriterer unødvendige ting som computere og mobiler fremfor at betale regninger, der knækker filmen sgu for mig. Det er decideret uansvarligt og han skulle ikke regne med at se en krone fra mig. Han må lægge et buget, få en bugetkonto og så kan han solde resten op hvis han vil. Du skal ikke finansiere hans overforbrug. Lyder heller ikke som om i har været sammen så frygteligt længe, og det er trods alt forskel på hvordan (de fleste) takler økonomien som par efter en mdr og efter 10 år...
Er fuldstændig enig.
I er simpelthen nødt til at få en snak omkring økonomi og jeres holdninger omkring det/lavet aftaler. Ellers kan det hurtigt blive opskriften på et mislykket forhold. Du tager tydeligvis mere ansvar end ham, og hvis det er fordi han har så svært ved det, synes jeg man kan hjælpe ved at lægge budget m.v., og IKKE betale for hans overforbrug. For det vil på ingen måde hjælpe ham til at forstå alvoren, tværtimod giver det ham forventninger om at du bør gøre det igen i hans øjne.
Desuden mener jeg også at der er STOR forskel på at hjælpe hinanden hvis den ene er i nød m.v., som jeg til hver en tid selv ville gøre for den jeg holder af, frem for at finansiere et overforbrug. Ville ikke engang kalde det hjælp, men almisser.
Pøj pøj med det

Anmeld