Økonomi med baby

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2. maj 2013

-Sigrid-

Anonym skriver:

Okay. Og i er en mor, far og et ban? 

Ja det er vi 15 mdr, 18 år og 22 år

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. maj 2013

Anonym trådstarter

-Sigrid- skriver:

Ja det er vi 15 mdr, 18 år og 22 år

Okay

Anmeld

2. maj 2013

FruStolpe

Anonym skriver:

Hej i dejlige baby-brugere 

Nu når der har været så meget oppe med økonomi og rådighedsbeløb, har jeg lige nogle spørgsmål. 

Kæresten og jeg overvejer at starte PB til sommer. Jeg er pt ledig, og får den lavste dagpengesats. Har ca. 1½ år tilbage på dagpenge. Min kæreste er færdig med uddannelse til sommer, og vil også komme ud på den laveste dagpengesats. Dvs. vi vil have en gennemsnitlig indkomst (udbetalt) på 21.000 kr. 

Her er vores nuværende budget: 

Faste omkostninger: 11.000 

Madpenge pt: 3200

Opsparing og lommepenge: 1350 + 4500

Dvs. vi har jo faktisk et rådighedsbeløb på 10.000 kr. hver måned. De skal så dække mad, opsparing, benzin og lommepenge. 

Men vil i mene, at det er for lidt når der kommer en baby? Er lidt i tvivl. Men når jeg høre, hvad i andre har, så er det jo faktisk det sammen?

Nogen der kan hjælpe?

Vi er to voksne og 1 barn.

Hos os går der 24000 til budget (incl vuggestue og benzin)

og så har vi ca 12000 til mad og fornøjelser. Vi føler ikke at vi lever som konger, men vi mangler bestemt ikke noget.

Jeg synes 10000 burde være realistisk, men igen det kommer an på vaner og forbrug.

Anmeld

2. maj 2013

Muffinmor

Anonym skriver:

Som jeg skriver tidliger: 

"Hmm. Tjekkede lige de nye regler for kontanthjælp og som det ser ud. Vil vi kun få 11000 udbetalt tilsammen. Dvs så vil der på ingen måde være råd til baby. 

Hmm."

Vores problem er faktisk ikke længere lige nu. Men nærmere om to år :/

Der kan godt nok ske meget på to år. Synes det er lidt fjollet at se så langt ud i fremtiden. At få et barn er altid et sats, men jeg synes absolut at økonomien er det sidste der burde holde en fra at få børn. Jeg fik selv barn under uddannelse (både mig og manden var under uddannelse) og vi levede for 10.000 kr efter skat, før alt var betalt. Det gik da, og da vores indkomst pludselig blev til 23.000 før skat og ca 10.000 til rådighed så føltes det bare som at være milionær  

I kan jo søge friplads hvis inkomsten er lav, så institutionen bliver til at betale. Vi betaler 2000 kr og det er med bleer, mad og alt.

Meget kan altså ændre sig på 2 år, ingen ville da få børn hvis man skulle se så langt ud i fremtiden. Man finder altid en løsning  

Knus

Anmeld

2. maj 2013

Anonym trådstarter

FruStolpe skriver:

Vi er to voksne og 1 barn.

Hos os går der 24000 til budget (incl vuggestue og benzin)

og så har vi ca 12000 til mad og fornøjelser. Vi føler ikke at vi lever som konger, men vi mangler bestemt ikke noget.

Jeg synes 10000 burde være realistisk, men igen det kommer an på vaner og forbrug.

Ja det kan vi sagten få til at fungere. Men vi er mere bange for, hvis vi kommer du på de nye kontanthjælpsatser. :/

Anmeld

2. maj 2013

Anonym trådstarter

Muffinmor skriver:

Der kan godt nok ske meget på to år. Synes det er lidt fjollet at se så langt ud i fremtiden. At få et barn er altid et sats, men jeg synes absolut at økonomien er det sidste der burde holde en fra at få børn. Jeg fik selv barn under uddannelse (både mig og manden var under uddannelse) og vi levede for 10.000 kr efter skat, før alt var betalt. Det gik da, og da vores indkomst pludselig blev til 23.000 før skat og ca 10.000 til rådighed så føltes det bare som at være milionær  

I kan jo søge friplads hvis inkomsten er lav, så institutionen bliver til at betale. Vi betaler 2000 kr og det er med bleer, mad og alt.

Meget kan altså ændre sig på 2 år, ingen ville da få børn hvis man skulle se så langt ud i fremtiden. Man finder altid en løsning  

Knus

Nej det har du nok ret i. Vi ser på det til sommer. 

Anmeld

3. maj 2013

Anonym

Anonym skriver:

Som jeg skriver tidliger: 

"Hmm. Tjekkede lige de nye regler for kontanthjælp og som det ser ud. Vil vi kun få 11000 udbetalt tilsammen. Dvs så vil der på ingen måde være råd til baby. 

Hmm."

Vores problem er faktisk ikke længere lige nu. Men nærmere om to år :/

Fik ike tråden igennem, så opdagede det desværre ikke. Men rigtig meget øv. I har ikke mulighed for at reducere i faste udgifter? Men okay hvis I kan se at det kan lade sig gøre inden for den nærmeste fremtid, og I ikke skal tænke på at vende hver en krone til den tid, så er det måske en fordel at vente. Det er ihvertfald ikke rart med økonomiske problemer. Det tror jeg tynger ret meget.

Anmeld

3. maj 2013

AnthonsMor

Anonym skriver:

Nu når der har været så meget oppe med økonomi og rådighedsbeløb, har jeg lige nogle spørgsmål. 

Kæresten og jeg overvejer at starte PB til sommer. Jeg er pt ledig, og får den lavste dagpengesats. Har ca. 1½ år tilbage på dagpenge. Min kæreste er færdig med uddannelse til sommer, og vil også komme ud på den laveste dagpengesats. Dvs. vi vil have en gennemsnitlig indkomst (udbetalt) på 21.000 kr. 

Dvs. vi har jo faktisk et rådighedsbeløb på 10.000 kr. hver måned. De skal så dække mad, opsparing, benzin og lommepenge. 

Men vil i mene, at det er for lidt når der kommer en baby? Er lidt i tvivl. Men når jeg høre, hvad i andre har, så er det jo faktisk det sammen?

Nogen der kan hjælpe?

Det er lige præcis samme indkomst min kæreste og jeg har, han er på dagpenge og jeg er på barselsdagpenge og det kan sagtens lade sig gøre! :-) Vi bruger dog 'kun' 2400 ca om måneden på mad :-)

Anmeld

3. maj 2013

Studerendemor

Anonym skriver:

Nogen der kan hjælpe?

Jeg har lige et spørgsmål til dig, håber det er i orden:-) Til sommer vil min kæreste og jeg også begge være på laveste dagpengesats, og jeg troede at man får udbetalt 8000kr... Kommer det an på a-kassen eller hvordan?

Anmeld

6. maj 2013

Anonym trådstarter

skrivemaskine skriver:

Jeg har lige et spørgsmål til dig, håber det er i orden:-) Til sommer vil min kæreste og jeg også begge være på laveste dagpengesats, og jeg troede at man får udbetalt 8000kr... Kommer det an på a-kassen eller hvordan?

Det kommer jo på ens fradrag.  

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.