Er det virkelig fair?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4. maj 2013

Jupiter

Anonym skriver:

Det selvfølgelig rigtig men der er også baby på vej og han vil også meget heller bruge pengene på sig selv end og købe ting til den lille. Når vi er flyttet over i min lejlighed, så skal vi betale halvt hvert og han synes også jeg skal betale indbosforsikring, og når alt er betalt også med mad. Har jeg kun 2000kr. Og han har 5000kr. Og han synes ikke det fair det er ham som nok kommer til at købe de fleste ting til den lille. Han er virkelig egoistisks

Det er ikke for at være ond eller noget, men puha hvor jeg synes det lyder som et usundt forhold - Baby eller ej!

Og hvis det starter ud sådan, hvordan ender det så ikke? 

Jeg håber det bedste for dig! 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. maj 2013

MorTil4<3

Anonym skriver:

Er det virkelig så forkert af mig jeg ikke gider dække min kærestes minus på hans konto, han ved hvilke regninger der kommer så kunne han sparer på de penge i stedet for at bruge dem på alt muligt som en ny computerskærm og ny mobil. Han har dog forsørget mig altså kun med mad har ikke fået noget udover mad, og det valgte han selv at gøre selvom jeg sagde jeg bare kunne flytte hjem til min mor i den periode jeg ikke lige fik penge. Men det ville han ikke have. Og nu hvor jeg endelig har fået penge synes han godt jeg kunne sætte hans konto i nul som er over 2000kr. Som skal spares og bruges i den nye lejlighed. Er det virkelig fair jeg skal betale hans minus fordi han ikke kan sparer på hans penge? Skal også lige siges jeg ville bruge de fleste Af de penge jeg har fået på min gæld så det er væk. 

Jeg syntes du er unfair , helt ærligt

her har jeg også dækket min kærestes konto 2 gange! pga regninger der er kommet og har sendt hans konto i skidt , MEN vi er samme og ergo må vi passe på hinanden, og derfor dækker jeg den uden at blinke

Anmeld

4. maj 2013

Anonym trådstarter

MilleMus1988 skriver:

Jeg syntes du er unfair , helt ærligt

her har jeg også dækket min kærestes konto 2 gange! pga regninger der er kommet og har sendt hans konto i skidt , MEN vi er samme og ergo må vi passe på hinanden, og derfor dækker jeg den uden at blinke

Ville også have dækkede den uden tvivl hvis det ikke var fordi han lige har stået og brugt en masse masse penge på computerskærm som ikke var nødvendigt og ny mobil som heller ikke var nødvendigt. Men når han har brugt så mange penge på de to ting gider jeg da ikke skulle dække hans minus når han udmærket ved hvornår de forskellige regninger kommer. Havde været noget andet hvis det virkelig var nødvendigt med de ting. Og betalte hans fagforening på næsten 2000kr.

Anmeld

4. maj 2013

Anonym trådstarter

Jupiter skriver:

Det er ikke for at være ond eller noget, men puha hvor jeg synes det lyder som et usundt forhold - Baby eller ej!

Og hvis det starter ud sådan, hvordan ender det så ikke? 

Jeg håber det bedste for dig! 

Synes heller ikke det er fedt han ikke forstår tingene.

Anmeld

4. maj 2013

Holbæktrunten

Anonym skriver:

Er det virkelig så forkert af mig jeg ikke gider dække min kærestes minus på hans konto, han ved hvilke regninger der kommer så kunne han sparer på de penge i stedet for at bruge dem på alt muligt som en ny computerskærm og ny mobil. Han har dog forsørget mig altså kun med mad har ikke fået noget udover mad, og det valgte han selv at gøre selvom jeg sagde jeg bare kunne flytte hjem til min mor i den periode jeg ikke lige fik penge. Men det ville han ikke have. Og nu hvor jeg endelig har fået penge synes han godt jeg kunne sætte hans konto i nul som er over 2000kr. Som skal spares og bruges i den nye lejlighed. Er det virkelig fair jeg skal betale hans minus fordi han ikke kan sparer på hans penge? Skal også lige siges jeg ville bruge de fleste Af de penge jeg har fået på min gæld så det er væk. 

I min verden hjælper man hinanden, men der skal være fornuft i galskaben. At du en periode har stået uden indkomst og har kunne spise/ bo hos din kæreste synes jeg er det man gør når man elsker hinanden. Men at han prioriterer unødvendige ting som computere og mobiler fremfor at betale regninger, der knækker filmen sgu for mig. Det er decideret uansvarligt og han skulle ikke regne med at se en krone fra mig. Han må lægge et buget, få en bugetkonto og så kan han solde resten op hvis han vil. Du skal ikke finansiere hans overforbrug. Lyder heller ikke som om i har været sammen så frygteligt længe, og det er trods alt forskel på hvordan (de fleste) takler økonomien som par efter en mdr og efter 10 år...

Anmeld

4. maj 2013

Anonym trådstarter

Holbæktrunten skriver:

I min verden hjælper man hinanden, men der skal være fornuft i galskaben. At du en periode har stået uden indkomst og har kunne spise/ bo hos din kæreste synes jeg er det man gør når man elsker hinanden. Men at han prioriterer unødvendige ting som computere og mobiler fremfor at betale regninger, der knækker filmen sgu for mig. Det er decideret uansvarligt og han skulle ikke regne med at se en krone fra mig. Han må lægge et buget, få en bugetkonto og så kan han solde resten op hvis han vil. Du skal ikke finansiere hans overforbrug. Lyder heller ikke som om i har været sammen så frygteligt længe, og det er trods alt forskel på hvordan (de fleste) takler økonomien som par efter en mdr og efter 10 år...

Vi har været sammen et lille halvt år tror jeg. Og hvis det ikke var fordi han havde brugt det på de ting men bare ikke havde pengene så jo så ville jeg have gjort det uden tvivl men når han har købt de to ting som er dyre synes jeg ikke det er fair jeg skal dække hans overforbrug.

Anmeld

4. maj 2013

HHC88

Holbæktrunten skriver:

Er fuldstændig enig. 

I er simpelthen nødt til at få en snak omkring økonomi og jeres holdninger omkring det/lavet aftaler. Ellers kan det hurtigt blive opskriften på et mislykket forhold. Du tager tydeligvis mere ansvar end ham, og hvis det er fordi han har så svært ved det, synes jeg man kan hjælpe ved at lægge budget m.v., og IKKE betale for hans overforbrug. For det vil på ingen måde hjælpe ham til at forstå alvoren, tværtimod giver det ham forventninger om at du bør gøre det igen i hans øjne. 

Desuden mener jeg også at der er STOR forskel på at hjælpe hinanden hvis den ene er i nød m.v., som jeg til hver en tid selv ville gøre for den jeg holder af, frem for at finansiere et overforbrug. Ville ikke engang kalde det hjælp, men almisser. 

Pøj pøj med det

Anmeld

4. maj 2013

Chevro

Anonym skriver:

Ja jeg er på kontanthjælp og får lige lidt over 8000kr. Og når alt er betalt har jeg maks 2000kr men så skal jeg også lige betale min gæld. Og han har 5000kr til sig selv. For han betaler helst ikke af på sin gæld

Men afbetaling af gæld er vel budgetteret?

Forstår ikke man er sammen med en der ikke betaler sin gæld. I kommer jo aldrig til at have fast ejendom eller lign, hvis man ikke arbejder på at få gældet ned! ?

Anmeld

4. maj 2013

Nemesis

du har betalt hans fagforening det må gå op med kosten han har betalt.

Når det så er sagt så husk lige på at med de nye KH regler kommer han til at forsørge dig fra næste år, idet han får forsørgerpligt overfor dig når i er samboende.

Så det lyder til i virkelig har brug for at få snakket om hvordan jeres økonomi skal gå og hvordan det skal fordeles.

Anmeld

4. maj 2013

Anonym trådstarter

Nemesis skriver:

du har betalt hans fagforening det må gå op med kosten han har betalt.

Når det så er sagt så husk lige på at med de nye KH regler kommer han til at forsørge dig fra næste år, idet han får forsørgerpligt overfor dig når i er samboende.

Så det lyder til i virkelig har brug for at få snakket om hvordan jeres økonomi skal gå og hvordan det skal fordeles.

Jeg er på barsel når de træder i kræft. Så ved ikke om vi bliver berørt af det? Og jeg starter i skole efter barsel

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.