Anonym skriver:
Hej i dejlige baby-brugere
Nu når der har været så meget oppe med økonomi og rådighedsbeløb, har jeg lige nogle spørgsmål.
Kæresten og jeg overvejer at starte PB til sommer. Jeg er pt ledig, og får den lavste dagpengesats. Har ca. 1½ år tilbage på dagpenge. Min kæreste er færdig med uddannelse til sommer, og vil også komme ud på den laveste dagpengesats. Dvs. vi vil have en gennemsnitlig indkomst (udbetalt) på 21.000 kr.
Her er vores nuværende budget:
Faste omkostninger: 11.000
Madpenge pt: 3200
Opsparing og lommepenge: 1350 + 4500
Dvs. vi har jo faktisk et rådighedsbeløb på 10.000 kr. hver måned. De skal så dække mad, opsparing, benzin og lommepenge.
Men vil i mene, at det er for lidt når der kommer en baby? Er lidt i tvivl. Men når jeg høre, hvad i andre har, så er det jo faktisk det sammen?
Nogen der kan hjælpe?
Her er mandens løn ikke fast, da han er selvstændig, men vi har vel i gennemsnit et rådighedsbeløb på 4000 kr til mad/husholdning, lommepenge og opsparing, og vi er 2 voksne, 1 barn, 1 hund og 1 kat...
Men vi har så også to biler og et stort nyt hus, og det koster jo... Vi kunne jo nøjes med én bil og en lejlighed, så havde vi haft meget mere tilbage til mad og sjov, men vi har prioriteret hus og mulighed for vi begge kan komme rundt i bil hver dag, og det fungerer fint... Selvfølgelig er det da lidt stramt i nogle måneder, men så er der andre måneder hvor vi har lidt ekstra, så det fungerer for det meste udemærket for os...
Man lærer jo at leve for det man nu engang har at leve for, og tænker man sig om kan man spare mange penge i hverdagen