Hej i dejlige baby-brugere
Nu når der har været så meget oppe med økonomi og rådighedsbeløb, har jeg lige nogle spørgsmål.
Kæresten og jeg overvejer at starte PB til sommer. Jeg er pt ledig, og får den lavste dagpengesats. Har ca. 1½ år tilbage på dagpenge. Min kæreste er færdig med uddannelse til sommer, og vil også komme ud på den laveste dagpengesats. Dvs. vi vil have en gennemsnitlig indkomst (udbetalt) på 21.000 kr.
Her er vores nuværende budget:
Faste omkostninger: 11.000
Madpenge pt: 3200
Opsparing og lommepenge: 1350 + 4500
Dvs. vi har jo faktisk et rådighedsbeløb på 10.000 kr. hver måned. De skal så dække mad, opsparing, benzin og lommepenge.
Men vil i mene, at det er for lidt når der kommer en baby? Er lidt i tvivl. Men når jeg høre, hvad i andre har, så er det jo faktisk det sammen?
Nogen der kan hjælpe?
Vi har ikk 10.000 kr efter alt er betalt
Og her går det fint, vi køber selvfølgelig ikke kun mærketøj m.m, men synes at H&M's, Bilka's tøj m.fl er så sødt, specielt når man tænker på at de alligevel kun kan passe det i 2 måneder af gangen 
Det første vi gør er, at købe tøj, bleer, mad og hvad hun ellers skal bruge - så er hun i hvert fald dækket til hele måneden og så kan vi bruge resten af vores penge som vi selv synes.
Vi ligger 2000 kr til side til mad og 1000 kr over på en opsparing til uforudsete udgifter eller til en god omgang hygge.
Jeg har f.eks. lige købt en halv gris (24 kr pr kilo - mega billigt og der er flæskesteg, fars, mørbrad, skinke, schnitzler og meget mere), man skal bare tænke smart 
Vores buskort bliver altid fyldt op så vi ikke står og mangler buspenge sidst på måneden
Der kunne i jo så måske lave et kort til benzin og så få de penge til at række 
Det dyre ved et barn, synes jeg, er den store engangsudgift der er ved at skal købe en masse startting og så når der skal udskiftes f.eks. seng, autostol og sådan 
Vi var ude og lede efter dagpleje her den anden dag, med tilskud koster det os 1800 kr ca om måneden og der er kost med i prisen (privat dagpleje)