Hvor meget har i til overs om måneden?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.291 visninger
36 svar
0 synes godt om
30. juni 2009

Hunhesten

Læste en anden tråd og blev dybt overrasket over at læse at nogle ikke har mere 5000 til overs om måneden når de faste udgifter er betalt.

Det fik mig til at tænke på hvor meget de forskellige mon har til overs om måneden og hvorfor. Bor man i eget hus med store afdrag, har bil/biler osv.

Vi har på den gode side af 10.000 til overs om måneden, vi bor forholdsvis billigt til leje ( i hvert fald når det gælder københavn), vi har to biler, til gengæld er de begge betalt, hvilket jo gør at vi har en del rum for tiden.

Skal måske lige siges at vi har to hunde (som bestemt ikke er billige i drift) og at bilreparationer samt diverse ekstraudgifter til lidt af hvert ikke er regnet med, så det er ikke fordi kontoen er fed og bestikket er af guld

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. juni 2009

Moderator

Profilbillede for Moderator
Vi har omkring 15-16000 kr, til mad og div om måneden. Det er RET meget syntes jeg. Vi bor i hus og pga finanskrisen, så blev vi lige inden jeg fik lønforhøjelse sat i kategorien RØDE bank-kunder, fordi vi 'kun' havde 13000 kr til mad og div

Vi kommer altså fra at I 4 år være på LAV løn, dagpenge, sygedagpenge og div af den slags og leve af ingenting. Så det er fuldstændig gak...

men altså - vi er lige sneget os ud af kategorien RØDE bankkunder, fordi vi begge to fik en lønstigning her 1. april... mmm...

Vi har hus og 3 biler, så vi mangler da ikke noget

Anmeld

30. juni 2009

MaleneG

Vi har omkring 5000 kr ca. om måneden til mad og div.
Dette er pga. der har været ged i min SU, og nu får jeg snart ingen ting
Vi har eget hus som vi afdrager ca. 8000 om måneden, så har vi egen bil som dog er betalt ud. Og så er der selvfølgelig udgifter til hus i form af forsikringer, el, vand, og gas.
Men synes nu stadig vi lever efter bedste velgående, og hvis man kan undvære nyt tøj hver måned, og det så klare vi os nok endnu

Anmeld

30. juni 2009

Miamaja

vi har lige kobt nyt hus og har hver vores bil. deraf har jeg et studie laan paa 60.000 kr for min uddannelse som gemalen er sod til at betale af for mig.
lidt sjovt men jeg ved det faktisk ikke

Anmeld

30. juni 2009

Hunhesten

MaleneG skriver:

Vi har omkring 5000 kr ca. om måneden til mad og div.
Dette er pga. der har været ged i min SU, og nu får jeg snart ingen ting
Vi har eget hus som vi afdrager ca. 8000 om måneden, så har vi egen bil som dog er betalt ud. Og så er der selvfølgelig udgifter til hus i form af forsikringer, el, vand, og gas.
Men synes nu stadig vi lever efter bedste velgående, og hvis man kan undvære nyt tøj hver måned, og det så klare vi os nok endnu

Det er så sjældent at jeg køber tøj, så er bestemt ikke i tvivl om at man sagtens kan leve for det.

Jeg tænker bare i dagligdagen ikke over at vi åbenbart i forhold til andre har næsten 3 gange så mange penge.

Synes det er helt vildt og sidder nærmest mundlam og undrer mig over hvor vores penge mon forsvinder hen...

Anmeld

30. juni 2009

MaleneG

Hunhesten skriver:

Det er så sjældent at jeg køber tøj, så er bestemt ikke i tvivl om at man sagtens kan leve for det.

Jeg tænker bare i dagligdagen ikke over at vi åbenbart i forhold til andre har næsten 3 gange så mange penge.

Synes det er helt vildt og sidder nærmest mundlam og undrer mig over hvor vores penge mon forsvinder hen...

Jah vi kender godt til det der med hvor pengene forsvinder hen..
på et tidspunkt havde vi også omkring 15000 kr. til os selv..
Men vi lever lige så godt nu, som dengang der er ikke mindre biograf ture, eller spise ud af den grund.

Anmeld

30. juni 2009

Mormilla

Lige nu har vi 7000kr til mad og div.
Vi har hus som vi ikke har haft i så mange år, en bil og to hunde.

Men vi har lige lagt vores lån om så vi kan komme af med alt vores klat gæld. Så vi vil få ca. 3500kr mere om mån. til os selv. Så vi lander os på ca. de 10000kr om mån.

Anmeld

30. juni 2009

Matsør

Profilbillede for Matsør
Jeg overlevede fordi ilden i mig brændte stærkere end ilden omkring mig
Vi har 10.800 når alt er betalt - hvis vi indregner børnepenge. Af dem sparer vi ca. 4000 op, så vi har til tilbygning uden at skulle låne. Til januar vil vi have 9.500-10.000, da jeg skal til at afdrage på studielån. Hvis jeg får et almindeligt job (er i løntilskud nu), vil det selvfølgelig være mere, men vi har ingen planer om at forøge vores forburg - ekstra penge er lig med ekstra opsparing herhjemme

Men vi har aldrig været i den "røde" kategori rent bankmæssigt - selvom vi stod i Roskilde Bank, har Nordea taget os ind, uden løftede fingre eller noget.

Vi har ingen bil, og vil i det nye år blive 2 voksne og 2 børn i husstanden (hvis alt går godt...). Jeg synes ikke, vi mangler noget, der er råd til ferie, god kost, par-turer i bio og restaurent, forlystelsesparker, nyt tøj osv. Selvfølgelig kan vi ikke bare lige bestille en ferie sydpå uden at have planlagt og sparet op til det, men det er ikke noget der rører mig. Sådan var vilkårerne også i min barndom.

Anmeld

30. juni 2009

Matsør

Profilbillede for Matsør
Jeg overlevede fordi ilden i mig brændte stærkere end ilden omkring mig
Hunhesten skriver:

Inden vi købte hus og fik børn havde vi også omkring 15.000 til os selv, og brugte ALT hver måned - nu har vi godt 4000 mindre, men kan alligevel spare 4000 op om måneden. Tror ens prioriteter ændre sig - det gjorde det i hvert fald for os.

Men kender godt det med at pengene bare svinder. Her har madplaner virkelig gjort en gevaldig forskel i vores forbrug. Og nu hvor jeg er startet i job, har jeg slet ikke tid til at bruge penge

Anmeld

30. juni 2009

LineD

Tja her er rådighedsbeløbet bestemt ikke stort, men vi klarer os, og det skal vi også nok gøre når baby kommer, før min sygemeldig havde vi et rådighedsbeløb når det faste var betalt på små 5-8 tusind... Som det er ligenu med min sygemeldig ligger rådighedsbeløbet på 3000 kr...

Vi bor til leje (egentlig ret dyrt: Husleje 3500 + 2500 træpiller + 1500 el + 300 vand pr måned) og så har vi 2 biler, nu hvor jeg er sygemeldt og skal være det indtil efter barsel, så overvejer vi at pille pladerne på den ene.

Begge er naturligvis betalt kontant og vi har derfor kun forsikring at betale hertil (Disse er med i faste udgifter) ...

Sådan ser det ud her hos os...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.