Hvor meget har i til overs om måneden?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

30. juni 2009

Sjl-msl-Mkl

Jeg synes folk så har rimelig meget og leve for.
Her hjemme får Malou selma det hun skal bruge, resten bruger jeg på mad. Når alt er betalt har jeg 3500 kr. til div ting. Jeg får ind i mellem tøj når der kommer børne penge - da tøsen får når jeg finder noget pænt.
Vi mangler ikke noget, og jeg er efterhånden vant til og spare. hehe, så selvom jeg får børnepengene osv, køber jeg stadig billigt. Det er lidt sejt, synes jeg.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. juni 2009

LineD

DatterMalou skriver:

Jeg synes folk så har rimelig meget og leve for.
Her hjemme får Malou selma det hun skal bruge, resten bruger jeg på mad. Når alt er betalt har jeg 3500 kr. til div ting. Jeg får ind i mellem tøj når der kommer børne penge - da tøsen får når jeg finder noget pænt.
Vi mangler ikke noget, og jeg er efterhånden vant til og spare. hehe, så selvom jeg får børnepengene osv, køber jeg stadig billigt. Det er lidt sejt, synes jeg.

Så evig enig

Herhjemme går der også lidt sport i at spare, og man må da gerne være stolt når man er sej til det

Herhjemme sparer vi meget ved at handle stort ind i billige butikker (Aldi, tyskland m.m.) ...

Dejligt at høre andre også kan leve for "ingenting"

Anmeld

30. juni 2009

Plysbjørnen

Her i huset har vi ca 4500 - 5000 kr at leve for... Hus har vi ikke, vi bor til leje, bil har vi lige købt, men ikke fået endnu (en brugt)... Vi er 2 voksne 2 blebørn og 2 katte...

Børnepengene går halvdelen til budget og halvdelen bliver brugt på stor køb (toiletpapir, køkkenrulle, sæbe osv... og på tøj til børnene...

Hverken manden eller mig får tøj med mindre det er strengt nødvendigt...

Anmeld

30. juni 2009

trunte89

Vi har omkring 4000 ke når alt er betalt til 2 voksne og 1 barn. 
Er godt klar over, at der er mange det lever font for det og mindre, men jeg synes, at det er hårdt til tider.

Anmeld

30. juni 2009

FrkT

Vi har omkring 3800 kr. når alt det faste er betalt. Vi har 1 bil som er betalt, så den er det kun forsikring der skal betales på og grøn afgift. 1 scooter, 2 hunde (plus pt 7 hvalpe), 3 katte og 6 høns. Vi bor til leje for 4000 kr hver måned + el + evt. træ vi køber til brænde. De 3800 skal så dække mad, gaver, tøj, alt det ekstra osv., så vi sparer og sparer også hvorend vi kan. Men puhhh hvor er det svært, når man bor i et land som Danmark, hvor råvarerne er så pisse dyre. Men vi klarer os da, men der er ikke rigtig noget til at spare op, selvom vi gerne ville. Men det håber vi da kommer en dag :-)

Anmeld

30. juni 2009

Moar'en

Lige nu har vi rigtig mange penge og ligger også en del til side. Vi har 18.000 kr når de faste udgifter er betalt. Vi er 2 voksne og 1 ble barn. Vi bor billigt til leje og har kun et lån til en bil (brugt) Når vi engang flytter (har søgt større lejlighed) og Viktor skal i vuggestue/dagpleje kommer vi til at have ca. 12.000 til os selv. Så vi lever rigtig godt kan jeg se, men bruger alt for mange penge.

Anmeld

30. juni 2009

Ni-ko-li-ne

Tja her er rådighedsbeløbet bestemt ikke stort, men vi klarer os, og det skal vi også nok gøre når baby kommer, før min sygemeldig havde vi et rådighedsbeløb når det faste var betalt på små 5-8 tusind... Som det er ligenu med min sygemeldig ligger rådighedsbeløbet på 3000 kr...

Vi bor til leje (egentlig ret dyrt: Husleje 3500 + 2500 træpiller + 1500 el + 300 vand pr måned) og så har vi 2 biler, nu hvor jeg er sygemeldt og skal være det indtil efter barsel, så overvejer vi at pille pladerne på den ene.

Begge er naturligvis betalt kontant og vi har derfor kun forsikring at betale hertil (Disse er med i faste udgifter) ...

Sådan ser det ud her hos os...

er du sygemeldt pga graviditetsgener? for så skal du undersøge om du ikke har ret til løn...

Anmeld

30. juni 2009

cille22

puha tør næsten ikke skrive vores.

Ja lige nu hvor jeg er på dagpenge og manden studere har vi 3000kr på en god mdr. Og vi er 2v og 3 børn på 4½, 2½ og 5mdr.
Så nej vi har ikke lige det største beløb når de faste udgifter er betalt.
Vi har ikke bil, men har eget hus og vi klare os som det ser ud nu.

Vil da lyve hvis jeg ikke engang imellem syntes det er træls men sådan er livet og det er kun til jeg starter på job igen, men det vare ikke ved da jeg tager ssa udd til okt næste år, så der vil vores rådighedsbeløb styrt dykke igen.

Hilesn cecilie og 3 skønne unger

Anmeld

30. juni 2009

Bondepigen

Det er sikkert min tråd, du har læst... Men vi har faktisk ikke 5000 til rådighed, når alt er betalt, for jeg havde ikke taget pengene til dagpleje med, så reelt har vi (osse fordi der lige skal overføres 1000 kr til kærestens konto, da de mangler hver måned) 2500... Altså de 5000 minus 1000 kr til kærestens konto og minus omk. 1500 til dagpleje. Det giver jo så 2500,- til mad og tøj og diverse...puha det bliver rigtig hårdt!!!!

Men jeg har også fået af vide af min læge, at kommunen er ligeglade med om vi ender på gaden... Og desværre giver jeg ham ret, for jeg har virkelig talt rigtig meget med dem, og endda stået og tudet fordi jeg bare slet ikke kan se, hvordan vi skal klare det....

Anmeld

30. juni 2009

Bondepigen

Det er desværre sådan at den regering vi har i dag, kun tænker på at få penge i statskassen, og det går desværre ud over de svage i samfundet....

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.