Økonomi med baby

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1. maj 2013

Anonym trådstarter

LSM skriver:

Nu ved jeg ikke hvor i bor, men institutions pladser er ret dyre specielt i nogle kommuner
Vi giver 3469 kr om måneden for vuggestue i århus og det er uden kost
Men i kan nok muligvis få noget tilskud

Men tror da sagtens i ville kunne få det til at løbe rundt

Ja det rigtig. Har hørt de koster omkring 2900. Men ja der kan vi nok få tilskud. 

Ved du hvis begge parter er på kontanthjælp, om begge så får kontanthjælp med forsørgerpligt eller det kun er den ene?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. maj 2013

Anonym trådstarter

Masig skriver:

Her er mandens løn ikke fast, da han er selvstændig, men vi har vel i gennemsnit et rådighedsbeløb på 4000 kr til mad/husholdning, lommepenge og opsparing, og vi er 2 voksne, 1 barn, 1 hund og 1 kat...

Men vi har så også to biler og et stort nyt hus, og det koster jo... Vi kunne jo nøjes med én bil og en lejlighed, så havde vi haft meget mere tilbage til mad og sjov, men vi har prioriteret hus og mulighed for vi begge kan komme rundt i bil hver dag, og det fungerer fint... Selvfølgelig er det da lidt stramt i nogle måneder, men så er der andre måneder hvor vi har lidt ekstra, så det fungerer for det meste udemærket for os...

Man lærer jo at leve for det man nu engang har at leve for, og tænker man sig om kan man spare mange penge i hverdagen

Ja okay. Så har vi intet at sige 

Men man vil jo helst ikke sætte børn til verden, hvis ikke man kan forsørge dem. 

Anmeld

1. maj 2013

Anonym trådstarter

Hmm. Tjekkede lige de nye regler for kontanthjælp og som det ser ud. Vil vi kun få 11000 udbetalt tilsammen. Dvs så vil der på ingen måde være råd til baby. 

Hmm.

Anmeld

1. maj 2013

Masig

Anonym skriver:

Ja okay. Så har vi intet at sige 

Men man vil jo helst ikke sætte børn til verden, hvis ikke man kan forsørge dem. 

Nej det er jo det. Men man kan sagtens leve godt for få penge hvis man tænker sig om 

Anmeld

1. maj 2013

modesty

Anonym skriver:

Hej i dejlige baby-brugere 

Nu når der har været så meget oppe med økonomi og rådighedsbeløb, har jeg lige nogle spørgsmål. 

Kæresten og jeg overvejer at starte PB til sommer. Jeg er pt ledig, og får den lavste dagpengesats. Har ca. 1½ år tilbage på dagpenge. Min kæreste er færdig med uddannelse til sommer, og vil også komme ud på den laveste dagpengesats. Dvs. vi vil have en gennemsnitlig indkomst (udbetalt) på 21.000 kr. 

Her er vores nuværende budget: 

Faste omkostninger: 11.000 

Madpenge pt: 3200

Opsparing og lommepenge: 1350 + 4500

Dvs. vi har jo faktisk et rådighedsbeløb på 10.000 kr. hver måned. De skal så dække mad, opsparing, benzin og lommepenge. 

Men vil i mene, at det er for lidt når der kommer en baby? Er lidt i tvivl. Men når jeg høre, hvad i andre har, så er det jo faktisk det sammen?

Nogen der kan hjælpe?

Jeg vil skyde på at vi bruger cirka 5.000 om måneden på vuggestue, tøj, bleer og diverse til vores dreng på halvandet. Derfra skal så trækkes børnepenge som vist nok er cirka 1400 pr md. 

Anmeld

2. maj 2013

LSM

Anonym skriver:

Ja det rigtig. Har hørt de koster omkring 2900. Men ja der kan vi nok få tilskud. 

Ved du hvis begge parter er på kontanthjælp, om begge så får kontanthjælp med forsørgerpligt eller det kun er den ene?

Tror det er begge uden at være helt sikker

Anmeld

2. maj 2013

Mor_til_3_unger

Profilbillede for Mor_til_3_unger

I skal regne med et barn når det er blevet 1år,og skal passes ude,koster et sted mellem 3500-5000kr om måneden,da selve pasningen koster omkring 2500-4000 kr om måneden,alt efter hvor i landet du bor.

Anmeld

2. maj 2013

Anonym trådstarter

Mor_til_2_unger skriver:

I skal regne med et barn når det er blevet 1år,og skal passes ude,koster et sted mellem 3500-5000kr om måneden,da selve pasningen koster omkring 2500-4000 kr om måneden,alt efter hvor i landet du bor.

Hvad betaler man for ud over pasningen da? Har en bekendt, der siger det koster 2900 her med kost?

Anmeld

2. maj 2013

Mor_til_3_unger

Profilbillede for Mor_til_3_unger
Anonym skriver:

Hvad betaler man for ud over pasningen da? Har en bekendt, der siger det koster 2900 her med kost?

Den lille skal have bleer,vaskekludde,mad,tøj og sko ca.hver 3.måned,og jeg skal hilse og sige,at en kvalitetssko til de små størrelser koster et sted mellem 500-1000kr pr. par.

Så du kan roligt ligge 1000kr oven i prisen for vuggestue/dagpleje.

Anmeld

2. maj 2013

Anonym trådstarter

Ja det rigtig. Jamen er der ikke bleer og vaskeklude inkluderet nogen steder? 

Ja selvfølgelig skal man have tøj, legetøj, sko, bleer, vaskeklude osv. hjemme. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.